2014-05-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Detta är inte ett bevis på att människor uppkom från bakterier.

Det finns inget som säger att den DNA-informationen som krävs för att vara resistent mot ett visst antibiotikum inte redan fanns hos någon bakterie i världen, denna enda bakterie kan sedan utbyta plasmider med andra bakterier, alternativt kan en bakteriofag (ett virus som angriper bakterier) sprida delar av bakteriens DNA ifall delar av bakteriens DNA kommer med då bakteriofagen lyserar (alltså dödar bakterien för att kunna sprida sin egen arvsmassa) bakterien.

Man behöver dock inte veta något om varken fager eller DNA för att konstatera att ingen forskare lyckats skapa liv i laboratoriet, eller har lyckats få något djur att föda något annat än sin egen sort av djur. Ifall evolution varit sant så borde det ju inte finnas några klara gränser mellan djuren, allt borde ju vara en enda mix. Det borde springa runt katthundar och apmänniskor och fiskar som kravlar sig upp på land för att ta sina första andetag med sina framtrollade lungor.

Vi ser alltså inga bevis för evolution idag. Gud har lagt in en anpassningsmekanism så att varelser kan ANPASSA sig, denna information finns redan i DNA:t. Inget nytt tillkommer eller försvinner som är av godo. Alla mutationer som sker är av ondo, visa mig en enda mutation där ny arvsmassa tillkommer som är till godo.

Tror du tyskarna i hitlertyskland förstod att de hade fel när de tillät hitler att göra som han ville? Hur kan du vara så säker på att du inte är en produkt av vårt orättfärdiga samhälle (du måste ju självfallet se att vårt samhälle inte är bibliskt).

"Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons." -- Popular Mechanics, 1949

http://www.rinkworks.com/said/predictions.shtml

Alltså att du säger nåt sådant här, det har ju sagts om och om igen i världshistorian hur saker är omöjliga, för att sedan bli möjligt. Och är du ens en forskare, är du insatt i alla biologiska processer som sker i kroppen? Vad har du för utbildning, är du läkare/biokemist också?

Om jag nu har missförstått så kan du väl rimligtvis förklara på ett annat sätt.

Jag vet sådana som klarar av det.

Vart har jag sagt att jag hatar katoliker? Nu är det väl ändå du som lägger ord i munnen på mig? Katolska präster som utnyttjar lekmännens rädsla för gud för att få igenom sina egen vilja och påvens vilja är väl knappast något som du förespråkar eller?

Och vad är påhittat? Du klagar på mycket men det finns ingen substans i vad du säger.

1. Enligt ditt sätt att se skapade väl din Gud allt? Allså även bakterier som är grundstenen till evolutionsteorin by the way??
Citat:
Det finns inget som säger att den DNA-informationen som krävs för att vara resistent mot ett visst antibiotikum inte redan fanns hos någon bakterie i världen, denna enda bakterie kan sedan utbyta plasmider med andra bakterier, alternativt kan en bakteriofag (ett virus som angriper bakterier) sprida delar av bakteriens DNA ifall delar av bakteriens DNA kommer med då bakteriofagen lyserar (alltså dödar bakterien för att kunna sprida sin egen arvsmassa) bakterien.
Det finns forskning läs på .Dessutom utbyter bakterier DNA med varandra. Bakteriofag?? Finns inget som heter annat än i möjligtvis nordisk familjebok. T lymfocyter, är det korrekta namnet dödar bakterier och finns normalt i immunförsvaret, det är en vitblodkropp-den som ger upphov till var när den offrar sig ,slukar bakterier och själv dör.. , virus är något helt annat som dessutom saknar utvecklat dna. Du vet ingenting.
Forskning världen över är helt övenens om hur resistenta bakterier uppstår de har evolution på fronten överlevnad-.Survives of the fittest-som är en annan grundsten i Evolutionsteori.

3.Vad du vet om forskning är på en väldigt låg nivå som gör diskussion lite haltande , men sammanfattningsvis är det inte konstigt att en art inte para sig eller kan få avkomma , med en annan art nu,vare sig växter eller djur med andra än sin egen art nu, evolution pågår men inte storskaligt och inte per år-den tidiga evolutionen tog miljoner år.Från dinosaourie till fågel tex.

