[quote=Erks|48616657]Du kommer inte kunna att bortse från det i all evighet, alla kommer förr eller senare att få reda på vem som har rätt. Och det finns inget som kan testas enligt en vetenskaplig metod som styrker evolution.
Jag kan komma på ett experiment som bevisar att jorden är rund:
Lyft med ett flygplan och håll rak kurs så kommer du tillbaka till samma plats efter en viss tid.
Mycket enkelt evolution betyder utveckling .Typexempel på just evolution är resiststenta bakterier.
När penicillinet kom fanns inga ,vare sig sår bakterier, eller halsfluss bakterier Fa staffylococcer, som var resistenta mot Penicillin.Nu blir fler och fler sorter och stammar det pga en utveckling i biologisk mening =
Evolution i biologisk mening är den process varigenom levande organismers egenskaper förändras från en form till en annan mellan successiva generationer
Slå upp det du inte begriper.
Varför tror du det? Absurda påståenden.Detta står inte i svensk lag,gjorde det helt plötsligt det skulle jag emmigrera, om politiskt arbete mot det inte gav resultat.Du är full av fördomar och tveksamt etiska uttalanden, Särskilt av någon som påstår sig vara religiös. Därför har jag även svårt att respektera vad du skriver eftersom du inte respekterar det jag skriver.
Jag är inte abortmotståndare ,då hade jag fått välja ett annat yrke. Jag har detta i min arbetsbeskrivning , jag tycker lagen är bra ,precis som jag tycker lagen om Hjärndöd kontra hjärt död är bra.
Jasså det har vi-I dumskallarnas riksförbund då? eller av tvärsäkert uttalande läsare av vetenskapens värld i lösnummer?
-Jag har upprepade gånger i tråden förklarat att detta är en fysisk /medicinsk omöjlighet, kommer att vara det under rimlig överskådlig framtid.
Tro på det baserat på medicinsk och anatomisk vetenskap eller ge mej en enda källa som motbesvisar det jag sagt.
Vi har svårt nog idag att klara de som föds efter halva graviditeten.. dvs i v 24
Avbrutet samlag är en högt osäker metod , lika effektiv som att tro att ett vitamin c piller förhindrar graviditet.Säkra perioder" finns inte.
Om en steriliserar sig kan man inte välja att få fler barn senare.
Övrig rappakalja om Gud som jag bett dej avstå från i svar har jag raderat, detta är med enbart på grund det bigotteri som lyser igenom uttalandet.Du säger dig vara religiös , tro på Gud och vara så rättfärdig så, men du hatar katoliker? Tala om att kissa i eget bo.
Dessutom med en helt påhittad text.
Sk "religiösa# falska människor som du får mej att må illa.
Jag kan komma på ett experiment som bevisar att jorden är rund:
Lyft med ett flygplan och håll rak kurs så kommer du tillbaka till samma plats efter en viss tid.
Citat:
Så, nu kan du väl ge mig ett experiment som kan bevisa evolution? (Och snälla bespara mig trams som att apor och människor har 5 fingrar osv, det kan vilken 5 åring som helst fantisera ihop en förklaring på)
Mycket enkelt evolution betyder utveckling .Typexempel på just evolution är resiststenta bakterier.
När penicillinet kom fanns inga ,vare sig sår bakterier, eller halsfluss bakterier Fa staffylococcer, som var resistenta mot Penicillin.Nu blir fler och fler sorter och stammar det pga en utveckling i biologisk mening =
Evolution i biologisk mening är den process varigenom levande organismers egenskaper förändras från en form till en annan mellan successiva generationer
Slå upp det du inte begriper.
Citat:
Så ifall det stått i svensk lag att "Judar/afrikaner ska aborteras eftersom de är en lägre ras som inte utvecklat samma medvetande som vita (alltså i relation till anledningen till att man låter abortera ofödda människor i dagens samhälle)" eller "Zigenare/Judar är inte människor därför kan de sättas i koncentrationsläger", så hade du hållt med om detta? Ser du inte vilket haltande argument det är att förlita sig på människors föränderliga lagar vad gäller bestämmelser om vad som är liv och inte liv ?
Varför tror du det? Absurda påståenden.Detta står inte i svensk lag,gjorde det helt plötsligt det skulle jag emmigrera, om politiskt arbete mot det inte gav resultat.Du är full av fördomar och tveksamt etiska uttalanden, Särskilt av någon som påstår sig vara religiös. Därför har jag även svårt att respektera vad du skriver eftersom du inte respekterar det jag skriver.
Jag är inte abortmotståndare ,då hade jag fått välja ett annat yrke. Jag har detta i min arbetsbeskrivning , jag tycker lagen är bra ,precis som jag tycker lagen om Hjärndöd kontra hjärt död är bra.
Citat:
Och som vi redan diskuterat så är det mycket möjligt och till och med troligt att någon snart kan överleva helt och hållet utanför moderns kropp från befruktning, och vad ska du göra då med din definition på när man kan utföra abort eller inte?
Jasså det har vi-I dumskallarnas riksförbund då? eller av tvärsäkert uttalande läsare av vetenskapens värld i lösnummer?
-Jag har upprepade gånger i tråden förklarat att detta är en fysisk /medicinsk omöjlighet, kommer att vara det under rimlig överskådlig framtid.
Tro på det baserat på medicinsk och anatomisk vetenskap eller ge mej en enda källa som motbesvisar det jag sagt.
Vi har svårt nog idag att klara de som föds efter halva graviditeten.. dvs i v 24
Citat:
Läs vad jag skiver-det är oförskämt att förvandska andras ord -lär dej QUOTE tack.
Självfallet så är ju effekten ännu bättre ifall män ser till att inte förföra kvinnor (vilket jag även sade i föregående post). Så avhållsamhet leder till fler aborter än ett "vidlyftigt" sexliv, hur menar du då?
Citat:
Minimera samlagen då kvinnan är som mest fertil, avbrutet samlag och använd kondom vid de tillfällena möjligtvis. Alternativt ena partnern steriliserar sig.
Avbrutet samlag är en högt osäker metod , lika effektiv som att tro att ett vitamin c piller förhindrar graviditet.Säkra perioder" finns inte.
Om en steriliserar sig kan man inte välja att få fler barn senare.
Citat:
Katolska kyrkan utnyttjade folkets rädsla för Gud till att få dem att göra en massa obibliska saker, men sedan när folket fick Bibeln i sina egna händer så fick de se vad Gud verkligen sade (innan dess så litade de prästen när han sa att gud ville att de skulle ge sina pengar till påven t.ex.).
Övrig rappakalja om Gud som jag bett dej avstå från i svar har jag raderat, detta är med enbart på grund det bigotteri som lyser igenom uttalandet.Du säger dig vara religiös , tro på Gud och vara så rättfärdig så, men du hatar katoliker? Tala om att kissa i eget bo.
Dessutom med en helt påhittad text.
Sk "religiösa# falska människor som du får mej att må illa.