Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 22:34
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vi har ju fakta för att backa upp det, du har en känsla av att kvinnor är förtryckta och kan inte backa upp det för fem öre.
Kvinnor är förtryckta och det är ett fakta. Bor du i en håla under jorden? Vad gör du om dagarna? Pillar dig i naveln? Du får göra vad du vill men snälla. Kom inte och säg att det inte finns några orättvisor när det finns ohyggligt mycket av dem. Kom inte och tro att du har något att säga om kvinnornas roll i samhället om du uppenbarligen inte vet vad som pågår. Du kan väl göra samhället en tjänst skriva dagbok eller prata med din mor istället. Du är bara en börda här.
Citera
2014-04-27, 22:35
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Vilken tur att vi kvinnor inte har någon press på något utom vårt utseende. Asbra. Känns härligt att inte bli sedd som en tänkande, kännande människa med ett förflutet. Skalet är allt som spelar roll och det är det jag älskar med vårt samhälle.

Men tror du verkligen det är så? Tror du män i regel hellre har en snygg men blåst tjej istället för en lite mindre fager, men klok och som samspelar bra med ens personlighet?

Det finns väl kvinnor som bara vill ha en snygg och stark kille. Sen om han inte kan räkna spelar nog fan ingen roll där.. Det finns människor med konstiga preferenser i båda lägren..

Det känns som din feminism mest grundar sig på dina fördomar om vad män vill ha..Om du läser tjejtidningar så kan sluta med det vara ett första steg på vägen mot att vakna upp till verkligheten..

Mest utseendepress på kvinnor kommer nog också från kvinnor faktiskt..

Men sluta tro du vet vad killar vill ha bara för att vissa män är överkåta och kommenterar dig. Hur ska feminismen ändra på allt det här då menar du? Genom att ta på sig offerkoftan och bekräfta att du bara är ett skal, oförmögen till att tänka själv och ändra på saker och ting? Då framstår du ju som det du inte vill folk ska tänka om dig.. Släng sminklådan och dra på dig ett par fula kläder så ska du se att du drar till dig dom killar du vill ha... Vi är inte så ytliga som du tror..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Fast det är ju det hon har gjort hela tiden

Att hävda patriarkat och lägre lön är inte bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Att kvinnor får lägre lön för samma arbete är en myt och här på FB så handlar den debatten numera om skev lönesättning mellan kvinnodominerade och mansdominerade yrken.
Även skev lönesättning är ett non-issue då arbetsgivare sätter precis så låga löner som arbetstagarna kräver och inte ett öre mer.
Kräv högre lön, prestera bättre och byt jobb om du vill ha bättre lön och vill du ha verkligt hög lön får du satsa fullt på karriären och åsidosätta allt annat, såsom barn och familj. Inget orättvist i det.

Men du inser att pengar ger dig större frihet?
Att göra det du säger, kräva högre lön etc, är då en frihetskamp.
Eller?
Citera
2014-04-27, 22:36
Medlem
Citat:
Kvinnor är förtryckta och det är ett fakta. Bor du i en håla under jorden? Vad gör du om dagarna? Pillar dig i naveln? Du får göra vad du vill men snälla. Kom inte och säg att det inte finns några orättvisor när det finns ohyggligt mycket av dem. Kom inte och tro att du har något att säga om kvinnornas roll i samhället om du uppenbarligen inte vet vad som pågår. Du kan skriva dagbok eller prata med din mor istället. Ni är bara ivägen.

Länka till den faktan då, du resonerar som en religiös fanatiker som påstår att Gud finns för att ingen kan bevisa att han (hen) inte finns.
Citera
2014-04-27, 22:37
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Men tror du verkligen det är så? Tror du män i regel hellre har en snygg men blåst tjej istället för en lite mindre fager, men klok och som samspelar bra med ens personlighet?

Det finns väl kvinnor som bara vill ha en snygg och stark kille. Sen om han inte kan räkna spelar nog fan ingen roll där.. Det finns människor med konstiga preferenser i båda lägren..

Det känns som din feminism mest grundar sig på dina fördomar om vad män vill ha..Om du läser tjejtidningar så kan sluta med det vara ett första steg på vägen mot att vakna upp till verkligheten..

Mest utseendepress på kvinnor kommer nog också från kvinnor faktiskt..

