2014-05-02, 17:15
Medlem
[quote=Erks|48616657]Du kommer inte kunna att bortse från det i all evighet, alla kommer förr eller senare att få reda på vem som har rätt. Och det finns inget som kan testas enligt en vetenskaplig metod som styrker evolution.

Jag kan komma på ett experiment som bevisar att jorden är rund:
Lyft med ett flygplan och håll rak kurs så kommer du tillbaka till samma plats efter en viss tid.

Citat:
Så, nu kan du väl ge mig ett experiment som kan bevisa evolution? (Och snälla bespara mig trams som att apor och människor har 5 fingrar osv, det kan vilken 5 åring som helst fantisera ihop en förklaring på)

Mycket enkelt evolution betyder utveckling .Typexempel på just evolution är resiststenta bakterier.
När penicillinet kom fanns inga ,vare sig sår bakterier, eller halsfluss bakterier Fa staffylococcer, som var resistenta mot Penicillin.Nu blir fler och fler sorter och stammar det pga en utveckling i biologisk mening =
Evolution i biologisk mening är den process varigenom levande organismers egenskaper förändras från en form till en annan mellan successiva generationer

Slå upp det du inte begriper.

Citat:
Så ifall det stått i svensk lag att "Judar/afrikaner ska aborteras eftersom de är en lägre ras som inte utvecklat samma medvetande som vita (alltså i relation till anledningen till att man låter abortera ofödda människor i dagens samhälle)" eller "Zigenare/Judar är inte människor därför kan de sättas i koncentrationsläger", så hade du hållt med om detta? Ser du inte vilket haltande argument det är att förlita sig på människors föränderliga lagar vad gäller bestämmelser om vad som är liv och inte liv ?

Varför tror du det? Absurda påståenden.Detta står inte i svensk lag,gjorde det helt plötsligt det skulle jag emmigrera, om politiskt arbete mot det inte gav resultat.Du är full av fördomar och tveksamt etiska uttalanden, Särskilt av någon som påstår sig vara religiös. Därför har jag även svårt att respektera vad du skriver eftersom du inte respekterar det jag skriver.

Jag är inte abortmotståndare ,då hade jag fått välja ett annat yrke. Jag har detta i min arbetsbeskrivning , jag tycker lagen är bra ,precis som jag tycker lagen om Hjärndöd kontra hjärt död är bra.

Citat:
Och som vi redan diskuterat så är det mycket möjligt och till och med troligt att någon snart kan överleva helt och hållet utanför moderns kropp från befruktning, och vad ska du göra då med din definition på när man kan utföra abort eller inte?

Jasså det har vi-I dumskallarnas riksförbund då? eller av tvärsäkert uttalande läsare av vetenskapens värld i lösnummer?
-Jag har upprepade gånger i tråden förklarat att detta är en fysisk /medicinsk omöjlighet, kommer att vara det under rimlig överskådlig framtid.

Tro på det baserat på medicinsk och anatomisk vetenskap eller ge mej en enda källa som motbesvisar det jag sagt.
Vi har svårt nog idag att klara de som föds efter halva graviditeten.. dvs i v 24

Citat:
Självfallet så är ju effekten ännu bättre ifall män ser till att inte förföra kvinnor (vilket jag även sade i föregående post). Så avhållsamhet leder till fler aborter än ett "vidlyftigt" sexliv, hur menar du då?
Läs vad jag skiver-det är oförskämt att förvandska andras ord -lär dej QUOTE tack.

Citat:
Minimera samlagen då kvinnan är som mest fertil, avbrutet samlag och använd kondom vid de tillfällena möjligtvis. Alternativt ena partnern steriliserar sig.

Avbrutet samlag är en högt osäker metod , lika effektiv som att tro att ett vitamin c piller förhindrar graviditet.Säkra perioder" finns inte.
Om en steriliserar sig kan man inte välja att få fler barn senare.

Citat:
Katolska kyrkan utnyttjade folkets rädsla för Gud till att få dem att göra en massa obibliska saker, men sedan när folket fick Bibeln i sina egna händer så fick de se vad Gud verkligen sade (innan dess så litade de prästen när han sa att gud ville att de skulle ge sina pengar till påven t.ex.).

