2014-04-22, 22:11
Medlem
KonservAktivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Låter för sinnessjukt för att vara sant till och med i det här landet, men dårarna verkar å andra sidan göra allt för att bräcka varandra i kampen om att vara godast. Om några år kommer väl någon att föreslå att svenskar bör flytta in i reservat för bereda plats åt alla "nybyggare".

Edit: Hittar inget om den här mannen när jag Googlar. Är det ett övervintrat aprilskämt?

Titta det finns fler som kritiskt granskar på Flashback, tackar för det. Ifrågasatte sanningshalten om A.W i en annan tråd, men har inte fått någon respons där.

Skulle inte förvåna mig om det finns tokar som verkligen tycker så här, men lite gräv om sanningshalten vore på sin plats....
Citera
2014-04-22, 22:13
Medlem
Andykaufmans avatar
Kommer aldrig att gå igenom. Det hade varit en sån jävla övertramp att både invandrare och svenskar hade blivit tokiga.
Citera
2014-04-22, 22:32
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 444760809

Står det när jag försöker kolla på artikeln.
Citera
2014-04-22, 22:39
Medlem
Nej omvänd diskriminering ska inte vara ok i Sverige. Precis lika illa att deporteras från
en hyreslägenhet ,som de som äger sin bostad.

Nej sådant här sprider bara hat och hjälper inte invandrarna
Senast redigerad av mangne 2014-04-22 kl. 22:42.
Citera
2014-04-22, 22:44
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonservAktiv
Titta dhttp://www.birthday.se/sok/t finns fler som kritiskt granskar på Flashback, tackar för det. Ifrågasatte sanningshalten om A.W i en annan tråd, men har inte fått någon respons där.

Skulle inte förvåna mig om det finns tokar som verkligen tycker så här, men lite gräv om sanningshalten vore på sin plats....

Klart han finns. Tryck in namnet på birthday så får du träff. Om det är rätt person jag inte garantera.
Citera
2014-04-22, 22:56
Medlem
Nu är inte artikeln tillgänglig så jag kan inte kommenetera den och källan, är minst sagt, tvivel aktig. Nu till topic så tror jag inte det är sant och skulle det vara sant skulle jag vara emot det.

Däremot att kommuner köper upp eller hyr (efter en oberoende mäklare värderat) bostäder och sommarstugor som står tomma mer än t.ex 6 månader per är jag för.
Citera
2014-04-22, 22:58
Medlem
Combots avatar
Ni är ju helt skadade som vältrar er i rasistisk propaganda...

Ja, det har hänt att några har fått flytta till nya lägenheter,
för att ge de gamla lägenheterna till flyktingar.

Tror ni på fullaste allvar att de svenska hyresgästerna blev satta på gatan??
Ha, ha, ha, ni är mer korkade än jag trodde först.
Citera
2014-04-22, 22:59
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Nu är inte artikeln tillgänglig så jag kan inte kommenetera den och källan, är minst sagt, tvivel aktig. Nu till topic så tror jag inte det är sant och skulle det vara sant skulle jag vara emot det.

Däremot att kommuner köper upp eller hyr (efter en oberoende mäklare värderat) bostäder och sommarstugor som står tomma mer än t.ex 6 månader per är jag för.

min fetning

dvs ALLA sommarstugor i Sverige, eller?

jag väntar med spänning på en källa btw från någon
Citera
2014-04-22, 22:59
Medlem
hazzos avatar
http://blogg.vk.se/Mexan/2014/04/22/fran-hallandsposten-194/

Den är inte ens publicerad 1 april.
Citera
2014-04-22, 23:02
Medlem
laxen69s avatar
En kommun kan inte tvångsinlösa ett hus för att ge det till någon annan, endast om det ligger i vägen för allmännyttiga infrastrukturprojekt typ vägar kan det lösas in.
Däremot har en kommun alltid förköpsrätt då ett hus är till salu, dock till marknadspris.
Detta skulle kunna användas för att rekvirera hus och ge dem till nyanlända, som sedan kan berika era kvarter med ny spännande kultur ni inte visste att ni saknade.
Citera
2014-04-22, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av derauto

Utan medgivande från ägaren av stugan?
Citera
2014-04-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
min fetning

dvs ALLA sommarstugor i Sverige, eller?

jag väntar med spänning på en källa btw från någon
Om dem ligger i nära ansluting till en stad med stor bostadsbrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in