Citat:
Ursprungligen postat av
Mad Fer It
jag hör dig!
Svaret jag fick från mannen som hjälpte mig på Dormys var
Låter det smart eller ska jag pröva ut några ändå tycker du?
Där har du svaret från en säljare. Hybriden är ett bra val visserligen men drivern är ett helt eget kapitel.
Återigen är följande baserat på om du vill ha utrustning som verkligen är anpassad för dig eller inte. Men att basera ett klubbval för träklubbor på resultatet av en järn-custom är som att basera det på dina resultat i bänkpress, det går helt enkelt inte.
Drivern speciellt är ju en klubba som du använder på ett ställe med väldigt specifika förutsättningar och troligen även en annorlunda teknik. Därför är det långt ifrån säkert att du ska ha ett stiffskaft, att du ska ha standardlängd eller att 10,5 grader är rätt. Allt handlar om hur du slår bollen med drivern idag.
Jag körde custom fit med en polare som hade väldigt lika specc som dig i fjol - han hade visserligen 3/4" förlängda järn men annars samma. Vad vi kom fram till när det gällde driver var en 11° driver med 1" kapat skaft samt ett X-stiff från Tour-AD.
Vill inte försöka låta negativ utan vill bara att du vet all fakta innan du köper något du ej lär vara nöjd med.