Övrig rappakalja om Gud som jag bett dej avstå från i svar har jag raderat, detta är med enbart på grund det bigotteri som lyser igenom uttalandet.Du säger dig vara religiös , tro på Gud och vara så rättfärdig så, men du hatar katoliker? Tala om att kissa i eget bo.
Dessutom med en helt påhittad text.

Sk "religiösa# falska människor som du får mej att må illa.
Citera
2014-05-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
De delar inte blod, de har en överförsel av näringsämnen, men det finns inget sammanhängande kärlsystem mellan mamman och barnet.

Syncytietrofoblaster utgör en cellulär vägg mellan fostrets blod och mammans blod utanpå de embryonala placenta villi som fostret skickar in i moderns livmoder.

Återigen, det finns inget sammanhängande kärlsystem mellan barnet och modern.

Typexempel på " läst men inte förstått"..svara på min fråga i stället.Betydligt mer än näringsämnen delas.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-02 kl. 17:21.
Citera
2014-05-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Typexempel på " läst men inte förstått"..svara på min fråga i stället.Betydligt mer än näringsämnen delas.
Det finns inget sammanhängande blodkärl.

A fetus (baby) is fed, or nourished, by the mother through the placenta, which is attached to the umbilical cord. In the placenta, the mother's blood and the fetal blood both flow through vessels that are very close together. But the mother's blood does not mix with the fetal blood. When the mother's blood is close to the fetal blood, oxygen and nutrients move from the mother's blood into the fetal blood.
http://www.webmd.com/baby/fetal-blood-flow

During any pregnancy a small amount of the baby's blood can enter the mother's circulation. If the mother is Rh negative and the baby is Rh positive, the mother produces antibodies (including IgG) against the Rhesus D antigen on her baby's red blood cells. During this and subsequent pregnancies the IgG is able to pass through the placenta into the fetus and if the level of it is sufficient, it will cause destruction of Rhesus D positive fetal red blood cells leading to the development of Rh disease. It may thus be regarded as insufficient immune tolerance in pregnancy. Generally Rhesus disease becomes worse with each additional Rhesus incompatible pregnancy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rh_disease

Det du pratar om har INGET att göra med ett sammanhängande kärlsystem.

.
Citera
2014-05-02, 17:46
Bannlyst
Citat:
1. Men detta ska du veta, att i de
sista dagarna, skall det komma
mycket svåra tider.
2. Ty människorna skall då vara egenkära,
giriga, skrytsamma, högfärdiga,
hädiska, olydiga mot sina föräldrar,
otacksamma, ogudaktiga,
3. kärlekslösa, oförsonliga, förtalare,
oåterhållsamma, obehärskade, de
skall hata det goda,
4. förrädiska, besinningslösa, uppblåsta,
de skall älska njutning mer än
Gud.
5. De skall ha ett sken av gudsfruktan,
men förneka dess kraft. Vänd dig
bort från sådana.

Andra Timoteusbrevet 3:1-5

ok, det mesta av det du skriver tycker jag ar ratt och det som jag inte tycker ar ratt tycker jag anda ar coolt pa nat satt. Men bevisa for mig nu det dar med bebadelsen.

Alltsa, kom gud incognito pa natten som en tjuv och valdtog Maria ( utan att hon visste om det )? Och om detta skedde, hur fasingen forklarade man det for grannarna? Jag menar denne josef eller staffan, hennes man, var han impotent? Visste grannarna att han var impotent? Det gar runt i huvudet pa mig nar jag funderar pa dom har fragorna...och varfor undersokte han inte hennes fitta och skrev en rapport om att hon hade oskulden kvar efter bebadelsen? Jag du forstar, jag begriper inte agerandet! Eller visste han inte om att det hade skett? Men sen da nar magen borjade vaxa? Vad tankte han da?

Tycker du inte att det ar absolut centrala fragestallningar? Det maste finnas ett svar.
Senast redigerad av Tinman 2014-05-02 kl. 17:52.
Citera
2014-05-02, 17:58
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Hur vet du det? Det kan mycket väl vara så att djuret endast är ett gäng biologiska processer, som inte har något medvetande.
Skojar du? Har du träffat ett djur nån gång? Är det här ett billigt försök att komma undan ditt ansvar för att du dödar dem? Jag måste anta att du trollar annars är du riktigt obehagligt störd.