4.Hitler tar jag inte upp ens -exemplet är löjligt och utan värdighet så det besvarar jag inte.

5.Mitt nuvande yrke har du inget att göra med, men ja jag har pluggat vidare.Biokemi är jag hyfsad på Ja.

6. Att någon du känner klarat avbrutet samlag metoden eller säkra metoder betyder ingenting och är inte evidensbaserad forskning. Det finns sådan -det är ingen säker metod, vissa kvinnor ovulerar under mens tom.

7.
Citat:
Jag är absolut INTE katolik, katoliker har mördat fler människor genom världshistorian (inkvisitionen och alla krig de legat/ligger bakom) än någon annan religion eller enskild stat har gjort. Jag är protestant (dvs. jag protesterar mot Katolska kyrkan),
Det verkar inte som du älskar dem heller -du har en mycket onyanserad bild av katoliker för att uttrycka det milt.

Jag har inget emot någon religion , men jag har något emot fanatism oavsett religion, vilket är något helt annat.Du verkar mer fördomsfull än någon jag umgås med, rätt fanatisk faktiskt.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-02 kl. 21:19.
Citera
2014-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
1. Enligt ditt sätt att se skapade väl din Gud allt? Allså även bakterier som är grundstenen till evolutionsteorin by the way??
Gud skapade allt, och det finns inga bevis för evolution. Så säger jag.
Citat:
Det finns forskning läs på .Dessutom utbyter bakterier DNA med varandra. Bakteriofag?? Finns inget som heter annat än i möjligtvis nordisk familjebok. T lymfocyter, är det korrekta namnet dödar bakterier och finns normalt i immunförsvaret, det är en vitblodkropp-den som ger upphov till var när den offrar sig ,slukar bakterier och själv dör.. , virus är något helt annat som dessutom saknar utvecklat dna. Du vet ingenting.
Forskning världen över är helt övenens om hur resistenta bakterier uppstår de har evolution på fronten överlevnad-.Survives of the fittest-som är en annan grundsten i Evolutionsteori.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakteriofag

Du säger dig vara insatt i forskning, men du förväxlar en immuncell (T-lymfocyt) med ett virus (bakteriofag) som angriper bakterier. Bakteriofager bryter upp bakterieDNA då den dödar bakterien som den har invanderat, och den kan då "råka få med sig" en bit av bakteriens DNA som den har dödat i sin kapsel. Denna nya bakteriofag som bär med sig DNA från ursprungsbakterien kan nu invadera en ny bakterie och inplantera sitt DNA i bakteriens DNA, och vips! så har bakterien fått "nytt" DNA. Du har precis haft fel om sammanhängande blodkärl mellan barn och moder, och nu förväxlar du T-lymfocyter med virus. Och du säger att jag inte vet något?

Citat:
3.Vad du vet om forskning är på en väldigt låg nivå som gör diskussion lite haltande , men sammanfattningsvis är det inte konstigt att en art inte para sig eller kan få avkomma , med en annan art nu,vare sig växter eller djur med andra än sin egen art nu, evolution pågår men inte storskaligt och inte per år-den tidiga evolutionen tog miljoner år.Från dinosaourie till fågel tex.
se ovan.

Och dina fantasier om mänsklighetens ursprung är odokumenterade till skillnad från Bibeln. Jag har skrifter från människor som vandrat på denna jorden som vittnar om att saker och ting har skett på ett visst sätt. Det finns även flertalet sekulära källor som t.ex. Flavius Josephus, som berättar om att Jesus utförde mirakel. Vad har du? Spekulationer som inte ens har några historiska vittnen.
Citat:
4.Hitler tar jag inte upp ens -exemplet är löjligt och utan värdighet så det besvarar jag inte.
Tänk om man kunde göra så varenda gång något var jobbigt.

