2014-04-22, 17:33
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Livrädd att det ska gå neråt igen.. Livrädd. Träffar mitt ex igen och känslorna finns fortfarande, eller är väl tillbaka, men har onda aningar om det. Kommer inte klara av en sån här resa till, då är det fan slut, psyket helt trasigt.

Du kanske behöver "komma bort från allt" och bara fokusera på dig ett tag. Dock är det inget lätt beslut att ta jag vet, dock är det en drastisk utväg när inget annat fungerar.
Citera
2014-04-23, 00:06
Medlem
Hej vet inte vad jag skall ta mig till varit ren nu i 5 månader före det var jag sprutnarkoman sen 15års ålder är 22nu men nu börjar suget bli extremt allt jag tänker,läser är droger :s hjälp
Citera
2014-04-23, 22:57
Medlem
Kolatonys avatar
Skål och tack!!
Morsan sprack och farsan stack, och hade inte farsan stuckit så hade jag inte suttit här och druckit

Nä men ärligt talat, försöker trappa ner. Tänkte gå in i en antabus-kur nästa vecka (säger man ju alltid men jaja, får se hur det blir...)
Citera
2014-04-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Du kanske behöver "komma bort från allt" och bara fokusera på dig ett tag. Dock är det inget lätt beslut att ta jag vet, dock är det en drastisk utväg när inget annat fungerar.

Det sket sig efter en vecka, otrohet igen, bad henne dra åt helvetet och stanna där, men den här gången tänker jag inte låta det sänka mig, börjar hitta livslusten igen, hoppas det inte bara är tillfälligt, men jag ska fan någonstans, och det är inte ner i flaskan igen..

Slänger in lite halvkristet livspepp, flumvarning, men kommer kolla på den här videon det första jag gör imorgon, värt att se om ni har facebook.

https://www.facebook.com/photo.php?v=657441370970903
Citera
2014-04-24, 00:35
Medlem
Amadingzs avatar
Citat:
Det sket sig efter en vecka, otrohet igen, bad henne dra åt helvetet och stanna där, men den här gången tänker jag inte låta det sänka mig, börjar hitta livslusten igen, hoppas det inte bara är tillfälligt, men jag ska fan någonstans, och det är inte ner i flaskan igen..

Slänger in lite halvkristet livspepp, flumvarning, men kommer kolla på den här videon det första jag gör imorgon, värt att se om ni har facebook.

Sjukt starkt av dig att hålla dig borta från alkoholen i din sits! Kom ihåg, efter du har tagit dig igenom detta så kommer du vara starkare än någonsin!
Citera
2014-04-24, 13:02
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Jo visst, videon var lite lik en predikan men budskapet är klockrent. Att nyktra till och att förbli nykter är en lång process där ett helt nytt tänk i det mesta är ett måste. Just tacksamheten för det man faktisk har är en viktig nyckel till ett bra mående och att inte behöva supa bort känslor som känns jobbiga och ohanterliga.
Citera
2014-04-24, 13:04
Bannlyst
jag tänker inte bli nykter. jag klarar av att vara full varje dag. finns inget som är bättre.
Citera
2014-04-24, 13:16
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av an-arkos
jag tänker inte bli nykter. jag klarar av att vara full varje dag. finns inget som är bättre.

Ändå så skriver du här i "Vi som tänker bli nyktra"-tråden efter att ha skapat en egen tråd där du inte verkar tycka om varesig dig själv eller ditt liv speciellt mycket.

Senast redigerad av Moparornocar 2014-04-24 kl. 13:20.
Citera
2014-04-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadingz
Sjukt starkt av dig att hålla dig borta från alkoholen i din sits! Kom ihåg, efter du har tagit dig igenom detta så kommer du vara starkare än någonsin!

Fick nyss en sån där total ångestdipp där ensamheten och all ångest bara sköljer över en, var så jävla nära att hälla i mig spriten och valiumet, men la precis undan det och det känns fan som en stor seger. Det låter nog patetiskt i de flestas ögon. Ångesten bränner fortfarande men jag tror att jag mår bättre nu än om jag hade tagit den enkla vägen än en gång.
Citera
2014-04-24, 22:15
Medlem
Amadingzs avatar
Citat:
Fick nyss en sån där total ångestdipp där ensamheten och all ångest bara sköljer över en, var så jävla nära att hälla i mig spriten och valiumet, men la precis undan det och det känns fan som en stor seger. Det låter nog patetiskt i de flestas ögon. Ångesten bränner fortfarande men jag tror att jag mår bättre nu än om jag hade tagit den enkla vägen än en gång.

Kikat något i (FB) 5-HTP rekomenderas. ? Det borde få dig snabbare upp på banan igen!
Citera
2014-04-24, 22:24
Medlem
nonentityno1s avatar
Citat:

Gött!!

Att dra täcket över huvudet och bekämpa skiten är bra. Du är definitivt starkare imorn om du tar dig igenom natten!! Vet vad du går igenom mannen!!
Citera
2014-04-24, 22:32
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Det låter inte alls patetiskt. Jag vet hur det känns när ångesten äter upp en inifrån och topplockspackningen håller på att skjuta men kom igen, varför i h-e har du sprit hemma för? Benson borde du spola ner också, trots att du har recept på den... Att ha "den enkla vägen" tillhands hemma är ren idioti om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in