Men sluta tro du vet vad killar vill ha bara för att vissa män är överkåta och kommenterar dig. Hur ska feminismen ändra på allt det här då menar du? Genom att ta på sig offerkoftan och bekräfta att du bara är ett skal, oförmögen till att tänka själv och ändra på saker och ting? Då framstår du ju som det du inte vill folk ska tänka om dig.. Släng sminklådan och dra på dig ett par fula kläder så ska du se att du drar till dig dom killar du vill ha... Vi är inte så ytliga som du tror..
Lugn. Jag citerade honom faktiskt. Han nämnde att kvinnor har det mycket bättre för allt de behöver göra är att bry sig om utseendet.
Citera
2014-04-27, 22:37
Medlem
MrSvarts avatar
Kan tillägga att män tänder biologiskt på goda gener som kan föra mannens gener vidare, därav snygga tjejer.
Kvinnor tänder biologiskt på en man som kan skydda och försörja henne och hennes barn. Därav kan tjejer enklare tända på fula killar än vad killar tänder på fula tjejer.

Man avlar inte ut det på några 100år, det har varit så sen tiden som apor tills för några 100 år sen.
Det funkade jävligt bra när män jagade och kvinnor samlade och tog hand om barnen, som större delen av djurriket, men idag ska alla vara jämnlika osv osv osv.

Det är inte vi män som kommit på det, det är biologiskt.
Citera
2014-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Men du inser att pengar ger dig större frihet?
Att göra det du säger, kräva högre lön etc, är då en frihetskamp.
Eller?

Absolut, och dom pengarna får jag av att arbeta inom farligare yrken, sjukskriva mig hälften så mycket som kvinnor, inte skaffa barn (möjligtvis flera) mitt i karriären, är villig att resa längre till arbetet, jobbar 4 timmar mer per vecka än kvinnor.

Det är inte pengar jag får för att jag har en snabel (enorm) mellan benen utan jag måste arbeta hårt för dessa.

Edit:
Kräva högre lön borde vara en självklarhet hos alla människor, väljer man att kalla det för en frihetskamp så får man väl göra det.
Citera
2014-04-27, 22:39
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Länka till den faktan då, du resonerar som en religiös fanatiker som påstår att Gud finns för att ingen kan bevisa att han (hen) inte finns.
Jag har kommit med FLERA saker som ni väljer att inte kommentera. Att ni inte förstår är erat problem. Ni kan söka på google om ni inte ser samhällets orättvisor. Ärligt, det är så enkelt. Annars har jag gjort ett antal inlägg här. Ni kan kolla under flera inlägg av grumgrum eller bara gå igenom. Kom med något annat. Kvinnor är förtryckta och ni vet det och jag förstår inte varför ni gör allt i er makt för att försöka motbevisa det och skylla på att jag inte har något att komma med för jag har något att komma med och jag har kommit med det ett antal gånger men det är nog nu. Leta upp det själva.
Citera
2014-04-27, 22:45
Medlem
snelhestens avatar
Kan säga att min uppskattning för feminismen slaknade ytterligare något av den här tråden. Inte för att den var så värst styv innan...
Senast redigerad av snelhesten 2014-04-27 kl. 22:47.
Citera
2014-04-27, 22:45
Medlem
Citat:
Absolut, och dom pengarna får jag av att arbeta inom farligare yrken, sjukskriva mig hälften så mycket som kvinnor, inte skaffa barn (möjligtvis flera) mitt i karriären, är villig att resa längre till arbetet, jobbar 4 timmar mer per vecka än kvinnor.

Det är inte pengar jag får för att jag har en snabel (enorm) mellan benen utan jag måste arbeta hårt för dessa.

Edit:
Kräva högre lön borde vara en självklarhet hos alla människor, väljer man att kalla det för en frihetskamp så får man väl göra det.

Det är precis det jag gör och mera än så kan du nog inte greppa utan, att det flippar rejält i pallen på dig.
Citera
2014-04-27, 22:46
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Vilken tur att vi kvinnor inte har någon press på något utom vårt utseende. Asbra. Känns härligt att inte bli sedd som en tänkande, kännande människa med ett förflutet. Skalet är allt som spelar roll och det är det jag älskar med vårt samhälle.

Fast av allt feminism att döma är många kvinnor inte tänkande, kännande människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in