Citat:
5.Mitt nuvande yrke har du inget att göra med, men ja jag har pluggat vidare.Biokemi är jag hyfsad på Ja.
Se ovan.
Citat:
6. Att någon du känner klarat avbrutet samlag metoden eller säkra metoder betyder ingenting och är inte evidensbaserad forskning. Det finns sådan -det är ingen säker metod, vissa kvinnor ovulerar under mens tom.
Då är det bara att behålla barnet.
Citat:
7.
Det verkar inte som du älskar dem heller -du har en mycket onyanserad bild av katoliker för att uttrycka det milt.
Berätta vad som är fel med att fördöma att lura folket och sträva efter att hålla dem i mörker (som katolska präster gjorde under medeltiden, och fortfarande hade gjort ifall vi inte haft den protestantiska reformationen).
Citat:
Jag har inget emot någon religion , men jag har något emot fanatism oavsett religion, vilket är något helt annat.Du verkar mer fördomsfull än någon jag umgås med, rätt fanatisk faktiskt.
Jag skulle vilja kalla dig för en fanatisk evolutionist, som genom din religion (evolutionism) rättfärdigar mördandet av ofödda barn.
Citera
2014-05-02, 22:08
Medlem
Citat:
Förutom då fossil, som klart dokumenterar evolutionen av både människan och i princip alla andra arter. Samt bevis genom studier av DNA hos olika arter. Samt direkt observation av evolution hos bakterier, observationer av evolution hos bananflugor, fiskar och så vidare. Det finns massiva bevis för evolution.

Citat:
Och dina fantasier om mänsklighetens ursprung är odokumenterade till skillnad från Bibeln. Jag har skrifter från människor som vandrat på denna jorden som vittnar om att saker och ting har skett på ett visst sätt. Det finns även flertalet sekulära källor som t.ex. Flavius Josephus, som berättar om att Jesus utförde mirakel. Vad har du? Spekulationer som inte ens har några historiska vittnen.
Vi har fossil; vilket är ett bra mycket starkare bevis än vad folk har skrivit. Det finns en uppsjö antika skrifter och berättelser som berättar om gudar, hjältar och magi, och jag tror inte du tror på alla av dem. Så varför skulle just bibeln vara bättre än berättelserna från antikens grekland, eller Gilgamesh-eposet, eller de egyptiska gudarna, eller någon av de tiotals andra gamla historierna jag kan rabbla upp?
Citera
2014-05-02, 22:20
Medlem
Citat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakteriofag

Du säger dig vara insatt i forskning, men du förväxlar en immuncell (T-lymfocyt) med ett virus (bakteriofag) som angriper bakterier. Bakteriofager bryter upp bakterieDNA då den dödar bakterien som den har invanderat, och den kan då "råka få med sig" en bit av bakteriens DNA som den har dödat i sin kapsel. Denna nya bakteriofag som bär med sig DNA från ursprungsbakterien kan nu invadera en ny bakterie och inplantera sitt DNA i bakteriens DNA, och vips! så har bakterien fått "nytt" DNA. Du har precis haft fel om sammanhängande blodkärl mellan barn och moder, och nu förväxlar du T-lymfocyter med virus. Och du säger att jag inte vet något?

se ovan.

Tänk om man kunde göra så varenda gång något var jobbigt.

Se ovan.

Då är det bara att behålla barnet.

Berätta vad som är fel med att fördöma att lura folket och sträva efter att hålla dem i mörker (som katolska präster gjorde under medeltiden, och fortfarande hade gjort ifall vi inte haft den protestantiska reformationen).

Jag skulle vilja kalla dig för en fanatisk evolutionist, som genom din religion (evolutionism) rättfärdigar mördandet av ofödda barn.

vad du hittar på Wiki som inte ens är en säker käller ger jag ganska lite för , ja det finns beteriofaga virus som under överinseende av T celler och mördarcellar kan invadera och ta död på eller förändra en bakterie. Men sammanhanget har gått dig förbi som vanligt-det är inte en positiv evolution för människa att bakterier utvecklar resistens, men de gör det som en del av evolutionen.Som det varit i milioner år , som det kommer att vara i milioner år.Bakteriofag betyder helt enkelt -äter bakterier-det gör T celler i människokroppen.T4 cellen är just en sådan om du nu vill använda ett lekmanna uttryck.
En bakteriofag- är således exakt det jag sa-en T4 cell.
Nej du vet vad du läser på Wiki.

