Detta golfåret har börjat sådär....slår bort så jääääävla många golfbollar nuförtiden och det blir rätt dyrt tillslut. Så hade tänkt spara några slantar och beställa en massa från Out of Bounds.
Någon som har beställt från Out och Bounds? Hur är kvaliten på bollarna där ifrån?
Detta golfåret har börjat sådär....slår bort så jääääävla många golfbollar nuförtiden och det blir rätt dyrt tillslut. Så hade tänkt spara några slantar och beställa en massa från Out of Bounds.
Någon som har beställt från Out och Bounds? Hur är kvaliten på bollarna där ifrån?
Köp inte från Out of Bounds, ingen större skillnad på deras priser och Dormy t.ex. Köp från njgolf.se istället!
Har handlat i några år nu ifrån Out of Bounds och köper deras Pro V1x B-klass och har aldrig haft något att klaga på. Mycket serviceinriktade och snabba att ha och göra med.
Köp inte från Out of Bounds, ingen större skillnad på deras priser och Dormy t.ex. Köp från njgolf.se istället!
Hoppas du skämtar? Ett dussin Pro v1 kostar 549kr på Dormy. Samma boll, helt ny kostar 329kr på
OOB.se. Sen handlar man inte bollar från OOB för att Köpa nya bollar. Det är deras B-klass som säljer. Ett 50-pack kostar drygt 1100kr. Det är Halva priset jämfört med Dormy...
Skönt att hotellet och anläggningen verkar positivt..
Vad säger du om prisbilden? Är den skälig?
Är det OK att förhandla med resebyråer?
Mvh
Personligen har jag ingen koll på prisbilden då jag inte betalt när jaguarer där. Att prisförhandla med Birdie golftours tror jag är dödfött då de är en av de största i Sverige.
Hoppas du skämtar? Ett dussin Pro v1 kostar 549kr på Dormy. Samma boll, helt ny kostar 329kr på
OOB.se. Sen handlar man inte bollar från OOB för att Köpa nya bollar. Det är deras B-klass som säljer. Ett 50-pack kostar drygt 1100kr. Det är Halva priset jämfört med Dormy...
Nu köper ju inte alla golfare Prov1 heller, även då den är mest populär bland duktiga golfare. Gå in och kolla på t.ex. Callaway HX Diablo Tour, 12 pack för 189 kr, plus frakt 49 kr. Dormy sålde dessa bollar ett bra tag för 199 kr.. Callaway Tour IS 259 kr,Dormy har sålt dessa ett bra tag för 299 kr. Du kan även ta dig en titt på Bridgestone B330 RX (2012 års modell) som på outofbounds kostar 289 kr, på Dormy får du betala 299 kr för 2013 års modell.. Här ser du enkelt att för att tjäna pengar på Outofbounds måste du lägga en stor order för att enbart reducera effekten av fraktavgiften på 59 kr/order.
Sedan kan du även ta dig en titt på NJGolf och se att NJGolf är billigare inom i princip alla golfbollstillverkare. Gör det innan du spyr ut dig en dryg kommentar nästa gång och ger ett dåligt tips till den som frågade om tips på billiga golfbollar.
Nu köper ju inte alla golfare Prov1 heller, även då den är mest populär bland duktiga golfare. Gå in och kolla på t.ex. Callaway HX Diablo Tour, 12 pack för 189 kr, plus frakt 49 kr. Dormy sålde dessa bollar ett bra tag för 199 kr.. Callaway Tour IS 259 kr,Dormy har sålt dessa ett bra tag för 299 kr. Du kan även ta dig en titt på Bridgestone B330 RX (2012 års modell) som på outofbounds kostar 289 kr, på Dormy får du betala 299 kr för 2013 års modell.. Här ser du enkelt att för att tjäna pengar på Outofbounds måste du lägga en stor order för att enbart reducera effekten av fraktavgiften på 59 kr/order.
Sedan kan du även ta dig en titt på NJGolf och se att NJGolf är billigare inom i princip alla golfbollstillverkare. Gör det innan du spyr ut dig en dryg kommentar nästa gång och ger ett dåligt tips till den som frågade om tips på billiga golfbollar.
Ja min kommentar lät grinigare än vad tanken var. Ber om ursäkt för det. Däremot att kalla det ett dåligt tips håller jag inte med om. Har för skoj skull gjort en sammnanställning av de bollar jag upplever är vanligast bland 0-25 i HCP. Över 25 i HCP utgår jag ifrån att man struntar i vilken boll man spelar på. Du har även rätt i det du säger att beställer man ett större paket golfbollar blir det billigare, självklart. Jag utgår därför också ifrån att medelgolfaren avverkar 50 bollar på en säsong. Därför jämför jag 50-pack pris. Se nedan:
PRO V1
Dormy: 549kr/dussin. Pris för 50(48): 2196kr
OOB: A-klass (nya bollar) 329kr/dussin. Pris för 50: 1315kr
NXT-tour
Dormy: 399kr/dussin. Pris för 50(48): 1596kr
OOB: A-klass (nya bollar) 239kr/dussin. Pris för 50: 955kr.
Callaway Hex-chrome
Dormy: 399kr/dussin. Pris för 50(48): 1596kr
OOB: A-klass(nya bollar) 249kr/dussin. Pris för 50: 995kr
Wilson Staff Dx2 Soft
Dormy: 249kr/dussin. Pris för 50(48): 996kr
OOB: A-klass(nya bollar) 199kr. Pris för 50: 795kr
Pinnacle Gold
Dormy: 149kr/dussin. Pris för 50(48): 596kr
OOB: A-klass(nya bollar) 129kr. Pris för 50: 515kr
Slutsats: Oavsett kvalité på boll är det billigare att köpa A-klass från OOB än Dormy. Vilket motsvarar nya bollar. Sen att majoriteten av spelare nöjer sig med B-klass för att spela tävlingar med och C-klass för sällskapsrundor gör att OOB upplevs som ännu billigare. Nu kikade jag lite snabbt på njgolf.se också och du har rätt, deras priser är lägre. Har däremot ingen erfarenhet av deras bollar så tog inte med dem i jämförelsen.
Både ja och nej. Har du inge bollradar så är det helt klart viktigt att gå efter bollbanan. Men väljer vi skaftstyvhet (endast) så är framförallt vändningen viktigt, en spelare kan ju svinga 100mph både snabbt och långsamt.
Visst, men svinghastigheten är ju oväsentlig om du inte kan få till rätt bollbana för den aktuella klubban.
När jag provade ut mitt senaste set järnklubbor provade jag olika skaft med ett pro och vi använde ingen bollradar/kamera (en del använder ju höghastighetskamera och ingen radar). Bollbanan var det som fick avgöra. Skitsamma om bollen går 5 meter kortare eller längre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!