Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 22:12
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Och vad exakt menar du att kvinnor har för rättigheter som inte männen har? Lättare att få ett ligg eller en gratis drink på krogen? Utveckla gärna

Blir en tjej gravid så har mannen ingen rättighet i abort frågan. Ok det är hennes kropp, men en ekonomisk abort borde få existera, avsäga sig all rättighet och skyldighet till barnet.
Varför får kvinnan styra det?
Det är bägges skyldighet att skydda sig om de inte vill ha barn, är de oansvariga nog att få det ändå borde bägge ha samma rättighet till att slippa ungen.
Det är jävligt ojämnställt att mannen som inte vill ha barn tvingas betala underhåll till ett barn han inte vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det är lite det som är problemet tror jag, att ni inte ens verkar uppfatta problemet.

Vi blir dömda utifrån vårt yttre och det är så mycket viktigare för en tjej att se bra ut och sköta sin hygien för att kunna ha ett bra liv och bli sedd på med värdighet. Det är ju inte männens fel att man uppehåller det där, kan man ju tycka, men när man en tjej struntar i sitt utseende för att visa sig själv lite respekt eller vad som helst så förvandlas man till en ful, fet feminist med hår under armarna. En sådan kan man ju inte ta seriöst för de beter sig bara sådär knasigt för de lider av brist på manlig uppmärksamhet.

Jag menar, en man kan vara ful men ha en go personlighet och vara sjukligt åtråvärd ändå. Allt man ser är någon som skiner med sin karisma och det är verkligen allt som behövs. Man ser honom och inte hans skal. En ful kvinna blir alltid sedd just som en ful kvinna och kommer med största sannolikhet få ta skit för det. Jag låter så tråkigt dömande och trångsynt nu men det är ju just så det är och det är så jävla trist.

Det är lite av vår uppgift att passa upp på mannen också, se till att han får den uppmärksamhet han behöver. Se till att han har det bra då han är viktigast. Detta är givetvis inget man gör med flit utan det händer rent automatiskt för att man växt upp med det. En grupp tjejer sitter och snackar och en snubbe slår sig ner och blir genast mittpunkten för allt. Haha det är verkligen så.

Detta är väl smågrejer för er men det är hela principen. Att ni är viktigare. Att det är tabu och "bögigt" och "mesigt" att gilla kvinnliga grejer som man, typ smink eller att sticka eller dansa zumba eller vad som helst medan tjejer som spelar är det häftigaste som finns. Det finns hur många exempel som helst på varför det fortfarande är ojämställt och det är bara att öppna ögonen.

Så om vi började knulla fula brudar och inte krävde någon uppmärksamhet i förhållanden så vore allt bra?
Jag vill ha en ful brud lika lite som du vill ha en ful man.

Om det slutar med att du atraheras av en ful man så är det biologisk att du som kvinna dras till en man som du uppfattar kan ta hand om dig, försörja dig, skydda dig och dina kommande barn med mannen i fråga. Det var så sen tiden som apor tills för bara några 100år sen, det biologiska avlar vi inte bort på några 100år.
Senast redigerad av MrSvart 2014-04-27 kl. 22:20.
Citera
2014-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Feminister är dumma i huvudet, mer än så behövs inte sägas!

Du är dum i huvudet ifall du uttrycker dig såhär. Läs på vad feminist betyder.

Det är definitionen av en feminist som jag tycker är problemet. Jag är feminist... dvs. jag vill att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, samma lön för uträttat arbete.

Att damlandslaget i fotboll får mindre resurser av fotbollsförbundet är inget konstigt - det är skillnader i värde på varumärket, det är den enkla anledningen. Zlatans förklaring i media var ju klockren, när han tyckte att en damfotbollsspelare i jämförelse med "Taco" borde få en cykel istället för en bil. Zlatan hänvisar självklar på marknadsvärdet i jämförelse.
Citera
2014-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Det är lite det som är problemet tror jag, att ni inte ens verkar uppfatta problemet.

