2014-04-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Utan medgivande från ägaren av stugan?
Om vi hamnar i en situation där alternativet är gatan, nej. Finns många exempel på mark o hus som köpts upp utan medgivande, det är inget nytt och har funnits i Sverige sen vi började bygga järn väg och vägar.
Citera
2014-04-22, 23:07
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Om dem ligger i nära ansluting till en stad med stor bostadsbrist.

Här i Stockholm, där det just är stor bostadsbrist, har i princip alla sommarstugor blivit permanenta de senaste 10 åren.
Utan ägarens medgivande blir svårt, trodde äganderätten var inskriven i grundlagen?

Om de här nyheten är sann så är det sjukt.
Skulle hellre riva mitt hus och strö allt med gift och salt så det är ej beboeligt.
Citera
2014-04-22, 23:10
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Den logiska följden blir såklart att socialsekreteraren Anders Wilhelmsson i Halmstad inleder med att skriva över sin egen bostad på närmaste nyanländ, och flyttar ut med sin familj på gatan.

Jag gillar ditt förslag, Wilhelmsson med familj kan bo på gatan eller varför inte i en zigensk kåkstad?
Men vi vet ju att Wilhelmsson kommer leta upp någon svag människa i Sverige som han kommer köra över och ta den personens sommarhus eller liknande.

"Hon behöver inte huset för hon har redan ett hus, därför ska det tillfalla muslimska terrorister från Syrien för det är synd om dessa muslimska terrorister för att de startat ett folkmord i Syrien och får på käften av Syriska regimen därför ska de tilldelas den här kvinnans hus för hon är ensam och har både villa och fritidshus, dvs. hon måste ge bort ett av sina hus".

Det är ju så dessa kommunhoror arbetar, en bunt rövare som borde lynchas.
Citera
2014-04-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Här i Stockholm, där det just är stor bostadsbrist, har i princip alla sommarstugor blivit permanenta de senaste 10 åren.
Utan ägarens medgivande blir svårt, trodde äganderätten var inskriven i grundlagen?

Skulle hellre riva mitt hus och strö allt med gift och salt så det är ej beboeligt.
Finns många exempel på mark o hus som köpts upp utan medgivande, det är inget nytt och har funnits i Sverige sen vi började bygga järn väg och vägar.
Citera
2014-04-22, 23:14
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin

Är vi säkra på att det är inskrivet numera, många förändringar i den nya grundlagen som kuppades igenom 2010, bland annat att militären får sättas in mot Svenskar och även mörda Svenskar, vilket då inte är förvånande att man vill ha in främlingar i militären, vanliga Svenskar kan tänkas vägra order att skjuta ihjäl sina landsmän, främlingarna har inga sådana problem.

De flesta vet t.ex. inte att EU är inskrivet i nuvarande Grundlag vilket är vidrigt och helt absurt, för att kunna lämna EU så måste vi ändra grundlagen igen.

Varför skulle det inte vara sant, har ju redan skett att man sparkat ut Svenskar till förmån för muslimska terrorister från tredje världen, i bland annat Grums och andra platser.
Citera
2014-04-22, 23:15
Medlem
Citat:
Däremot att kommuner köper upp eller hyr (efter en oberoende mäklare värderat) bostäder och sommarstugor som står tomma mer än t.ex 6 månader per är jag för.
Problemet bakom bostadsbristen är att det byggs för få bostäder i förhållande till befolkningsöknigen i städerna. Lösningen på problemet är att se till att det byggs fler bostäder. Om man försöker lösa bostadsbristen på ett annat sätt är det enbart en kortsiktig lösning. Man sopar problemen under mattan ett tag och sen om några år när stugorna är slut blir det samma bostadsbrist igen. Det är dessutom en väldigt dyr kortsiktig lösning om staten ska börja köpa upp tusentals hus. Och en väldigt ineffektiv lösning då det inte får plats så många i en villa. Dessutom finns det ett flertal andra ekonomiska problem med den där "lösningen". Det finns en stor risk att bostadsbubblan spricker (som i exempelvis Spanien) med en ännu större massarbetslöshet och ännu mindre bostadsbyggande som följd då bostäder plötsligt blir en betydligt osäkrare investering.
Citera
2014-04-22, 23:15
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Finns många exempel på mark o hus som köpts upp utan medgivande, det är inget nytt och har funnits i Sverige sen vi började bygga järn väg och vägar.