Trodde du var inne på att diskutera aborter och inte microbiologi? men visst-det är dock off topic så jag avstår.Med tanke på moderation.
Vill du diskutera microbiologi gör en ny tråd.

Vad beträffar ett ej delat kärlsystem vill jag veta två saker-Hur förklarar du i sådana fall utbyte an genetiskt material som antikroppar som sker vid RH immunisering-Foster /mor
Samt Hur förklarar du att vid föregående placenta ,placenta preavia blöder kvinnan-och barnet ut allt blod de har i kroppen i värsta fall på under 10 minuter och detta innan barnet är fött och moderkakan lossnat?

Mina ideer om människans ursprung är väl dokumenterad.DET är bara att läsa på .
Att du sen valt att tro på sagor skivet av människor för 2000 år sedan är din sak.
Det finns dock inte dokumenterat.Inte ett enda bevis.
Citera
2014-05-02, 22:28
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Hade du viljat bli aborterad?

Hur kan läkemedelsvärlden som ska arbeta FÖR att bevara liv, vara partner i att ta livet av barn som ifall de får leva, växer upp och blir människor precis som alla vi som haft TUREN att födas av föräldrar som inte önskar livet ur oss?

I videon nedan så försöker abortpersonalen döda henne innan hon blivit född, men när hennes kropp vägrar att dö pga gifterna som injiceras i henne, så föds hon levande. När hon nu lyckats överleva försöket att döda henne, så bestämmer sig några av vårdpersonalen för att rädda livet på henne.

http://www.youtube.com/watch?v=I4WJIvbEdWk

Människor blir upprörda över att älgkor blivit skjutna med "hundvalpsstora" foster i sig!

http://www.jaktojagare.se/skyddsjakt-gav-algfoster-i-snon

Och varje dag sker massor med aborter! Ingen bryr sig om det!

Här nedan är några av de så kallade "läkaretiska reglerna" som är läkarförbundets etiska regler, och som alla läkarstuderande får lära sig. (förmodligen får sköterskor och andra vårdyrken lära sig liknande/samma regler också)

http://www.slf.se/Forbundet/Etikochansvar/Etik/Lakarforbundets-etiska-regler/

1. Läkaren ska i sin gärning ha patientens hälsa som det främsta målet och om möjligt bota, ofta lindra, alltid trösta, följande människokärlekens och hederns bud.

2. Läkaren ska besinna vikten av att skydda och bevara människoliv och får aldrig medverka i åtgärder som syftar till att påskynda döden.

3. Efter bästa förmåga ska läkaren bistå människor i medicinsk nödsituation, såvida läkaren inte försäkrat sig om att andra är villiga och kompetenta att ge sådant bistånd.

5. Läkaren får aldrig på något sätt medverka vid dödsstraff, tortyr eller andra grymma och omänskliga handlingar.

(((VERKLIGEN??? Vad händer ifall det blir tillåtet med dödsstraff (Abort räknas inte längre som dödsstraff eftersom lagen har förändrats) tortyr eller "andra grymma omänskliga handlingar". 1938 ändrades den svenska abortlagstiftningen så att det tilläts, vad händer ifall det blir tillåtet med tortyr eller "andra grymma omänskliga handlingar"? Vad händer ifall merparten av befolkningen övertygas om att ett visst folkslag ska torteras/dödas?

Ser ni inte hur de ändrar lagen och sen är allt OK?)))

7. Läkaren ska aldrig frångå principen om människors lika värde och aldrig utsätta en patient för diskriminerande behandling eller bemötande.

Så min fråga är:

Vad är nästa på tur? Och hur kan dessa "regler" skydda någon överhuvudtaget när man bara kan ändra definitionen för vad som är en människa efter eget önskemål?

Något som var otänkbart moraliskt sett för mindre än 100 år sedan är nu ringare i människors ögon än jakt på en dräktig älgko!

Jag är troende om ni undrar (vilket ni förmodligen gjorde direkt när ni läste). Jag tror på att Jesus Kristus är Gud och att Han blev manifesterad i mänskligt kött (dock utan synd) för cirka 2000 år sedan, att Han levde ett perfekt syndfritt liv och att Han sedan korsfästes och dog på korset för att betala för våra synder, att Han sedan begravdes och att Han på tredje dagen återuppstod, och att Han nu sitter på Gud Faderns högra sida i himlen (och varför just på högra sidan kanske ni undrar? svaret är: därför att det är så!)

