Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Du tog upp abort där mammans liv är i fara om abort inte utförs och jag svarade på det.
En medicinsk bedömning som görs huruvida abort är lämpligt eller inte för att rädda en kvinnas liv är något helt annat än att det föreligger en viss risk att föda barn. Det är två helt olika scenarion.
Det ena scenariot är en akutsituation medans det andra är en naturlig del av födelseprocessen. Men visst, om du så gärna vill låta kvinnor göra abort ifall deras liv är i fara så innebär det att du kommer behöva erkänna att du är för abort. Detta eftersom det alltid föreligger en viss risk för kvinnan som ska föda. Så dina ''mentala knep'' leder till att dina egna ståndpunkter undermineras.
Poängen är att i det hypotetiska exemplet så har dottern två val - antingen går hon igenom hela fasen och föder barnet eller så gör hon inte det. Vad är säkrast ur ett riskperspektiv ifall vi har dotterns liv i fokus? Jo, det är att abortera den ofödde vid vecka 4. Så genom att inte välja att abortera den ofödde vid vecka 4, så kan man säga att man sätter dotterns liv i fara. Det är detta som åsyftas och det jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Ja du vill enbart lägga fokus på ett mycket litet antal extrema fall. Inte den absoluta majoriteten av fall. Varför kan du inte svara på hur du motiverar abort i alla dessa vanliga fall där mamman haft frivilligt sex och hennes liv inte hotas? Kan du inte argumentera för din linje?
Du tramsar, vantolkar, spelar fult och svarar inte på frågor. Men sedan vill du att man ska svara på dina frågor. Det fungerar inte så. Det är att kräva mer av mig själv än vad du begär av dig själv. Om du vill att folk ska svara på dina frågor så ska du svara på mina först. Det är enkel vett & etikett.
Vad det handlar om är att du har inget självförtroende så du måste spela fult och svara på frågor med motfrågor istället för att på ett ärligt och uppriktigt sätt diskutera. Du kan trolla vidare med någon annan. Du är en oseriös debattör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Du skrev "Det finns inget medvetande hos fostret..."
Slant du med tungan, menade du inte det?
Det du sysslar med kallas för quote mining. Det är en villfarelse: https://en.wikipedia.org/wiki/Quoting_out_of_context
https://rationalwiki.org/wiki/Quote_mining
''Quote mining (also contextomy) is the fallacious tactic of taking quotes out of context in order to make them seemingly agree with the quote miner's viewpoint, to make the comments of an opponent seem more extreme,
or to make it seem that the opponent holds positions they don't in order to make their positions easier to refute or demonize.''
Du är en oärlig idiot.
Vecka 4 är tydligt angiven, du har ignorerat detta i min kommentar som du replikerade på:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
De flesta som är emot abort är det för att värna mänskligt liv. Om mammans liv hotas av att föda är det
Du är inte värd att prata mer med.