Sant, men tror ändå det blir svårt. Är det inskrivet i grundlagen kommer det bli många rättstimmar och överklaganden till HD och kanske europadomstolen.

Tror mer på att man erbjuder folk ersättningsbostäder istället så de flyttar frivilligt. Gör inte saken bättre dock enligt mig.

Tillägg: P4n0pl147h305 Jag vet faktiskt inte. Litar inte riktigt på wiki i den här frågan så någon annan kanske vet.
Senast redigerad av Malingin 2014-04-22 kl. 23:18.
Citera
2014-04-22, 23:20
Medlem
NeutronStars avatar
Om man som icke Halmstadsbo vill skänka sommarstugan och lägenheten till ensamkommande skäggbarn, vart vänder man sig då? Vi som verkligen vill göra Sverige till en mångkultur måste uppoffra oss.
Citera
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Det är det jag brukar säga till alla liberaler som skriker rakt ut om vilket rasistsvin jag är som vill ha ett svenskt Sverige.
- Ja men om du vill ha in fler så antar jag att det är ok att jag ger din adress till en zigenare jag känner som har en farbror med anhang. De är hemlösa och behöver tak över huvudet, tack!

De får något konstigt i blicken och tystnar i de flesta fall.
Det är så skruvat idag så de bara skriker ut sin PK utan att ägna en sekund åt eftertanke.

På ett vis vore expropriering det bästa som kunde hända. De flesta zombiesvennar behöver bli väckta och jag tror att det effektivaste sättet är att just börja beröva dem och inkräkta på deras livskvalitet. Även om det hade räckt att bannlysa Mello eller Big Brother.

Detta förslag kommer inte att bli verklighet. (Tyvärr)

Bara för att förtydliga så har det här förslaget inte någonting med liberalism att göra, vilket du verkar insinuera.
Citera
Medlem
Citat:
Om vi hamnar i en situation där alternativet är gatan, nej. Finns många exempel på mark o hus som köpts upp utan medgivande, det är inget nytt och har funnits i Sverige sen vi började bygga järn väg och vägar.

Sommarhus/fritidshus verkar inte så lovande. 70% värms upp med el. 50% är vinterbonade. 25% av stugorna verkar ligga i fjällen.

http://www.scb.se/statistik/EN/EN0110/2003A01/fritidshus.pdf
Senast redigerad av Sius 2014-04-22 kl. 23:25.
Citera
2014-04-22, 23:25
Avslutad
Citat:

Att ta ifrån folk deras ägodelar är aldrig försvarbart.
Citera
2014-04-22, 23:28
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
För de som inte minns:
(FB) Tvångsförflyttning av svenskar i Grums

en annan grupp som kastas ut för förmån för dessa muslimska terrorister:
Pensionärer körs ut när äldreboende blir hem för "ensamkommande flyktingbarn"
http://www.friatider.se/pensionarer-kors-pa-porten-nar-aldreboende-blir-hem-for-ensamkommande-flyktingbarn

finns några till fall där man tvingat bort Svenskar från sina hem till förmån för muslimska terrorister.

Enligt någon av kommentarerna så ska det vara lagligt att stjäla folks bostäder enligt den nya grundlagen, personen hänvisar dock inte till någon del i grundlagen, men skulle inte förvåna, en av kommentarerna i den här artikeln:
http://www.friatider.se/kravet-beslagta-svenskars-hus-och-ge-dem-till-invandrare

Edit: ett annat fall från någon plats som heter Tobo
http://www.friatider.se/svenskar-kastas-ut-nar-fastighet-blir-asylboende

så att stjäla folks egendom för att ge detta till muslimska terrorister är inte något foliehattande, det kommer att ske för något invandrarstopp kommer det inte bli förrens det är krig i det här landet.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2014-04-22 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in