2013-04-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77

Någon som vet något runtom i nordskåne eller södra småland?
Kan utan problem pendla iaf inom en timmes radie i alla riktningar.

Mvh

Du är lat, ingen gillar sådana som dig. Du får ta reda på detta jobbsökande själv.
Du kommer nog inte lyckas med det tyvärr, ingen gillar lata personer.
Citera
2013-04-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Du är lat, ingen gillar sådana som dig. Du får ta reda på detta jobbsökande själv.
Du kommer nog inte lyckas med det tyvärr, ingen gillar lata personer.

Du är en pajas och förtjänar varken information från oss eller ett framtida jobb. Byt attityd så kanske du någon gång i livet kommer lyckas.
Citera
2013-04-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Du är en pajas och förtjänar varken information från oss eller ett framtida jobb. Byt attityd så kanske du någon gång i livet kommer lyckas.
Jag ger bara payback.
FIck detta svar av han "Ingen gillar lata personer som inte orkar ta reda på något själv, och du lär nog inte komma särskilt långt i branschen med den inställningen heller, tyvärr."

Så kommentarerna kom ursprungligen inte från mig, gav bara igen med samma kommentarer.
Allt man gör ska alltid konsekvenser imo. Jag tror på payback Allt utom våld. Våld är för dem svagaste.
Citera
2013-04-18, 15:09
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Jag ger bara payback.
FIck detta svar av han "Ingen gillar lata personer som inte orkar ta reda på något själv, och du lär nog inte komma särskilt långt i branschen med den inställningen heller, tyvärr."

Så kommentarerna kom ursprungligen inte från mig, gav bara igen med samma kommentarer.
Allt man gör ska alltid konsekvenser imo. Jag tror på payback Allt utom våld. Våld är för dem svagaste.

Om du inte såg det så skrev jag en ganska utförlig historia inlägget precis nedanför, där jag bland annat angav vad det kostat osv.
Det var bl.a för att vara lite schysst mot dig.

Sen att du jämför din oförmåga på att själv ta reda på vad du behöver och lite priser, med att jag efterfrågar om någon i trakten vet om någon behöver folk, är bara löjligt.
Jag har redan tagit reda på företag och sökt över 10 jobb idag, så skit ner dig och torka dig bakom öronen ditt näsvisa lilla asswipe.
Citera
2013-04-18, 15:21
Medlem
Citat:
Jag tror på payback
Enda skillnaden var väl att hans kommentar var befogad, och din urfåniga kontring var det inte.

Nåväl...
Citera
2013-04-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Enda skillnaden var väl att hans kommentar var befogad, och din urfåniga kontring var det inte.

Nåväl...
Största skillnaden är alltid den som börjar med kommentarerna. Det är alltid den som börjar som råkar illa ut.
Citera
2013-04-18, 15:36
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Största skillnaden är alltid den som börjar med kommentarerna. Det är alltid den som börjar som råkar illa ut.

På den tiden du lagt på pajkastning i tråden hade du vid detta laget kunnat ringa valfri trafikskola och hört dig för om priser och liknande.
Men du valde att lägga din tid på barnsligheter.

Kan du ge fan i att spamma sönder tråden nu, om du ändå inte har något konstruktivt att tillföra?
Det finns gott om branschfolk här som vill kunna dela erfarenheter utan att folk kommer in och fular sig med en massa skit.
Citera
2013-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
På den tiden du lagt på pajkastning i tråden hade du vid detta laget kunnat ringa valfri trafikskola och hört dig för om priser och liknande.
Men du valde att lägga din tid på barnsligheter.
hehe ok, det är cool. Det är uppfattat.
Citera
2013-04-18, 15:47
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
hehe ok, det är cool. Det är uppfattat.

Alright, härligt.
Om du läser i det tidigare inlägget så angav jag lite priset.
Grönlunds trafikskola tar 25900 för ett paket med 15 körlektioner, teori, YKB. Fordonshyran vid uppkörningen ingår. Du får själv betala provavgiften dock, 800:-. Avgiften för Teoriprov är 150:- om jag inte minns fel och likaså för uppskrivningen för YKB.
Det är ett riktigt bra pris.
Jag gick på grönlunds i Malmö, dessvärre ska de avveckla sina lastbilsutbildningar snart hörde jag.

