2014-04-27, 21:47
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jag ser att ett svar på mina punkter lyser med sin frånvaro medans diverse osubstansierat trams om "privilegier" och "förnekelse" ständigt propagerats från din sida.

Helt förjävligt att du inte lyckas övertyga...

Som jag trodde alltså, patetiskt!
Citera
2014-04-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
"Feminism står inte för jämställdhet, feminism står för att kvinnor ska få samma rättigheter som män."
?

Du missar uppenbarligen min poäng helt och hållet.
Okej jag ger det ett försök till.

Med hur dagens feminisim i sverige arbetar så är din syn om att feminism=jämställdhet giltig endast om samtliga av följande kriterier är uppfyllda:
1) Män har rättigheter som inte kvinnor har
2) Kvinnor har inga rättigheter som inte männen redan har
3) kvinnor och män har samma skyldigheter och plikter

Eftersom dessa 3 kriterier inte uppfylls så är feminism inte lika med jämställdhet.
Jämställt är det först när både män, kvinnor och andra grupper har samma rättigheter och skyldigheter.

Vad jag skrev var att feminister eftersträvar att kvinnor ska ha samma rättigheter som män (Fast egentligen så handlar det om att feminister vill ha alla männens rättigheter vilket är en viss skillnad) vilket inte är detsamma som jämställdhet så länge feministerna inte samtidigt kämpar för att männen ska ha samma rättigheter som kvinnor och att kvinnorna ska ha samma skyldigheter som männen.

Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Bara för att man är en vit man så betyder det ju inte att vi har full frihet och samma rättigheter som alla andra. Det är ju bara en pappersanka inskriven i någon lagbok.

Faktum är att om du har mer pengar så är du ju välkommen att resa vart du vill och bosätta dig vart du vill. Den fattige mannen kommer inte ens att få visum.
Det samma gäller ju rättssystemet men kanske i en mindre omfattning, där den rike har det bästa försvaret och därmed fördelar.

Dessa orättvisor är ju ännu påtagligare för kvinnor som äger och tjänar mindre pengar än män.

Varför skall vi män inte stödja våra systrar i deras strävan för högre jämställdhet och frihet när det mångt om mycket är vår egen?

Du har också missat min poäng och vad som stör mig med feminister.
Jag har skrivit det flera gånger och jag skriver det igen:

Mitt största problem med feminister är att de utger sig för att vara jämställdhetskämpar vilket de inte alls är.
Det är i mina ögon hyckleri.

Bara för att eventuellt slippa stå till svars för saker som jag inte har påstått eller tycker så ska jag säga vad jag tycker om feministernas kamp.

Jag har inga problem med att man organiserar sig för att driva sin sak.
Jag tycker det är kanon att kvinnor står upp för sina rättigheter.
Jag tycker att många av de frågor feministerna driver är rättfärdigade.

Däremot har jag problem med att man seglar under falsk flagg.

Det är inte riktigt ärligt att driva en insamling för svältande barn i Indonesien när man egentligen bara tigger ihop pengar till sig själv... Eller?
Citera
2014-04-27, 21:48
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Oj lol, vilken tabbe märkte jag nu. De ursprungliga argumenten kvarstår ändå.

du har ju motbevisat dig själv? dessutom har jag svarat på dina tidigare inlägg utan att få svar själv, men du kanske bara missade det? ska vi inte ta det från börja igen så att vi kan nå någon form av konsensus? berätta för mig vilka privilegier män har, och hur kvinnor inte har privilegier, och hur kvinnor är förtryckta.
Citera
2014-04-27, 21:50
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Jag gillar hur du liksom BESTÄMMER att "feminister gillar muslimer som kommer till Sverige i drös". Nej, jag gillar inte att muslimer med en fruktansvärd kvinnosyn och oftast också med en efterbliven syn på världen i allmänhet kommer till Sverige, tvärtom. Ska man resonera som du gör så kan du ju i alla fall vara smart nog och skriva "VISSA feminister." Jag ser inte hur feminism och Islam går hand i hand, ingenstans faktiskt.

Jag förstår att du känner dig attackerad och kanske ledsen när någon kallar dig för "vit kränkt man". Men ingenstans förstår du varför det är så ironiskt antar jag heller?

Vad menar du är ironiskt?
Jag har iaf vaknat, för sent, men ändå. "Vit kränkt man" var bara ett exempel på hur man hatar.
Jag känner mig inte så kränkt . Som sagt, kvinnor beter sig inte så i verkligheten även om många tyvärr är hjärntvättade och PK-ister utan att tänka efter.

Feminismen (och Alliansen) stödjer invandringen och därmed Islamiseringen.
Det kommer Afghaner och Somalier och alla möjliga människor hit.
Sedan om du är en feminist som är emot invandringen, så är du den första jag stöter på.