Vi blir dömda utifrån vårt yttre och det är så mycket viktigare för en tjej att se bra ut och sköta sin hygien för att kunna ha ett bra liv och bli sedd på med värdighet. Det är ju inte männens fel att man uppehåller det där, kan man ju tycka, men när man en tjej struntar i sitt utseende för att visa sig själv lite respekt eller vad som helst så förvandlas man till en ful, fet feminist med hår under armarna. En sådan kan man ju inte ta seriöst för de beter sig bara sådär knasigt för de lider av brist på manlig uppmärksamhet.

Jag menar, en man kan vara ful men ha en go personlighet och vara sjukligt åtråvärd ändå. Allt man ser är någon som skiner med sin karisma och det är verkligen allt som behövs. Man ser honom och inte hans skal. En ful kvinna blir alltid sedd just som en ful kvinna och kommer med största sannolikhet få ta skit för det. Jag låter så tråkigt dömande och trångsynt nu men det är ju just så det är och det är så jävla trist.

Detta är väl smågrejer för er men det är hela principen. Att ni är viktigare. Att det är tabu och "bögigt" och "mesigt" att gilla kvinnliga grejer som man, typ smink eller att sticka eller dansa zumba eller vad som helst medan tjejer som spelar är det häftigaste som finns. Det finns hur många exempel som helst på varför det fortfarande är ojämställt och det är bara att öppna ögonen.

Du har rätt att män döms mindre efter sitt utseende. Men du drar inte det där steget längre, en kille med en osocial eller dålig personlighet har det 1000 gånger svårare än en tjej med dålig personlighet. Kvinnor slipper också att dömas som losers, nördar eller oskulder. De har ingen press på att prestera. Ingen press på något utom sitt utseende.

Om en 30 årig manlig lärare har sex med en 14årig skolevel så ska han dödas men kollar man på en kvinnlig lärare som gjort detsamma så ser man otroligt milt på det. En kvinna kan lappa till en man utan att förvänta sig något tillbaka. Om en kille puttar någon förväntar han väl misshandel tillbaka. Men ska du bara blunda för dina kvinnliga privilegier? Varför tror du att 80% av alla självmord begås av män? Eller det kanske du som feminist inte vet om?

Om du vill ha hår under armarna får du ha det, men tyvärr kommer nog ingen man finna det attraktivt, precis som tjejer inte gillar om en kille har gandalf skägg.
Citera
2014-04-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ja om vi bara kunde stoppa den hemska "sexualiseringen av kvinnokroppen" så skulle givetvis allting vara frid och fröjd. Frågan är hur pass realistiskt det är att "stoppa" halva befolkningens sexualdrift.

Här är en till anledning till att hata feminism. Istället för att beskylla de individer som utför övergrepp på andra väljer ni att attackera och demonisera all manlig sexualitet som att det skulle vara något intrinsiskt ondskefullt och förtryckande som måste "stoppas".

Du framför en viktig logik, snyggt! Alla feminister är dock inte som du framför här.
Citera
2014-04-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beforemath
Jag anser det inte vara orättvist att den som är mer bemedlad kan köpa dyrare tjänster och röra sig friare då vederbörande troligen är mindre benägen än den fattige att begå brott eller på annat sätt ligga samhället till last. Förmögenhet går att påverka till skillnad från kön.

Jag har aldrig påstått att det skulle vara orättvist, men att det är en större frihet att ha möjlighet att resa och bo där man vill.
Det är då i min mening en frihetskamp att uppnå en högre lön så att jag kan göra så.

När det gäller rättssystemte så måste jag nog påstå att det är en orättvisa som uppstår.
Citera
2014-04-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Lägre lön pga = Självklart idiotiskt och ska inte förekomma. Där är vi överens men ändå förekommer det. Varför tror du att det förekommer? På riktigt, VARFÖR? För att män har mer makt såklart för annars hade ju det där varit ändrat för länge sedan.