ADR (farligt gods) fick jag betalt av AF, men brukar väl gå på mellan 5-10000.
Sen lär du troligtvis behöva truckkort med, också det fick jag av AF i samma utbildning.
Finns lite olika runtom i landet som bedriver kurser i truck, så det är bara att googla.

För trafikutbildningen kan jag dock rekommendera grönlunds, och de finns i stora delar av landet.

Är vi vänner nu när jag serverat det mesta på ett silverfat åt dig? :P
Citera
2013-04-18, 16:57
Medlem
Citat:

Är vi vänner nu när jag serverat det mesta på ett silverfat åt dig? :P

Hehe aa då. Det är lugnt.
Vi hade bara en liten konflikt som är överstökad nu. Aldrig kul att att avsluta som ovänner.
Citera
2013-04-19, 15:09
Medlem
Daineas avatar
Körde riksväg 7 över Norheimsund inatt och måste säga att det nog var det häftigaste jag sett så långt i hela mitt yrkesliv, alla kategorier!! Ca 3,5m bred väg uppe på klippavsatser med vattenfall som kom rätt ut ur fjällsidan bara ett par meter vid sidan av där man satt: jag hade glädjerysningar hela sträckan. Kan varmt rekommenderas om ni får chansen!!!
Citera
2013-04-19, 16:32
Medlem
Peter77s avatar
Tjenar,

Håller som bäst på att söka alla chaufförsjobb jag kan nu efter att jag tog C-kortet i onsdags.
Har sökt ett 15-tal jobb varav en del är från platsbanken och en del via kontakter, och en del som jag spontant ringt upp och anmält mig tillgänglig för extra/semester och liknande.
Förhoppningsvis kommer luren börja ringa lite under nästa vecka.

Börjar få slut på ideer ang företag att söka mig till i området runt nordskåne, och behöver lite nya uppslag.
Vet att man säkert skulle kunna få jobb som grusbilsförare och liknande samt anläggningsbilar, men jag vill väl helst inte jobba i den branschen egentligen, utan tycker det skulle vara roligare att köra distribution av något slag.
Det är iallafall där jag helst vill börja.
Poståkeriet borde väl vara rätt lätt att få jobb på, även om jag kanske inte helst vill det med tanke på det man hört och läst, men jag har iaf hört av mig till dom.

Har sökt jobb som renhållningsförare på två olika ställen i skåne, ett som var utannonserat och ett som jag hörde av mig till spontant (och ombads skicka uppgifter & CV).
Vidare har jag sökt ett antal jobb utannonserade av Student Consulting, Shenker, spontanansökt till Axfood och sökt ett utannonserat jobb som lördagsförare på Pågen i växjö.

Tycker en timmes pendlingstid kan vara rimligt iaf till en början.
Behöver lite nya uppslag om det är någon som vet något.

Vilka kör t.ex McDonalds varutransporter? Har försökt luska via deras hemsida men finner inget matnyttigt, antar att det är ngt utomstående åkeri som kör de grejerna?
En del av IKEAS varutransporter vet jag körs av Van Dieren utanför krst, dit har jag hört av mig. Han har dock mest CE-jobb men C-jobb dyker upp ibland.

ICAS transporter är det väl schenker som kör, iaf här i osby.

Någon som har några tips jag kan börja arbeta mig igenom i nästa vecka?
Och kom nu inte med att jag kastat mina pengar i sjön som satsat på C... dels ska jag ta släp senare när mitt andra barn fötts och dels är jag övertygad om att det FINNS jobb, det gäller bara att ligga i och leta.

Skulle uppskatta alla uppslag.
Skulle gärna dragit mig till Norge för där skriker de väl efter chaffisar, men det funkar inte riktigt med min familjesituation.
Natt/skiftjobb är ok och nån enstaka övernattning också, även om jag tror det är ovanligt att C-bilar går på såna långa turer.

Tar tacksamt emot tips i tråden eller PM. Jag vill komma igång så man inte tappar för mycket körvana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in