Citat:
Ursprungligen postat av
Frastructura
Jag har tankt pa det ett tag nu, att varje gang hon borjar direkt anklaga folk och hana deras beteende, ar det nastan verbatim saker hon enkelt skulle kunna anklagas for sjalv. Jag tanker mycket pa hennes psycho-rants mot Elisas dom. Vem som helst skulle ju kunna se hur hon anklagade Elsa for att ha ljugit mycket pa samma satt som hon sjalv gjort.
Precis så är det och jag tror Berny avslöjade sig själv rejält när hon anklagade Elisa för att begära ut för mycket skadestånd.
Innan det här "brevet" så har jag ändå trott att hela Opus Dei-skiten kunde varit en viss sanning i Bernys huvud, att det är något hon
själv åtminstone trott på alternativt på grund av en psykos i kombination med en sönderknarkad hjärna. Jag har därför alltid känt mig lite elak att ifrågasätta det för mycket, men nu tror jag mer och mer på att Berny
vet att hela skiten är en gigantisk bluff och ser det som ett sjukt sätt att försöka få ut skadestånd. Det skulle inte förvåna mig om hon har använt historien till att försöka pressa ut pengar från sin familj heller.
Jag tror Berny, hur bisarrt det än låter, blev väldigt avundsjuk när hon såg hur mycket Elisa kan få ut.