Du talar om konkreta problem. Det jag just nämnt är ett konkret problem.

Sedan har vi lite andra "små" problem här, som du var ett knapptryck från att hitta (på google om du undrade). Men att skriva ett inlägg på flashback "vad finns det för problem?" än att faktiskt förmå sig att ta reda på lite själv - det går inte för sig

Kvinnor löper mycket större risk än män att råka ut för våld i nära relationer.
Kvinnor återfinns mycket mer sällan än män på de högsta positionerna i det privata näringslivet (ledningsgrupper och styrelserum).
Det är bara aningen bättre i de statliga bolagsstyrelserna och direktörsrummen.
Kvinnor får betydligt mer sällan än män de allra högsta politiska uppdragen (statsminister, partiledare, finansminister, utrikesminister mm)
Kvinnor måste på ett helt annat sätt än män räkna med att ständigt få sina kroppar bedömda och värderade, och ständigt räkna med att både de själva och deras insatser kommer att kommenteras och bedömas i relation till deras kropp och deras sexualitet.
Betydligt mycket mer av det obetalda hemarbetet utförs av kvinnor än av män.

Vad anser du om det här?

Um. Män lper mycket större risk att bli misshandlade eller mördade.
99% av alla arbetsrelaterade dödsfall är män.
80% av alla hemlösa är män
80% av alla självmord är av män
kvinnor dömds ca 60% mindre för samma brott
Har kvinnor mindre maktpositioner, ja? Sminkar sig färre killar än tjejer, ja. Det har inget med diskriminering att göra utan att kvinnor och män ofta gör olika saker. Män måste hela tiden räkna med att få sina prestationer bedömde vilket skapar stor ångest hos män som inte presterar, precis som kvinnor som är otroligt fula har press på sig.
Citera
2014-04-27, 22:22
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingettroll
Du har rätt att män döms mindre efter sitt utseende. Men du drar inte det där steget längre, en kille med en osocial eller dålig personlighet har det 1000 gånger svårare än en tjej med dålig personlighet. Kvinnor slipper också att dömas som losers, nördar eller oskulder. De har ingen press på att prestera. Ingen press på något utom sitt utseende.

Om en 30 årig manlig lärare har sex med en 14årig skolevel så ska han dödas men kollar man på en kvinnlig lärare som gjort detsamma så ser man otroligt milt på det. En kvinna kan lappa till en man utan att förvänta sig något tillbaka. Om en kille puttar någon förväntar han väl misshandel tillbaka. Men ska du bara blunda för dina kvinnliga privilegier? Varför tror du att 80% av alla självmord begås av män? Eller det kanske du som feminist inte vet om?

Om du vill ha hår under armarna får du ha det, men tyvärr kommer nog ingen man finna det attraktivt, precis som tjejer inte gillar om en kille har gandalf skägg.
Vilken tur att vi kvinnor inte har någon press på något utom vårt utseende. Asbra. Känns härligt att inte bli sedd som en tänkande, kännande människa med ett förflutet. Skalet är allt som spelar roll och det är det jag älskar med vårt samhälle.
Citera
2014-04-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Vad menar du är ironiskt?
Jag har iaf vaknat, för sent, men ändå. "Vit kränkt man" var bara ett exempel på hur man hatar.
Jag känner mig inte så kränkt . Som sagt, kvinnor beter sig inte så i verkligheten även om många tyvärr är hjärntvättade och PK-ister utan att tänka efter.

Feminismen (och Alliansen) stödjer invandringen och därmed Islamiseringen.
Det kommer Afghaner och Somalier och alla möjliga människor hit.
Sedan om du är en feminist som är emot invandringen, så är du den första jag stöter på.

Isf är ja glad att de har några med hjärna i sina led iaf.

Om du röstar på 7-klövern eller något sådant stödjer du den nuvarande inriktning.