Isf är ja glad att de har några med hjärna i sina led iaf.

Om du röstar på 7-klövern eller något sådant stödjer du den nuvarande inriktning.

Det väller in muslimer i Sverige, bara så du du vet. Enligt SCB kommer över 110000 människor bara i år, många från Syrien.
Vi har även stora invandrar grupper från Irak och Iran. Jag vet att många är kristna men det är ändå en del av utrotandet av den vita rasen.

Tillägg: https://pbs.twimg.com/media/BSIxHOdCUAAjt0k.jpg

Tillägg 2: Jag har aldrig sett det som att feminismen är riktad mot männen utan det är kvinnorna man riktar sig mot.
Senast redigerad av Malingin 2014-04-27 kl. 22:00.
Citera
2014-04-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Bara för att man är en vit man så betyder det ju inte att vi har full frihet och samma rättigheter som alla andra. Det är ju bara en pappersanka inskriven i någon lagbok.

Faktum är att om du har mer pengar så är du ju välkommen att resa vart du vill och bosätta dig vart du vill. Den fattige mannen kommer inte ens att få visum.
Det samma gäller ju rättssystemet men kanske i en mindre omfattning, där den rike har det bästa försvaret och därmed fördelar.

Dessa orättvisor är ju ännu påtagligare för kvinnor som äger och tjänar mindre pengar än män.

Varför skall vi män inte stödja våra systrar i deras strävan för högre jämställdhet och frihet när det mångt om mycket är vår egen?

Jag anser det inte vara orättvist att den som är mer bemedlad kan köpa dyrare tjänster och röra sig friare då vederbörande troligen är mindre benägen än den fattige att begå brott eller på annat sätt ligga samhället till last. Förmögenhet går att påverka till skillnad från kön.
Citera
2014-04-27, 22:04
Medlem
Citat:
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Min teori är att feministhatare är män som känner sig små och hjälplösa....ratade...kvinnorna vill inte ha med dom att göra länge....har stuckit med barnen....vårdnadstvist....Visserligen är dom inte intresserade av att ha hand om barnen, klarar inte av det..men dom vill ha kvar makten....stackars dom! ...så sätter dom sig här på FB och skriver av sig....
Citera
2014-04-27, 22:05
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Här har jag inte ens nämnt sexualiseringen av kvinnokroppen vilket också är ett enormt problem. Tänk på alla våldtäkter som sker varje år till följd av det och tänk på hur kvinnor måste anpassa sig efter männens lustar. Var inte ute ensam sent på natten och flirta inte och visa inte för mycket hud för det kan ses som en sexuell invit och då är det ditt fel för du är slampig.
Ja om vi bara kunde stoppa den hemska "sexualiseringen av kvinnokroppen" så skulle givetvis allting vara frid och fröjd. Frågan är hur pass realistiskt det är att "stoppa" halva befolkningens sexualdrift.

Här är en till anledning till att hata feminism. Istället för att beskylla de individer som utför övergrepp på andra väljer ni att attackera och demonisera all manlig sexualitet som att det skulle vara något intrinsiskt ondskefullt och förtryckande som måste "stoppas".
Citera
2014-04-27, 22:06
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Min teori är att feministhatare är män som känner sig små och hjälplösa....ratade...kvinnorna vill inte ha med dom att göra länge....har stuckit med barnen....vårdnadstvist....Visserligen är dom inte intresserade av att ha hand om barnen, klarar inte av det..men dom vill ha kvar makten....stackars dom! ...så sätter dom sig här på FB och skriver av sig....

Du menar att män inte skulle kunna vilja träffa sina egna barn?
Citera
2014-04-27, 22:07
Medlem
MrMadoffs avatar
Feminister är dumma i huvudet, mer än så behövs inte sägas!
Citera
2014-04-27, 22:09
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
du har ju motbevisat dig själv? dessutom har jag svarat på dina tidigare inlägg utan att få svar själv, men du kanske bara missade det? ska vi inte ta det från börja igen så att vi kan nå någon form av konsensus? berätta för mig vilka privilegier män har, och hur kvinnor inte har privilegier, och hur kvinnor är förtryckta.
Förlåt men jag orkar verkligen inte diskutera dethär med såna som du. Alla här känns så löjligt jävla nonchalanta. Jag gillar inte feminism för fler män blir oskyldigt dömda för våldtäkt. Jag gillar inte feminism för kvinnor är egoistiska svin som gnäller. Jag gillar inte feminism för män presterar bättre på yrkesmässigt och förtjänar högre lön. Jag gillar inte feminism för kvinnor är inte förtryckta, de spelar bara för de är lata och vill ha allt serverat.

