2014-04-21, 19:35
Medlem
sinfons avatar
Kom förresten på att ni kanske vill läsa det där blogginlägget hon skulle göra också. Det är trots allt ganska bra skrivet. Sedan att hon regredierade igen och uppenbarligen inte klarade av att erkänna det här "offentligt" är en annan femma.

Senast redigerad av sinfon 2014-04-21 kl. 19:39. Anledning: Missade en rad
Citera
2014-04-21, 20:13
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Kollade igenom dokumentären (lydde Sinfons råd ) och det är fascinerande att se den igen i ljuset av att man läst Bernys eget brev....

Jag kollar nu. Det enda ordet som ständigt ploppar upp i huvudet, vid varje bildruta, är: FEJK FEJK FEJK FEJK.

Ingenting som den människan någonsin har sagt är sant. Misshandeln av Jonas? De pucklade väl friskt på varandra. Amelias fitteri i huset? Berny lovade säkerligen Amelia guld och gröna skogar. Alla "skattkatter"? De vanskötes och dumpades väl åt sitt öde. Modern som betalade för att få kärleksparet vräkta? Berny hotade väl att gå till tidningarna och sköt sedan upp hyran. Buhu på mig och min pojkvän, vi är hemlösa knarkare? De stal ju allt de kom åt, skit samma om det var från vänner, släktingar och bekanta, sov hos kompisar och länsade boendet sen på värdesaker. ALLA har våldtagit och varit ohälsosamt kära i Berny? ETC.

Opus Dei-tramset förtjänas inte ens att nämnas.

"Vattnet pratade med mig. Och jag hör jättemycket röster".
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-21 kl. 20:50.
Citera
2014-04-21, 22:21
Medlem
Catwoman79s avatar
Berny Pålsson börjar mer och mer likna en påhittad karaktär i mina ögon. Hennes böcker borde ändra hylla från självbiografi till skönlitteratur baserad på verkliga händelser eller nåt...
Citera
2014-04-22, 11:24
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catwoman79
Berny Pålsson börjar mer och mer likna en påhittad karaktär i mina ögon. Hennes böcker borde ändra hylla från självbiografi till skönlitteratur baserad på verkliga händelser eller nåt...

Verkligen.. känner mig lurad tipsa media kanske?
Känns lite som när Liza Marklund blev avslöjad med sina "Gömda" och "Asyl"-böcker.
Citera
2014-04-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
"Vattnet pratade med mig. Och jag hör jättemycket röster".

Min favorit är när hon ringer psykjouren och med liten röst hävdar att "en man klipper i mitt huvud med en sax".

Det är tyst på bloggen för närvarande. Slår vad om att hon läst här och försöker komma på ett långt inlägg om hur hon ska förklara detta.
Förmodligen kommer hon att skylla på att hon är psykopat. Hon har ju redan under lång tid odlat psykopat-spåret på bloggen. Det är praktiskt - en psykopat ljuger ju jämt (alltså inte hennes fel att hon ljugit, det beror ju på hennes "nya diagnos") och en psykopat är ju ofta hårt kriminellt belastad och det har ju Berny också hintat om att även hon skulle vara (yeah, sure) med alla sina "grova brott" och "slagsmål" och att "Bengts fru trodde hon var psykopat" (Ja, Bengt och tydligen även hans FRU har ju visat sig seriösa och trovärdiga när det gäller att sätta diagnoser.... )