Citat:
Och du har fortfarande inte förstått att en människa är en människa direkt när endast tid behöver adderas för att det ska bli precis som du och jag.

Vadå förstått, det är väl självklart. Vart vill du komma?

Citat:
Du har gjort din egen version av vad du kallar "liv" (i detta fallet så repeterar du bara vad som beslutades år 1938 i abortlagstiftningen, innan dess så hade DU haft fel enligt lagen), och sedan agerar du efter det.
Nej, jag skiter faktiskt i vilket. Ett embryo har inga känslor i den bemärkelsen att det upptäcker "nu kommer jag att dö" och känner ångest eller ens smärta SOM ETT DJUR GÖR.
Citera
2014-05-02, 18:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ingen människa förtjänar att komma till himlen. Alla har syndat, och alla kommer att synda. Men att beröva barnet förmågan att få höra Guds evangelium om Jesus Kristus och därmed få möjligheten att komma till himlen är mammans ansvar vid en abort.

Ditt refererande till bibeln är bara tröttsamt. Vill du tro på en sagobok från bronsåldern så står det dig fritt, men avstå vänligen från att att pracka på oss andra smörjan.
Citera
2014-05-02, 18:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det gör jag faktiskt inte, jag baserar vad jag tror på gällande abort från Bibeln. Skaparen av universum som aldrig ändrar sin karaktär, som för evigt är helig och rättfärdig säger att abort är fel. Du baserar din aborttro på vad människors föränderliga natur beslutat sig för just för tillfället.
Och du baserar din aborttro på en bok från bronsåldern.
Citera
2014-05-02, 18:08
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ingen människa förtjänar att komma till himlen. Alla har syndat, och alla kommer att synda. Men att beröva barnet förmågan att få höra Guds evangelium om Jesus Kristus och därmed få möjligheten att komma till himlen är mammans ansvar vid en abort.

Tack för svar.

Är egentligen ganska dåligt påläst, men tog inte Jesus hand om arvsynden i och med sin uppoffring? En liten följdfråga på mitt tidigare undrande: Alla de miljoner människor som aldrig ens kommer att få höra talas om den kristna guden, vad händer med dem när de dör? De torde ju falla under samma "avdelning" som de ofödda.

En fråga till: Om det är mammans ansvar att se till att barnet (som inte har blivit fött) ska få ta del av evangeliet/evangelierna, varför ska då barnets själ straffas för moderns synder? Med straff så menar jag då att inte komma in i himmelriket.
Citera
2014-05-02, 20:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag hör vad du säger men någonstans i denna gråskala måste du dra en gräns som är tydlig och rättvis mot alla kvinnor och situationer som kan uppstå.

Det borde förövrigt vara mer fokus på vad är "liv" än kvinnans ansvar i denna fråga. Många likställer ett foster med ett barn när det i själva verket är närmare en fluga på många områden.

"Liv" är tämligen lätt att definiera som sådant och det är helt klart att någon form av liv finns från dag 1. Men i abortfrågan om vi utgår från svensk lagstiftning anser de en sak, går vi till något annat land i Europa säger de något annat osv. Lagstiftningen är idag till för att rättfärdiga abort fram till en viss vecka då man anser det moraliskt ok. I den meningen finns ingen definition på liv som är allmänt accepterad och allmänt brukad.

När du skriver att "det i själva verket är närmare en fluga på många områden" bortser du helt ifrån att en fluga är något bortom kvinnan. Fostret är densammes egen avkomma. Detta är av största vikt i debatten. Annars kan vi rättfärdiga andra saker med liknande argument. En människa delar mycket med vissa apor. Betyder det att vi kan behandla människor som vi behandlar apor eller att apor har samma rättigheter som människor? Givetvis inte. Ett mänskligt embryo är mer värt än en fluga just för att det är ett mänskligt embryo. På samma sätt är ens egna barn mer värda i ens egna ögon än andras barn. Man har också skyldigheter gentemot sina egna barn som man inte har gentemot andras barn enbart på grund att de är dina och inte deras.

Citat:
Och detta ansvar" ska således gälla kvinnor som blivit ofrivilligt gravida enbart?
Eller ska det även praktiseras inom alla andra områden i sjukvård??
Idrottsskador-ta konsekvensen du har spelat hockey

Leversjukdomar-du tog en drink för ofta på helgerna med en genetiskt svag lever-Skyll dej själv!

