2014-04-20, 21:08
Medlem
Gafflens avatar
Ja hon har ju skrivit att hon har drogsug/bråkat/går ut till läsare för uppmärksamhet/har svårt för att gå till SUB.
Skulle inte direkt säga att det är slutet på Berny, men att det är på väg ner.
Citera
2014-04-20, 21:20
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Nu erkänner hon ju svart på vitt att hon lyckades lura till sig diagnoserna av Bengt, alt att Bengt haft egna skäl att sätta falska diagnoser på henne, men oavsett vilket är hans diagnoser alltså BLUFF! Och alltså är inte aspbergerdiagnosen giltig och alltså har hon därmed inte heller rätt till sitt jävla LSS-boende!

Det finns ett visst antal läkare i detta land som är totalt insnöade på AS och övriga autism-spektrumet. Bengt är en av dessa. Det är pinsamt uppenbart för alla att Berny aldrig någonsin haft varken as eller adhd. Så hans motiv att sätta falska diagnoser måste gälla hans egen forskning, förmodligen i kombination med Bernys vilja att få diagnoserna på papper.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-20 kl. 21:24.
Citera
2014-04-20, 21:32
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Tack sinfon för att du delade med dig av hennes PM, även om jag förstår att det bar dig emot och i 99,9 procent av fallen kan klassas som ultrafittigt beteende var vi många som på något sjukt sätt behövde det där. Berny har ingen direkt inverkan på mitt liv men hennes framfart har varit en sanslöst envis nagel i ögat. Jag tror t o m Berny själv kan vara hjälpt av publiceringen, har man snott in sig i så många lögner och fasader måste det vara otroligt svårt att bryta. Nu återstår att se om hon kommer ge någon respons på det som kommit fram här eller om hon kommer köra på i samma spår, eller gå och dö.

Tack. Det ÄR ett ultrafittigt beteende och det står jag för, men som precis som du säger finns det fler som behövde höra det. Synd bara att det inte kunde komma från henne själv.

När jag berättade det för personen jag menade behövde höra det allra mest svarade denne att det var ju inget vi inte visste, men att det var skönt att veta att Berny också visste. Att lögnerna inte blivit hennes egen verklighet på något sätt. Och jag kan inte hålla med mer.
Citera
2014-04-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Det finns ett visst antal läkare i detta land som är totalt insnöade på AS och övriga autism-spektrumet. Bengt är en av dessa. Det är pinsamt uppenbart för alla att Berny aldrig någonsin haft varken as eller adhd. Så hans motiv att sätta falska diagnoser måste gälla hans egen forskning, förmodligen i kombination med Bernys vilja att få diagnoserna på papper.

Ja, hon ville förmodligen själv ha diagnoserna för att få lss-boende och tandvårdsstöd och andra förmåner och lyckades antingen lura Bengt på riktigt (som personalen sa, hon borde söka till Dramaten), eller så fattade Bengt att hon bluffade, men precis som du säger är vissa läkare insnöade på vissa diagnoser och han "lät" sig luras för sin forskning, (eller av andra skäl), och lät henne "få" diagnoserna och på så vis blev både han och Berny "nöjda"....
Citera
2014-04-20, 22:05
Medlem
William Hainess avatar
Jösses.

Citat:
Jag minns ögonblicket då jag förstod detta med rösthallucinationer, att det var en galenskap långt bortom vanlig borderline och jag testade mig fram. Jag har aldrig hört röster

Inget någon inte redan förstått.

Citat:
Varför bengt gav mig diagnoserna han gjorde vet jag inte. Hans sambo har sagt rakt ut att hon länge misstänkt psykopati hos mig.

Detta är nog en ren lögn från Bernys sida. Igen.

Citat:
Jag vet inte och jag bryr mig inte heller så mycket men asperger har jag nog inte. Inte schiofreni heller. Vad av mig som är verkliga känslor har jag ingen aning om. Min dissociationsproblem kan lika hjärna vara en psykopats strategi men jag vet inte. Fake it til you make it är en farlig sak. Sjuk har jag alltid varit men nu har jag knappt någons stund av verklighetsförankring. Vad som är upp och ner det är från stund och behov och impuls, inget annat.

Bla bla bla. Berny försöker få dissociationsdiagnosen att fastna för att bortförklara sitt sviniga beteende. Att hon inte har asperger har nog alla fattat vid det här laget.

Citat:
Idag frågade en av personalen om jag funderat på att söka till dramaten. Jag har aldrig blivit genomskådad och bemött i det som jag blev av denna person idag. Han spetsade mig och jag blev förbannad, tom och svag.

DramaBerny igen. Jag tror personalen har sett igenom henne, men jag gissar på att någon eventuell konfrontation var betydligt mindre dramatiskt, som vanligt.

