Tjenar,
Håller som bäst på att söka alla chaufförsjobb jag kan nu efter att jag tog C-kortet i onsdags.
Har sökt ett 15-tal jobb varav en del är från platsbanken och en del via kontakter, och en del som jag spontant ringt upp och anmält mig tillgänglig för extra/semester och liknande.
Förhoppningsvis kommer luren börja ringa lite under nästa vecka.
Börjar få slut på ideer ang företag att söka mig till i området runt nordskåne, och behöver lite nya uppslag.
Vet att man säkert skulle kunna få jobb som grusbilsförare och liknande samt anläggningsbilar, men jag vill väl helst inte jobba i den branschen egentligen, utan tycker det skulle vara roligare att köra distribution av något slag.
Det är iallafall där jag helst vill börja.
Poståkeriet borde väl vara rätt lätt att få jobb på, även om jag kanske inte helst vill det med tanke på det man hört och läst, men jag har iaf hört av mig till dom.
Har sökt jobb som renhållningsförare på två olika ställen i skåne, ett som var utannonserat och ett som jag hörde av mig till spontant (och ombads skicka uppgifter & CV).
Vidare har jag sökt ett antal jobb utannonserade av Student Consulting, Shenker, spontanansökt till Axfood och sökt ett utannonserat jobb som lördagsförare på Pågen i växjö.
Tycker en timmes pendlingstid kan vara rimligt iaf till en början.
Behöver lite nya uppslag om det är någon som vet något.
Vilka kör t.ex McDonalds varutransporter? Har försökt luska via deras hemsida men finner inget matnyttigt, antar att det är ngt utomstående åkeri som kör de grejerna?
En del av IKEAS varutransporter vet jag körs av Van Dieren utanför krst, dit har jag hört av mig. Han har dock mest CE-jobb men C-jobb dyker upp ibland.
ICAS transporter är det väl schenker som kör, iaf här i osby.
Någon som har några tips jag kan börja arbeta mig igenom i nästa vecka?
Och kom nu inte med att jag kastat mina pengar i sjön som satsat på C... dels ska jag ta släp senare när mitt andra barn fötts och dels är jag övertygad om att det FINNS jobb, det gäller bara att ligga i och leta.
Skulle uppskatta alla uppslag.
Skulle gärna dragit mig till Norge för där skriker de väl efter chaffisar, men det funkar inte riktigt med min familjesituation.
Natt/skiftjobb är ok och nån enstaka övernattning också, även om jag tror det är ovanligt att C-bilar går på såna långa turer.
Tar tacksamt emot tips i tråden eller PM. Jag vill komma igång så man inte tappar för mycket körvana