Men jag gissar på att hon kör på psykopat-förklaringen.
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-04-22 kl. 11:53. Anledning: stavfel
Citera
2014-04-22, 12:54
Medlem
Denosynliges avatar
Haha omg allt detta är ju bara för mycket. Vilken hycklare hon är! Allt är ljug. Mytoman och histrionisk personlighetsstörning så det skriker om det, vad var det jag sa. Så det som stod i ena boken om att snöflingorna skrek på henne och att hon såg blodiga barn på apoteket har aldrig hänt! Hon har förmodligen ljugit för alla sina pojk/flickvänner också för att fortsätta kunna hålla fasaden när det tagit slut. Hela hennes liv är en enda stor lögn! Det man kan konstatera däremot är att det enda som hon egentligen haft ordentliga problem med är drogerna. Hon är bara en simpel pundare som försöker göra sig märkvärdigare än vad hon är
Citera
2014-04-22, 13:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hon är bara en simpel pundare som försöker göra sig märkvärdigare än vad hon är

Nej då, hon är ju Pundaren med stort P. Sköt heroin som 12-åring, remember? "Knaprade benso som 11-åring".
Citera
2014-04-22, 13:03
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Bernys "demoner/röster" har jag alltid ansett varit "för perfekta". Precis som hämtat ur en film. När jag såg dokumentären för ett par år sedan tänkte jag genast att hon fejkade det hela. Hon sade bara vad hon tror att en person som hör röster hör. Pålssons teater har alltid varit en sådan grej som jag har velat ska bli avslöjad, trots att hon inte har någon direkt inverkan på mitt liv.

Skönt att katten är ute ur säcken, så att säga, i alla fall, även om de flesta redan hade fattat länge sen.

Ursäkta om jag missar något uppenbart, men har mytomanen äntligen klivit ut ur garderoben? Eller stigit ner från ljugarbänken kanske jag ska säga. Är Berny Bluff avslöjad?!?!
Citera
2014-04-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Ursäkta om jag missar något uppenbart, men har mytomanen äntligen klivit ut ur garderoben? Eller stigit ner från ljugarbänken kanske jag ska säga. Är Berny Bluff avslöjad?!?!
Några sidor bak i tråden.
Citera
2014-04-22, 13:46
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Jag har tankt pa det ett tag nu, att varje gang hon borjar direkt anklaga folk och hana deras beteende, ar det nastan verbatim saker hon enkelt skulle kunna anklagas for sjalv. Jag tanker mycket pa hennes psycho-rants mot Elisas dom. Vem som helst skulle ju kunna se hur hon anklagade Elsa for att ha ljugit mycket pa samma satt som hon sjalv gjort.

Precis så är det och jag tror Berny avslöjade sig själv rejält när hon anklagade Elisa för att begära ut för mycket skadestånd.

Innan det här "brevet" så har jag ändå trott att hela Opus Dei-skiten kunde varit en viss sanning i Bernys huvud, att det är något hon själv åtminstone trott på alternativt på grund av en psykos i kombination med en sönderknarkad hjärna. Jag har därför alltid känt mig lite elak att ifrågasätta det för mycket, men nu tror jag mer och mer på att Berny vet att hela skiten är en gigantisk bluff och ser det som ett sjukt sätt att försöka få ut skadestånd. Det skulle inte förvåna mig om hon har använt historien till att försöka pressa ut pengar från sin familj heller.

Jag tror Berny, hur bisarrt det än låter, blev väldigt avundsjuk när hon såg hur mycket Elisa kan få ut.
Citera
2014-04-22, 13:58
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror Berny, hur bisarrt det än låter, blev väldigt avundsjuk när hon såg hur mycket Elisa kan få ut.

Det skriver jag under på. Jag undrar dock om det är sant att Elisa begärde ett avsevärt större skadestånd än de andra brottsoffren. Jag vill aldrig tro att folk ser ekonomisk vinning för sig själva i ett sådant här vidrigt brott. Hur skruvad Elisa än är har jag trott på henne när jag har hört om och läst om hennes upplevelser. Men i Bernys kretsar, gamla som nya, så vet man ju egentligen aldrig vad som är sant.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-22 kl. 14:03.
Citera
2014-04-22, 14:28
Medlem
kupochans avatar
Har Berny raderat inlägg på sin blogg? Får inte upp inlägget som folk pratat om. Och nu (slagsmål etc. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in