Hennes antydningar om att Emma "fejkar" sina diagnoser blir mer förståeliga nu. Berny ser sig själv i henne, helt enkelt.
Senast redigerad av William Haines 2014-04-20 kl. 22:20.
Citera
2014-04-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hennes antydningar om att Emma "fejkar" sina diagnoser blir mer förståeliga nu. Berny ser sig själv i henne, helt enkelt.

Jag har tankt pa det ett tag nu, att varje gang hon borjar direkt anklaga folk och hana deras beteende, ar det nastan verbatim saker hon enkelt skulle kunna anklagas for sjalv. Jag tanker mycket pa hennes psycho-rants mot Elisas dom. Vem som helst skulle ju kunna se hur hon anklagade Elsa for att ha ljugit mycket pa samma satt som hon sjalv gjort.

Jag tog Sinfons rad och slokollade pa dokumentaren, helt sjukt i ljuset av vad man nu vet - i synnerhet Sinfon's PM. Jag kom ocksa ihag att jag sag nat klipp med henne i morgonsoffan for nagra ar sedan, och hon var typ patand och lite plufsig. Ar det nan som har den lanken?
Citera
2014-04-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Jag har tankt pa det ett tag nu, att varje gang hon borjar direkt anklaga folk och hana deras beteende, ar det nastan verbatim saker hon enkelt skulle kunna anklagas for sjalv. Jag tanker mycket pa hennes psycho-rants mot Elisas dom. Vem som helst skulle ju kunna se hur hon anklagade Elsa for att ha ljugit mycket pa samma satt som hon sjalv gjort.

Jag tog Sinfons rad och slokollade pa dokumentaren, helt sjukt i ljuset av vad man nu vet - i synnerhet Sinfon's PM. Jag kom ocksa ihag att jag sag nat klipp med henne i morgonsoffan for nagra ar sedan, och hon var typ patand och lite plufsig. Ar det nan som har den lanken?

Här är länken:

http://www.youtube.com/watch?v=Yp55CUuRyYU

Själva nyhetsmorgon-grejen är ca 1.46 in i videon.
Citera
2014-04-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Här är länken:

http://www.youtube.com/watch?v=Yp55CUuRyYU

Själva nyhetsmorgon-grejen är ca 1.46 in i videon.

Tack sa mycket - hade glomt att det var i dokumentaren. Komm typ en kvart in i den innan jag trottnade, haha
Citera
2014-04-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Tack sa mycket - hade glomt att det var i dokumentaren. Komm typ en kvart in i den innan jag trottnade, haha

Kollade igenom dokumentären (lydde Sinfons råd ) och det är fascinerande att se den igen i ljuset av att man läst Bernys eget brev....
Googlade också gamla tidningsartiklar och intervjuer med Berny där hon går på grovt om sina röster och demoner och nu i brevet skriver hon: "Jag minns ögonblicket då jag förstod detta med rösthallucinationer, att det var en galenskap långt bortom vanlig borderline och jag testade mig fram. Jag har aldrig hört röster"

Jag har aldrig tyckt hon varit trovärdig, för mycket som inte stämmer/verkar överdrivet i böckerna och allt annat, men bra att få en bekännelse från henne själv att det verkligen var som man trodde....

Kul att en psykologi-studerande skriver på hennes blogg att "din blogg ger en realism till all teori"!
Citera
2014-04-21, 12:05
Medlem
Strange-Dayss avatar
Bernys "demoner/röster" har jag alltid ansett varit "för perfekta". Precis som hämtat ur en film. När jag såg dokumentären för ett par år sedan tänkte jag genast att hon fejkade det hela. Hon sade bara vad hon tror att en person som hör röster hör. Pålssons teater har alltid varit en sådan grej som jag har velat ska bli avslöjad, trots att hon inte har någon direkt inverkan på mitt liv.

Skönt att katten är ute ur säcken, så att säga, i alla fall, även om de flesta redan hade fattat länge sen.
Citera
2014-04-21, 15:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Snuskgubben Abbe måste vara helt hjärndöd. Han sitter och diskuterar med t o m Berny på engelska på facebook. Vad håller han på med? Uppenbart att det är han som försvarar henne så intensivt på skvallerbloggen på engelska. Sitter där och leker kryptisk när det är uppenbart för vem som helst med ett IQ över 50 att det är han.
Citera
2014-04-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Snuskgubben Abbe måste vara helt hjärndöd. Han sitter och diskuterar med t o m Berny på engelska på facebook. Vad håller han på med? Uppenbart att det är han som försvarar henne så intensivt på skvallerbloggen på engelska. Sitter där och leker kryptisk när det är uppenbart för vem som helst med ett IQ över 50 att det är han.

Jag vet att han har suttit och skrivit pa engelska pa hennes blogg och pa facebook, men kan du lanka inlaggen pa skvallerbloggen? Jag har forsokt hitta men tycker att layouten ar skitjobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in