Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Finns det en varningslampa för det?

Japp. Har för mig att det är två paranteser med ett utropstecken mellan. Var tvungen att kolla i instruktionsboken.
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Ligger inte på med färdbromsen konstant utan punktbromsar kraftigt korta stunder?
Det var så jag fick lära mig att undvika att bränna bromsarna.
Samma som jag fick lära mig.
Dock brukar jag då jag kör i Norge ligga på full avgasbroms nerför och växla manuellt med I-shiften. Blir förbannat ryckigt om automaten växlar ner själv i sammarbete med avgasbromsen. Är hastigheten 80 på skylten så börjar jag med 60 på toppen, fullavgasbroms, strax innan kurvan är jag uppe i 80 och då punktbromsar jag ner mig till 70 - dock före kurvan och inte i själva kurvan för annars välter jag med mitt ostabila ekipage
Just denna gång använde jag färdbromsen mer än avgasbromsen... och ja..
Dainea:
Där jag körde i veckan finns det ett parti där kedjor definitivt behövs vintertid då det inte går att ladda på före kurvorna då de är så tvära. Först kommer kättingplats, sedan en skarp höger och sedan är det uppåt ganska brant i 1 km. För att sedan under 2 mil vara hyffsat plant och avslutningsvis en till högerkurva och en brant på 5 km.
Plockar man av kätting efter en bestigning eller kör man mil efter mil med dessa på hjulen i fall man är osäker om det kommer någon brant framöver eller inte? eller förstör man kättingen om man kör några mil på den? och hur fort är det lämpligt att köra? hur känns bilen, svajig? ostabil? eller blir det en racing truck med spikar på gummit?