Det väller in muslimer i Sverige, bara så du du vet. Enligt SCB kommer över 110000 människor bara i år, många från Syrien.
Vi har även stora invandrar grupper från Irak och Iran. Jag vet att många är kristna men det är ändå en del av utrotandet av den vita rasen.

Tillägg: https://pbs.twimg.com/media/BSIxHOdCUAAjt0k.jpg

Tillägg 2: Jag har aldrig sett det som att feminismen är riktad mot männen utan det är kvinnorna man riktar sig mot.

Att det är ironiskt i den bemärkelsen att det kön som anses ha mest priviligerier i världen, som har en hudtyp som anses vara skönhet och makt, skriver på ett sätt som får dem att låta så kränkta och orättvist behandlade. Självklart kan även en vit man bli orättvist behandlad men får en vit man hat mot sig så är det just hat och inget strukturellt hat. Inget hat är mer ok än det andra men det är inte en utsatt folkgrupp. Förstår du hur jag menar?

Jag vet att det väller in muslimer och alla möjliga typer från Mellanöstern, jag stödjer det säkerligen lika lite som du gör. Och svar nej, jag röstar inte på 7-klövern. Somsagt så är jag en person som vill ha en jämställd värld, där passar OFTAST inte människor från Mellanöstern in då de har en usel kvinnosyn från sitt hemland som de tar med sig hit

Och på svar på ditt tillägg, du har inte sett det, okej. Jo för att kvinnorna är den förtryckta gruppen i samhället, därför riktar sig de mesta frågorna ditåt för att förbättra där. Men du ser inte den poängen?
Citera
2014-04-27, 22:25
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingettroll
Um. Män lper mycket större risk att bli misshandlade eller mördade.
99% av alla arbetsrelaterade dödsfall är män.
80% av alla hemlösa är män
80% av alla självmord är av män
kvinnor dömds ca 60% mindre för samma brott
Har kvinnor mindre maktpositioner, ja? Sminkar sig färre killar än tjejer, ja. Det har inget med diskriminering att göra utan att kvinnor och män ofta gör olika saker. Män måste hela tiden räkna med att få sina prestationer bedömde vilket skapar stor ångest hos män som inte presterar, precis som kvinnor som är otroligt fula har press på sig.
FAN vad jag är trött på era argument om att män har det värre därute. Män har det inte värre därute. Om ni klagar på kvinnor som gnäller över sin situation känns det otroligt löjligt att ni drar samma kort med de få könsrelaterade problem ni faktiskt har.
Citera
2014-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Jag har aldrig påstått att det skulle vara orättvist, men att det är en större frihet att ha möjlighet att resa och bo där man vill.
Det är då i min mening en frihetskamp att uppnå en högre lön så att jag kan göra så.

När det gäller rättssystemte så måste jag nog påstå att det är en orättvisa som uppstår.

Att kvinnor får lägre lön för samma arbete är en myt och här på FB så handlar den debatten numera om skev lönesättning mellan kvinnodominerade och mansdominerade yrken.
Även skev lönesättning är ett non-issue då arbetsgivare sätter precis så låga löner som arbetstagarna kräver och inte ett öre mer.
Kräv högre lön, prestera bättre och byt jobb om du vill ha bättre lön och vill du ha verkligt hög lön får du satsa fullt på karriären och åsidosätta allt annat, såsom barn och familj. Inget orättvist i det.
Citera
2014-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
FAN vad jag är trött på era argument om att män har det värre därute. Män har det inte värre därute. Om ni klagar på kvinnor som gnäller på sin situation känns det otroligt löjligt att ni drar samma kort med de få könsrelaterade problem ni faktiskt har.

Vi har ju fakta för att backa upp det, du har en känsla av att kvinnor är förtryckta och kan inte backa upp det för fem öre.
Citera
2014-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vi har ju fakta för att backa upp det, du har en känsla av att kvinnor är förtryckta och kan inte backa upp det för fem öre.

Fast det är ju det hon har gjort hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in