2012-02-06, 16:51
Medlem
TebbTubbys avatar
Ja det är kannibalism. Har inte läst alla inlägg men antar att vissa har företeelsen att man måste förtära en hel människa för att det ska vara kannibalism, likt att säga man måste förtära en hel ko för att ha ätit ko.

Blanda inte ihop era kunskaper och säg att kannibalism är tabu. Sjävla handlingen av att döda en människa och sedan förtära den för livnäring är det sjuka. Att svälja sats är en helt annan deal. Skärp er, är ni mellan 8-12 år eller vuxna människor med vett?
Citera
2012-02-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
Definiera gärna liv, så kan vi avgöra om spermier är levande sen.

Och jag håller med dig i ditt sista stycke, även om jag kanske uttryckte mig klumpigt i mitt tidigare inlägg. Men jag vill gärna ha en källa på att hjärnan "sätts på" vid födseln. Nu vill jag inte gärna tillskriva dig åsikter, men anser du alltså att abort i åttonde månaden är okej, eftersom fostret, om tidigare stämmer, inte är vid medvetande då?
Jag tänker varken debattera för eller emot abort, jag säger vad vilken utbildad person som helst kan intyga.
Kolla vad tråden handlar om istället.
Citera
2012-11-15, 10:32
Medlem
Twixess avatar
Rättighetsetikens syn på abort

Är väldigt intresserad hur rättsetiker ställer sig till abort. Misstänker att ni på Flashback har koll på detta.

Tacksam för snabba svar.

/T
Citera
2014-04-11, 19:13
Medlem
Moralfråga om abort!

Hej

har ni några bra moralfrågor/situationer kring abort? Tex om man blir gravid pga våldtäkt ska man få göra abort.

Tack på förhand!
Citera
2014-04-11, 20:23
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
Hej

har ni några bra moralfrågor/situationer kring abort? Tex om man blir gravid pga våldtäkt ska man få göra abort.

Tack på förhand!
Tja, det beror väl på vem man frågar. Laddar du upp till någon uppgift eller debatt eller så?
Citera
2014-04-11, 20:26
Medlem
Har du någon egen ståndpunkt som det går att diskutera kring?
Citera
2014-04-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Tja, det beror väl på vem man frågar. Laddar du upp till någon uppgift eller debatt eller så?
Finns ett stort antal trådar på FB om du söker argument för och emot
Citera
2014-04-11, 20:34
Bannlyst
Citat:
Hej

Tack på förhand!

om man blir våldtagen så är det en självklarhet att få göra abort! Hur tror du det skulle kännas för barnet att få veta att det kom till världen genom en våldtäkt och genom och att kvinnan tvingades behålla det när barnet växer? Behöver nog inte svara på den fråga, du får räkna ut det själv.
Citera
2014-04-11, 21:08
Medlem
Penningskramlarens avatar
Klart man måste få göra abort vid våldtäkt. Allt annat vore bara sjukt.
Citera
2014-04-11, 21:12
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Hej

Tack på förhand!

Det värsta övergrepp man kan utföra som människa är att tvinga fram en ny existens utan att denne har ett ord att säga till om. Så därför är all abort bra. Rätt enkelt.
Citera
2014-04-11, 21:21
Medlem
Är det rätt och riktigt att göra abort om man vet att ens barn kommer få sjukdomar som ger den lidande? Är det rätt att göra abort om man skall födas till ett visst kön? är det moraliskt att göra abort om man tror/vet att ett barn har medvetande innan födseln? Är det rätt att ta någons liv, om man anser att foster är ett liv? Är det rätt att göra abort om gud gjort en gravid?

Det var ett par alternativ på frågor.
Citera
2014-04-11, 21:22
Bannlyst
(FB) Argument för abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in