Feminism behövs och det är ett faktum. Feminism står för jämställdhet. Jag står för jämställdhet. Jag står inte för att kvinnan ska bli en slags övermänniska, även om det på sätt och vis skulle vara välförtjänt med tanke på hur länge kvinnan varit förtryckt. Jag står för jämställdhet för att kvinnor blir sexualiserade, jag tänker inte förklara det igen för att ni inte är medvetna om det. Läs på er. Kolla er omkring. Förstå att det händer, hela tiden. Jag står för jämställdhet för att kvinnan ständigt blir dömd för sitt utseende, mer än för sina prestationer. Ja, män blir också dömda efter sitt utseende men inte i samma grad. Det är därför man ofta ser fula gubbar med snygga kvinnor och ytterst sällan tvärtom, men det borde ni väl klura ut själva om ni har vett nog att ge er in i en feministkonversation. Jag står för feminism för att män ses som bättre och mer värdefulla rent allmänt. För att männen alltid står i centrum i sociala sammanhang. Att mannen har rätt att ta för sig mer, att det faller naturligt. Att männen har självförtroendet att ta för sig medan det ska ligga i kvinnans natur att vara mer tyst och återhållsam. Nej, alla män gapar och beter sig inte som grisar. Nej, alla kvinnor är inte tysta och återhållsamma MEN det är så det ofta ser ut. I klassrum, på fester, lite varstans. Att ni inte märker av detta kan bero på att ni är alltför upptagna med att hojta och ta plats. Jag vet faktiskt inte. Jag är bara trött på det. Jag är trött på att ni inte märker det. Jag är trött på att ni tror att man lägger skulden på er när man helt enkelt påpekar ett problem för att göra folk medvetna, för att kunna förändra. Jag är jävligt trött på att jag ens behöver skriva en såhär lång text om saker som alla vet.
Citera
2014-04-27, 22:11
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Feministhatare möjligen..
Men du kan ju inte på allvar säga att vi som är kritiska till feminismen idag sitter och hatar?
Om du läser igenom tråden, är det hat tycker du?

Min teori är att feminister är kvinnor som känner sig små och hjälplösa....ratade...männen vill inte ha med dom att göra länge....har blivit kvar med barnen....vårdnadstvist....Visserligen är dom inte intresserade av att pappan ska få träffa barnen, klarar inte av det..dom vill ha kvar makten....stackars dom! ...så sätter dom sig här på FB och skriver av sig....

Gjorde en liten ändring som skulle kunna stämma in på manshatande feminister också.. Men i övrigt är det väl en ganska ointressant teori som enbart går ut på att svartmåla de som motsätter sig något som du troligen håller kärt..

Vad är den största frågan för feminismen idag anser du?
Citera
2014-04-27, 22:11
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Det är lite det som är problemet tror jag, att ni inte ens verkar uppfatta problemet.

Vi blir dömda utifrån vårt yttre och det är så mycket viktigare för en tjej att se bra ut och sköta sin hygien för att kunna ha ett bra liv och bli sedd på med värdighet. Det är ju inte männens fel att man uppehåller det där, kan man ju tycka, men när man en tjej struntar i sitt utseende för att visa sig själv lite respekt eller vad som helst så förvandlas man till en ful, fet feminist med hår under armarna. En sådan kan man ju inte ta seriöst för de beter sig bara sådär knasigt för de lider av brist på manlig uppmärksamhet.

Jag menar, en man kan vara ful men ha en go personlighet och vara sjukligt åtråvärd ändå. Allt man ser är någon som skiner med sin karisma och det är verkligen allt som behövs. Man ser honom och inte hans skal. En ful kvinna blir alltid sedd just som en ful kvinna och kommer med största sannolikhet få ta skit för det. Jag låter så tråkigt dömande och trångsynt nu men det är ju just så det är och det är så jävla trist.

Det är lite av vår uppgift att passa upp på mannen också, se till att han får den uppmärksamhet han behöver. Se till att han har det bra då han är viktigast. Detta är givetvis inget man gör med flit utan det händer rent automatiskt för att man växt upp med det. En grupp tjejer sitter och snackar och en snubbe slår sig ner och blir genast mittpunkten för allt. Haha det är verkligen så.

Detta är väl smågrejer för er men det är hela principen. Att ni är viktigare. Att det är tabu och "bögigt" och "mesigt" att gilla kvinnliga grejer som man, typ smink eller att sticka eller dansa zumba eller vad som helst medan tjejer som spelar är det häftigaste som finns. Det finns hur många exempel som helst på varför det fortfarande är ojämställt och det är bara att öppna ögonen.
Så mycket frågeställningar.

Om du på allvar vill ha svar på dessa frågor så föreslår jag att du börjar studera biologi istället för att söka svaret i förvirrade kulturmarxistiska eller "genusvetenskapliga" teorier som inte har någon som helst vetenskaplig grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in