Har KOL-ingen syrgas du har rökt dej till din sjukdom??

SMS under bilkörning-Nej ingen ambulans skyll dig själv!

Alla som blir gravida eller alla som gör någon gravid har ett ansvar att ta hand om det barn de varit med och skapat. Detta kan givetvis inte jämställas med andra sjukdomar och skador du råder bot på eftersom det här handlar om ett helt oskyldigt, kanske blivande, mänskligt liv du väljer att antingen ta död på eller inte.

Att på bästa möjliga sätt ta hand om sin egen avkomma och inte avliva den det ser jag som helt och fullt naturligt och inte som något som kan jämställas med om man rökt och fått KOL, druckit och kört slut på levern eller krockat med bilen. I alla dessa fall ska vi kunna ha tillgång till sjukvård men den stora skillnaden är att i alla fallen verkar sjukdomen för att rädda dessa liv utom i ett av fallen där de också kan verka för att ta livet av något. Sjukvården ska rädda liv inte ta liv ifrån oss.

Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Risken finns att kvinnor inte kommer adoptera bort sina barn. Folk resonerar som så att det som är mitt är mitt, och att det är pinsamt att inte kunna ta hand om sitt barn.

Tusentals barn skulle växa upp där dom är oönskade, hos föräldrar som egentligen inte vill ha dom.

Det är möjligt men idag är det 350000 (potentiella) barn som aldrig får en chans att leva alls.
Citera
2014-05-02, 20:46
Medlem
Citat:
Mycket enkelt evolution betyder utveckling .Typexempel på just evolution är resiststenta bakterier.
När penicillinet kom fanns inga ,vare sig sår bakterier, eller halsfluss bakterier Fa staffylococcer, som var resistenta mot Penicillin.Nu blir fler och fler sorter och stammar det pga en utveckling i biologisk mening =
Evolution i biologisk mening är den process varigenom levande organismers egenskaper förändras från en form till en annan mellan successiva generationer

Slå upp det du inte begriper.
Detta är inte ett bevis på att människor uppkom från bakterier.

Det finns inget som säger att den DNA-informationen som krävs för att vara resistent mot ett visst antibiotikum inte redan fanns hos någon bakterie i världen, denna enda bakterie kan sedan utbyta plasmider med andra bakterier, alternativt kan en bakteriofag (ett virus som angriper bakterier) sprida delar av bakteriens DNA ifall delar av bakteriens DNA kommer med då bakteriofagen lyserar (alltså dödar bakterien för att kunna sprida sin egen arvsmassa) bakterien.

Man behöver dock inte veta något om varken fager eller DNA för att konstatera att ingen forskare lyckats skapa liv i laboratoriet, eller har lyckats få något djur att föda något annat än sin egen sort av djur. Ifall evolution varit sant så borde det ju inte finnas några klara gränser mellan djuren, allt borde ju vara en enda mix. Det borde springa runt katthundar och apmänniskor och fiskar som kravlar sig upp på land för att ta sina första andetag med sina framtrollade lungor.

Vi ser alltså inga bevis för evolution idag. Gud har lagt in en anpassningsmekanism så att varelser kan ANPASSA sig, denna information finns redan i DNA:t. Inget nytt tillkommer eller försvinner som är av godo. Alla mutationer som sker är av ondo, visa mig en enda mutation där ny arvsmassa tillkommer som är till godo.

Citat:
Varför tror du det? Absurda påståenden.Detta står inte i svensk lag,gjorde det helt plötsligt det skulle jag emmigrera, om politiskt arbete mot det inte gav resultat.Du är full av fördomar och tveksamt etiska uttalanden, Särskilt av någon som påstår sig vara religiös. Därför har jag även svårt att respektera vad du skriver eftersom du inte respekterar det jag skriver.

Jag är inte abortmotståndare ,då hade jag fått välja ett annat yrke. Jag har detta i min arbetsbeskrivning , jag tycker lagen är bra ,precis som jag tycker lagen om Hjärndöd kontra hjärt död är bra.
Tror du tyskarna i hitlertyskland förstod att de hade fel när de tillät hitler att göra som han ville? Hur kan du vara så säker på att du inte är en produkt av vårt orättfärdiga samhälle (du måste ju självfallet se att vårt samhälle inte är bibliskt).