.

abort är ok eftersom fostret i fråga i princip helt saknar medvetande. de djur som föds upp och utnyttjas i köttindustrin har högre medvetandegrad än ett foster. tycker inte det är speciellt oetiskt att avliva organismer som inte har och heller aldrig haft något medvetande
Citera
2014-05-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
abort är ok eftersom fostret i fråga i princip helt saknar medvetande. de djur som föds upp och utnyttjas i köttindustrin har högre medvetandegrad än ett foster. tycker inte det är speciellt oetiskt att avliva organismer som inte har och heller aldrig haft något medvetande
Din princip är korrekt , ett neuralrör i v 12 har möjlighet att bli ett barn men är det inte påverkbart av smärta-har inget nervsystem.

Detta är dock total galet
[quote][I videon nedan så försöker abortpersonalen döda henne innan hon blivit född, men när hennes kropp vägrar att dö pga gifterna som injiceras i henne, så föds hon levande. När hon nu lyckats överleva försöket att döda henne, så bestämmer sig några av vårdpersonalen för att rädda livet på henne.
/QUOTE]
Gifter? Vilka då?
resten är snyft.. Vårdpersonalen bestämmer-trams..Hon föddes efter ett missfall-en förtidig födsel men i månad 8, en misslyckad abort , resten är hennes adoptivföräldars snyfhistoria
Varför vet jag det-för att saltinducerad abort inte ens i USA görs i 8 månaden då föds nämligen levande barn.
Inget "gift" injiceras i något foster under någon abort och den typen av abort förekommer inte ens i sverige.Och har aldrig gjort.
Hon föddes antagligen långt efter en misslyckad abort" i ett mycket tidigare skede, där man inte såg att de var två i separata fosterhinnor.Hon var aldrig utsatt för något inte salt, inte något annat heller.
Citera
2014-05-02, 23:06
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Din princip är korrekt , ett neuralrör i v 12 har möjlighet att bli ett barn men är det inte påverkbart av smärta-har inget nervsystem.

så fort en spermie befruktar ett ägg så har organismen som bildats "möjligheten att bli ett barn" så det är väl inget bra kriterium.
kriteriet om medvetandegrad tycker jag är applicerbart gällande alla former av våld mot alla former av levande organismer. dvs ju lägre medvetandegrad, desto mindre etiskt problematiskt är det.
Citera
2014-05-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
så fort en spermie befruktar ett ägg så har organismen som bildats "möjligheten att bli ett barn" så det är väl inget bra kriterium.
kriteriet om medvetandegrad tycker jag är applicerbart gällande alla former av våld mot alla former av levande organismer. dvs ju lägre medvetandegrad, desto mindre etiskt problematiskt är det.

Ofta förs det resonemanget ja, och ytterligheten av detta är hjärndöda, där alla livsuppehållande maskiner tas bort medan hjärtat slår.Fast med principen att en hjärndöd person är död.
Maskinens enda funktion är att hjärtat pumpar vidare ett par dygn till-om man inte avbryter behandling.Vilket i Sveige är reglerat i lag-Alla maskiner ska enligt lag stängas av när någon konstaterats hjärndöd.
Av liknande princip.Om än inte samma.
Citera
2014-05-03, 00:01
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ofta förs det resonemanget ja, och ytterligheten av detta är hjärndöda, där alla livsuppehållande maskiner tas bort medan hjärtat slår.Fast med principen att en hjärndöd person är död.
Maskinens enda funktion är att hjärtat pumpar vidare ett par dygn till-om man inte avbryter behandling.Vilket i Sveige är reglerat i lag-Alla maskiner ska enligt lag stängas av när någon konstaterats hjärndöd.
Av liknande princip.Om än inte samma.

