Citat:
Detta är inte ett bevis på att människor uppkom från bakterier.
Det finns inget som säger att den DNA-informationen som krävs för att vara resistent mot ett visst antibiotikum inte redan fanns hos någon bakterie i världen, denna enda bakterie kan sedan utbyta plasmider med andra bakterier, alternativt kan en bakteriofag (ett virus som angriper bakterier) sprida delar av bakteriens DNA ifall delar av bakteriens DNA kommer med då bakteriofagen lyserar (alltså dödar bakterien för att kunna sprida sin egen arvsmassa) bakterien.
Man behöver dock inte veta något om varken fager eller DNA för att konstatera att ingen forskare lyckats skapa liv i laboratoriet, eller har lyckats få något djur att föda något annat än sin egen sort av djur. Ifall evolution varit sant så borde det ju inte finnas några klara gränser mellan djuren, allt borde ju vara en enda mix. Det borde springa runt katthundar och apmänniskor och fiskar som kravlar sig upp på land för att ta sina första andetag med sina framtrollade lungor.
Vi ser alltså inga bevis för evolution idag. Gud har lagt in en anpassningsmekanism så att varelser kan ANPASSA sig, denna information finns redan i DNA:t. Inget nytt tillkommer eller försvinner som är av godo. Alla mutationer som sker är av ondo, visa mig en enda mutation där ny arvsmassa tillkommer som är till godo.
Tror du tyskarna i hitlertyskland förstod att de hade fel när de tillät hitler att göra som han ville? Hur kan du vara så säker på att du inte är en produkt av vårt orättfärdiga samhälle (du måste ju självfallet se att vårt samhälle inte är bibliskt).
"Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons." -- Popular Mechanics, 1949
http://www.rinkworks.com/said/predictions.shtml
Alltså att du säger nåt sådant här, det har ju sagts om och om igen i världshistorian hur saker är omöjliga, för att sedan bli möjligt. Och är du ens en forskare, är du insatt i alla biologiska processer som sker i kroppen? Vad har du för utbildning, är du läkare/biokemist också?
Om jag nu har missförstått så kan du väl rimligtvis förklara på ett annat sätt.
Jag vet sådana som klarar av det.
Vart har jag sagt att jag hatar katoliker? Nu är det väl ändå du som lägger ord i munnen på mig? Katolska präster som utnyttjar lekmännens rädsla för gud för att få igenom sina egen vilja och påvens vilja är väl knappast något som du förespråkar eller?
Och vad är påhittat? Du klagar på mycket men det finns ingen substans i vad du säger.
Det finns inget som säger att den DNA-informationen som krävs för att vara resistent mot ett visst antibiotikum inte redan fanns hos någon bakterie i världen, denna enda bakterie kan sedan utbyta plasmider med andra bakterier, alternativt kan en bakteriofag (ett virus som angriper bakterier) sprida delar av bakteriens DNA ifall delar av bakteriens DNA kommer med då bakteriofagen lyserar (alltså dödar bakterien för att kunna sprida sin egen arvsmassa) bakterien.
Man behöver dock inte veta något om varken fager eller DNA för att konstatera att ingen forskare lyckats skapa liv i laboratoriet, eller har lyckats få något djur att föda något annat än sin egen sort av djur. Ifall evolution varit sant så borde det ju inte finnas några klara gränser mellan djuren, allt borde ju vara en enda mix. Det borde springa runt katthundar och apmänniskor och fiskar som kravlar sig upp på land för att ta sina första andetag med sina framtrollade lungor.
Vi ser alltså inga bevis för evolution idag. Gud har lagt in en anpassningsmekanism så att varelser kan ANPASSA sig, denna information finns redan i DNA:t. Inget nytt tillkommer eller försvinner som är av godo. Alla mutationer som sker är av ondo, visa mig en enda mutation där ny arvsmassa tillkommer som är till godo.
Tror du tyskarna i hitlertyskland förstod att de hade fel när de tillät hitler att göra som han ville? Hur kan du vara så säker på att du inte är en produkt av vårt orättfärdiga samhälle (du måste ju självfallet se att vårt samhälle inte är bibliskt).
"Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons." -- Popular Mechanics, 1949
http://www.rinkworks.com/said/predictions.shtml
Alltså att du säger nåt sådant här, det har ju sagts om och om igen i världshistorian hur saker är omöjliga, för att sedan bli möjligt. Och är du ens en forskare, är du insatt i alla biologiska processer som sker i kroppen? Vad har du för utbildning, är du läkare/biokemist också?
Om jag nu har missförstått så kan du väl rimligtvis förklara på ett annat sätt.
Jag vet sådana som klarar av det.
Vart har jag sagt att jag hatar katoliker? Nu är det väl ändå du som lägger ord i munnen på mig? Katolska präster som utnyttjar lekmännens rädsla för gud för att få igenom sina egen vilja och påvens vilja är väl knappast något som du förespråkar eller?
Och vad är påhittat? Du klagar på mycket men det finns ingen substans i vad du säger.
1. Enligt ditt sätt att se skapade väl din Gud allt? Allså även bakterier som är grundstenen till evolutionsteorin by the way??
Citat:
Det finns forskning läs på .Dessutom utbyter bakterier DNA med varandra. Bakteriofag?? Finns inget som heter annat än i möjligtvis nordisk familjebok. T lymfocyter, är det korrekta namnet dödar bakterier och finns normalt i immunförsvaret, det är en vitblodkropp-den som ger upphov till var när den offrar sig ,slukar bakterier och själv dör.. , virus är något helt annat som dessutom saknar utvecklat dna. Du vet ingenting.
Forskning världen över är helt övenens om hur resistenta bakterier uppstår de har evolution på fronten överlevnad-.Survives of the fittest-som är en annan grundsten i Evolutionsteori.
3.Vad du vet om forskning är på en väldigt låg nivå som gör diskussion lite haltande , men sammanfattningsvis är det inte konstigt att en art inte para sig eller kan få avkomma , med en annan art nu,vare sig växter eller djur med andra än sin egen art nu, evolution pågår men inte storskaligt och inte per år-den tidiga evolutionen tog miljoner år.Från dinosaourie till fågel tex.
4.Hitler tar jag inte upp ens -exemplet är löjligt och utan värdighet så det besvarar jag inte.
5.Mitt nuvande yrke har du inget att göra med, men ja jag har pluggat vidare.Biokemi är jag hyfsad på Ja.
6. Att någon du känner klarat avbrutet samlag metoden eller säkra metoder betyder ingenting och är inte evidensbaserad forskning. Det finns sådan -det är ingen säker metod, vissa kvinnor ovulerar under mens tom.
7.
Citat:
Det verkar inte som du älskar dem heller -du har en mycket onyanserad bild av katoliker för att uttrycka det milt.
Jag är absolut INTE katolik, katoliker har mördat fler människor genom världshistorian (inkvisitionen och alla krig de legat/ligger bakom) än någon annan religion eller enskild stat har gjort. Jag är protestant (dvs. jag protesterar mot Katolska kyrkan),
Jag har inget emot någon religion , men jag har något emot fanatism oavsett religion, vilket är något helt annat.Du verkar mer fördomsfull än någon jag umgås med, rätt fanatisk faktiskt.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-02 kl. 21:19.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-02 kl. 21:19.