Citat:
Jasså det har vi-I dumskallarnas riksförbund då? eller av tvärsäkert uttalande läsare av vetenskapens värld i lösnummer?
-Jag har upprepade gånger i tråden förklarat att detta är en fysisk /medicinsk omöjlighet, kommer att vara det under rimlig överskådlig framtid.

Tro på det baserat på medicinsk och anatomisk vetenskap eller ge mej en enda källa som motbesvisar det jag sagt.
Vi har svårt nog idag att klara de som föds efter halva graviditeten.. dvs i v 24
"Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons." -- Popular Mechanics, 1949

http://www.rinkworks.com/said/predictions.shtml

Alltså att du säger nåt sådant här, det har ju sagts om och om igen i världshistorian hur saker är omöjliga, för att sedan bli möjligt. Och är du ens en forskare, är du insatt i alla biologiska processer som sker i kroppen? Vad har du för utbildning, är du läkare/biokemist också?

Citat:
Läs vad jag skiver-det är oförskämt att förvandska andras ord -lär dej QUOTE tack.
Om jag nu har missförstått så kan du väl rimligtvis förklara på ett annat sätt.

Citat:
Avbrutet samlag är en högt osäker metod , lika effektiv som att tro att ett vitamin c piller förhindrar graviditet.Säkra perioder" finns inte.
Om en steriliserar sig kan man inte välja att få fler barn senare.
Jag vet sådana som klarar av det.

Citat:
vrig rappakalja om Gud som jag bett dej avstå från i svar har jag raderat, detta är med enbart på grund det bigotteri som lyser igenom uttalandet.Du säger dig vara religiös , tro på Gud och vara så rättfärdig så, men du hatar katoliker? Tala om att kissa i eget bo.
Dessutom med en helt påhittad text.

Sk "religiösa# falska människor som du får mej att må illa.
Vart har jag sagt att jag hatar katoliker? Nu är det väl ändå du som lägger ord i munnen på mig? Katolska präster som utnyttjar lekmännens rädsla för gud för att få igenom sina egen vilja och påvens vilja är väl knappast något som du förespråkar eller?

Och vad är påhittat? Du klagar på mycket men det finns ingen substans i vad du säger.
Citera
2014-05-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
ok, det mesta av det du skriver tycker jag ar ratt och det som jag inte tycker ar ratt tycker jag anda ar coolt pa nat satt. Men bevisa for mig nu det dar med bebadelsen.

Alltsa, kom gud incognito pa natten som en tjuv och valdtog Maria ( utan att hon visste om det )? Och om detta skedde, hur fasingen forklarade man det for grannarna? Jag menar denne josef eller staffan, hennes man, var han impotent? Visste grannarna att han var impotent? Det gar runt i huvudet pa mig nar jag funderar pa dom har fragorna...och varfor undersokte han inte hennes fitta och skrev en rapport om att hon hade oskulden kvar efter bebadelsen? Jag du forstar, jag begriper inte agerandet! Eller visste han inte om att det hade skett? Men sen da nar magen borjade vaxa? Vad tankte han da?

Tycker du inte att det ar absolut centrala fragestallningar? Det maste finnas ett svar.

18. Jesu Kristi födelse gick så till: När
Maria, hans mor, var trolovad med
Josef, visade det sig innan de kom tillsammans,
att hon var havande av den
Helige Ande.
19. Men eftersom Josef var en rättfärdig
man och inte ville utsätta henne
för vanära, tänkte han i hemlighet
överge henne.
20. När han tänkte på detta, se, då
uppenbarades för honom i en dröm,
en Herrens ängel och sade: Josef, Davids
son, frukta inte att ta Maria, din
hustru, till dig. Ty det som är avlat i
henne, det är av den Helige Ande.
21. Hon skall föda en son, och du
skall ge honom namnet Jesus, ty han
skall frälsa sitt folk från deras synder.
22. Allt detta har skett, för att det
skulle fullbordas, som var sagt av
Herren genom profeten, som sade:
23. Se, jungfrun skall bli havande och
föda en son, och de skall ge honom
namnet Emmanuel, det betyder: Gud
med oss.
24. När Josef vaknade upp ur sömnen,
gjorde han som Herrens ängel
hade befallt honom, och tog sin hustru
till sig.
25. Och han rörde henne inte, förrän
hon hade fött sin förste son, och han
gav honom namnet Jesus.