Fast anledningen till att man faktiskt stänger av livsuppehållande maskiner i fallet hjärndöda människor är då man tror sig veta att det är omöjligt för dem att återkomma till ett medvetet liv. Ett foster är inte, generellt, i samma situation. Där saknas medvetande under den första tiden men det är inte dömt till att fortsätta vara i det tillståndet. Det är snarare mitt i en process att få tillgång till allt det som vi sedan ser karaktäriserar en människa. Situationerna är därmed olika och kan inte med fördel jämföras om motivet är att legitimera abort genom argument för dödshjälp vid hjärndödhet.
Citera
2014-05-03, 00:03
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Fast anledningen till att man faktiskt stänger av livsuppehållande maskiner i fallet hjärndöda människor är då man tror sig veta att det är omöjligt för dem att återkomma till ett medvetet liv. Ett foster är inte, generellt, i samma situation. Där saknas medvetande under den första tiden men det är inte dömt till att fortsätta vara i det tillståndet. Det är snarare mitt i en process att få tillgång till allt det som vi sedan ser karaktäriserar en människa. Situationerna är därmed olika och kan inte med fördel jämföras om motivet är att legitimera abort genom argument för dödshjälp vid hjärndödhet.

vilket också gäller så fort en spermie befruktat ett ägg....
Citera
2014-05-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag är fullt medveten om det , det var enbart en jämförelse.
Dessutom tror jag att en stor andel svenskar inte har en aning om den lagen.
Många tror tex fortfarande att anhöriga tillfrågas om huruvida repirator ska stängas av eller ej.
Citera
2014-05-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Förutom då fossil, som klart dokumenterar evolutionen av både människan och i princip alla andra arter. Samt bevis genom studier av DNA hos olika arter. Samt direkt observation av evolution hos bakterier, observationer av evolution hos bananflugor, fiskar och så vidare. Det finns massiva bevis för evolution.
Vad blev bananflugan efter den evolverade? Vad blev fiskarna efter de evolverade? Vad blev bakterien efter den evolverade?

Och hur kommer det sig att det fortfarande letas efter "the missing link" hela tiden? Hur kommer det sig att de hittar ett 40% apskelett (Lucy) som de hävdar har gått upprätt pga. hur benen är vinklade osv., hittar du ett skelett från ett poliosmittat barn så kan man lika gärna hävda att människorna håller på att gå tillbaka till att "gå på alla fyra".

Ifall evolution va sant, så borde det ju inte finnas några klara gränser mellan djuren, allt borde vara en enda art, där man tydligt kan se utanför huset där du bor (eller någon annanstans i världen för den delen) att *där är en 10/90% ap/människa*, där är en 15/85% apmänniska*, *där är en 20/80% apmänniska*, eller *där är en 25/75 dinosauriefågel*, eller *där är en 50/50 fisk/groddjur*. Menar du då att evolution är "one time lucky shots" där en fisk helt plötsligt föder en groda, eller en chimpas helt plötsligt föder en människa? Vansinne...

Ifall evolution skett, så borde det BARA finnas "missing links" vart man än letar, MEN DET GÖR DET INTE.

Du är så djupt inne i din evolutionsreligion att du bortser från all logik.

Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Vi har fossil; vilket är ett bra mycket starkare bevis än vad folk har skrivit. Det finns en uppsjö antika skrifter och berättelser som berättar om gudar, hjältar och magi, och jag tror inte du tror på alla av dem. Så varför skulle just bibeln vara bättre än berättelserna från antikens grekland, eller Gilgamesh-eposet, eller de egyptiska gudarna, eller någon av de tiotals andra gamla historierna jag kan rabbla upp?
Så vad säger dessa fossil? Att någon gång har ett djur levt med detta fossil som skelett. Hur ofta bildas fossil i dagens samhälle? Fossil bildas då djuret som ägt skelettet blir begravt bortom näring och syre (eller någon annan gas specifik för just den bakterien som bryter ned vävnad), detta var precis vad som skedde under Noaks världsomspännande flod. INGENSTANS sker det i dagens läge att ett djur som dör fossilieras, de ruttnar/blir uppätna och benen sprids med vinden. Fossilen bevisar alltså den bibliska floden.

Gilgamesh eposet berättar om en världsomspännande flod, visste du det? Varför tror du att det finns 100-tals extrabibliska berättelser om en världsomspännande flod i religioner runt hela världen, ifall det inte har skett en "Noaks flod" en gång i tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in