Jösses.
Citat:
Jag minns ögonblicket då jag förstod detta med rösthallucinationer, att det var en galenskap långt bortom vanlig borderline och jag testade mig fram. Jag har aldrig hört röster
Inget någon inte redan förstått.
Citat:
Varför bengt gav mig diagnoserna han gjorde vet jag inte. Hans sambo har sagt rakt ut att hon länge misstänkt psykopati hos mig.
Detta är nog en ren lögn från Bernys sida. Igen.
Citat:
Jag vet inte och jag bryr mig inte heller så mycket men asperger har jag nog inte. Inte schiofreni heller. Vad av mig som är verkliga känslor har jag ingen aning om. Min dissociationsproblem kan lika hjärna vara en psykopats strategi men jag vet inte. Fake it til you make it är en farlig sak. Sjuk har jag alltid varit men nu har jag knappt någons stund av verklighetsförankring. Vad som är upp och ner det är från stund och behov och impuls, inget annat.
Bla bla bla. Berny försöker få dissociationsdiagnosen att fastna för att bortförklara sitt sviniga beteende. Att hon inte har asperger har nog alla fattat vid det här laget.
Citat:
Idag frågade en av personalen om jag funderat på att söka till dramaten. Jag har aldrig blivit genomskådad och bemött i det som jag blev av denna person idag. Han spetsade mig och jag blev förbannad, tom och svag.
DramaBerny igen. Jag tror personalen har sett igenom henne, men jag gissar på att någon eventuell konfrontation var betydligt mindre dramatiskt, som vanligt.
Hennes antydningar om att Emma "fejkar" sina diagnoser blir mer förståeliga nu. Berny ser sig själv i henne, helt enkelt.