Matteus 1:18-25
Citera
2014-05-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Tack för svar.

Är egentligen ganska dåligt påläst, men tog inte Jesus hand om arvsynden i och med sin uppoffring? En liten följdfråga på mitt tidigare undrande: Alla de miljoner människor som aldrig ens kommer att få höra talas om den kristna guden, vad händer med dem när de dör? De torde ju falla under samma "avdelning" som de ofödda.

En fråga till: Om det är mammans ansvar att se till att barnet (som inte har blivit fött) ska få ta del av evangeliet/evangelierna, varför ska då barnets själ straffas för moderns synder? Med straff så menar jag då att inte komma in i himmelriket.

18. Ty Guds vrede uppenbaras från
himlen över all ogudaktighet och
orättfärdighet hos människor, som i
orättfärdighet håller sanningen tillbaka.
19. Ty det som kan förstås om Gud
är uppenbart bland dem, Gud har ju
uppenbarat det för dem.
20. Ty hans osynliga väsen, hans eviga
makt och Gudom, kan förstås ända
från världens skapelse då de beskådas
i dessa verk. Därför är de utan ursäkt.
21. Ty fastän de har lärt känna Gud,
har de inte prisat honom och tackat
honom såsom Gud, utan har blivit
fåfängliga i sina tankar, och så har
deras oförnuftiga hjärtan blivit förmörkade.
22. Då de höll sig för att vara visa,
har de blivit dårar,
23. och har bytt ut den oförgänglige
Gudens härlighet mot en bild som liknar
en förgänglig människa och fåglar,
fyrfotadjur och kräldjur.
24. Därför har också Gud överlämnat
dem i deras hjärtans lustar åt orenhet
till att skända varandras kroppar.
25. Ty de har utbytt Guds sanning
emot lögn och har tjänat och dyrkat
de ting, som är skapade, framför honom,
som har skapat dem, vilken är
välsignad i evighet. Amen.
26. Därför har också Gud överlämnat
dem åt skamliga lustar. Ty deras
kvinnor har utbytt det naturliga umgänget
mot det som är mot naturen.
27. På samma sätt har också männen
övergett det naturliga umgänget med
kvinnor och har blivit upptända av
lust till varandra och bedrivit skamliga
handlingar, män med män, och
så på sig själva fått sin förvillelses
rättmätiga lön.
28. Och eftersom de inte har aktat
det något värt att ha kunskap om
Gud, så har Gud givit dem till pris åt
ett ovärdigt sinne, till att bedriva otillbörliga
ting.
29. Uppfyllda av all orättfärdighet,
otukt, ondska, girighet, elakhet, fulla
av avund, mordlust, trätgirighet,
svek, vrångsinthet,
30. skvalleraktiga, förtalare, gudsföraktare,
våldsverkare, övermodiga,
skrytsamma, uppfinningsrika i allt
ont, olydiga mot sina föräldrar,
31. oförnuftiga, trolösa, kärlekslösa
mot sina egna, oförsonliga, obarmhärtiga.
32. Fastän de känner till Guds rättvisa
dom, att de som gör sådant är
värda döden, gör de inte bara det
själva, utan håller också med dem
som gör det.

Romarbrevet 1:18-32

Bibeln säger att alla människor har fått tillräckligt mycket kunskap för att veta att Gud existerar och att Han är evig, helig och har total makt över hela sin skapelse. Därför finns det ingen ursäkt för alla som inte hört evangeliumet, de har all makt att söka Gud, och jag är övertygad, ifall de sökt Honom, så hade de hittat Honom.

10. Såsom det är skrivet: Ingen rättfärdig
finns, inte en enda.
11. Ingen förståndig finns, ingen finns
som söker Gud.
12. Alla har avvikit, allesammans har
blivit onyttiga, ingen finns som gör
gott, inte en enda.

Romarbrevet 3:10-12

Arvsynden är omhändertagen, IFALL du omvänder dig och tror på Jesus Kristus, men Bibeln säger att INGEN vill, INGEN kommer när Gud kallar.

Vad som händer med aborterade foster vet jag självfallet inte. Men de har inte fått höra evangelium pga. sina själviska mödrar, detta är i allra första hand att lasta på dessa mödrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in