2014-04-22, 12:56
Medlem
Yep, det går inte att få torment legs från caches, dvs de flesta set items.
Citera
2014-04-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Baseras + elemental damage (t.ex + lightning damage) på din dps eller på din weapon damage?
Weapon damage, precis som alla spells.
Citera
2014-04-22, 13:13
Bannlyst
Lönar sig att gråta om att man inte får saker. Bara för det fick jag Earth gloves, bara en del till sen är jag good to go, eller ja, jag behöver ringen också.. Det har tagit antal x hundra timmar att få två delar earth, så får väl räkna med ett antal hundra timmar till då men still. Fick även en 2400 dps TF, inte för att den är användbar senare när jag switchar till fire.
Citera
2014-04-22, 13:24
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Lönar sig att gråta om att man inte får saker. Bara för det fick jag Earth gloves, bara en del till sen är jag good to go, eller ja, jag behöver ringen också.. Det har tagit antal x hundra timmar att få två delar earth, så får väl räkna med ett antal hundra timmar till då men still. Fick även en 2400 dps TF, inte för att den är användbar senare när jag switchar till fire.
Jag kan gärna ta TF till min barb . Har fortfarande två st 1900 dps vapen på honom. Hittar bara 2-h (som dessutom suger)

Är lightning barbs dåliga nu? Ska man använda whirlwind fast med fire runan, nu vad den heter, istället då och satsa på fire elemental damage?
Citera
2014-04-22, 13:29
Medlem
Moffins avatar
Snabb fråga.

Jag har för mig det ska finnas ett item som gör att dina slows från cold damage blir till freeze istället? Någon som vet vilket eller har jag bara drömt?
Citera
2014-04-22, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag kan gärna ta TF till min barb . Har fortfarande två st 1900 dps vapen på honom. Hittar bara 2-h (som dessutom suger)

Är lightning barbs dåliga nu? Ska man använda whirlwind fast med fire runan, nu vad den heter, istället då och satsa på fire elemental damage?

Lightning barbs är värdelösa. Eller ja, Barbarians är värdelösa överlag nu tills man får 4 set Earth och 80%+ fire damage. Jag spelar dock lightning WW specc fortfarande för jag kommer inte gå över till fire fören jag har alla delar jag behöver.

Whirlwind ska typ aldrig användas egentligen. Men spelar du högst T3 så antar jag att WW fortfarande är bra att utnyttja. Oavsett om du spelar fire eller lightning.
Citera
2014-04-22, 13:42
Medlem
Citat:
Proccar inte earthquake TF? I så fall borde TF vara ganska bra för den builden med tanke på hur många små attacker som earthquake gör.

Citat:
Lightning barbs är värdelösa. Eller ja, Barbarians är värdelösa överlag nu tills man får 4 set Earth och 80%+ fire damage. Jag spelar dock lightning WW specc fortfarande för jag kommer inte gå över till fire fören jag har alla delar jag behöver.

Whirlwind ska typ aldrig användas egentligen. Men spelar du högst T3 så antar jag att WW fortfarande är bra att utnyttja. Oavsett om du spelar fire eller lightning.
Neh, HotA barbs kan vara ganska starka utan något speciellt gear. Dessutom är det ju bra att stacka fire damage om man nu ska byta till earrhquake spec senare.

Jag undrar dock om de kommer nerfa lut socks + earthquake settet. Det känns lite för starkt just nu.
Senast redigerad av pukknub 2014-04-22 kl. 13:45.
Citera
2014-04-22, 14:07
Medlem
Det här är inget forskningsresultat, utan bara en spekulering.

Ni som har problem med Grandeur, det "kan" bero på att ni farmar normal.
Jag VET att ringen droppar på normal, men har någon "blå" gått ut och sagt ordagrant att % chansen för drop inte ökar med svårighetsgrad?

Jag vette fan. Jag gjorde väl flera 100 bounties på normal och fick inte ringen.

Nu har jag gjort bra många mindre bounites på T1 och T2 och fått 2 stycken. Dock skit dåliga.
Spelade med en klanpolare på T1 som fick en näst intill perfekt ring.

Jag springer igenom T1 lika fort som på normal med min DH , så jag ser inte vitsen med att göra det på normal.

Jag har läst lite här och där att folk farmar på T3 och T4 och får ringen ganska ofta. Typ inom 50 bounty omgångar.
Citera
2014-04-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Finns det någon fix till de 1-2 sekunders fryslaggen man får i party i rifts? Fruktansvärt frustrerande!

Folk klagar på det där.
Har aldrig fått det.
Enda gången jag haft problem var när D-Dos attacken skedde, men då hadde ju alla problem.
Citera
2014-04-22, 14:13
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Folk klagar på det där.
Har aldrig fått det.
Enda gången jag haft problem var när D-Dos attacken skedde, men då hadde ju alla problem.

Det är grafikkortsrelaterat tror jag. Jag får samma. Springer i rift med 3 pers och trycker upp items då hänger sig allt typ 1-2 sek.

mvh B
Citera
2014-04-22, 14:14
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Haha, ja jag tror fan det lönar sig att lipa lite om det.
Jag har gjort exakt samma sak.
Inget droppar... *bööl bööl diablo suger*... 5min senare så PANG! det regnar godis och man sitter med ett brett leende framför skärmen. haha
Citera
2014-04-22, 14:26
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battac
Yes, läste på lite nu. Caches från samma act har alltid samma loot table, såväl normal som T6.

Vilket får en normalt funtad person att fundera över hur fan de tänkte när de utformade spelet. Higher risk, higher reward är en ganska rimlig grundprincip att skapa ett spel efter. Men inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in