Citat:
Ursprungligen postat av
Akt
Väldigt praktiskt att slänga och köpa nytt, även kvalitétsprodukter slits med åren och jag gillar att ha nytt och fräscht när jag flyttar. Att spara massa möbler slutade jag med efter studietiden då jag numera har kapital nog att göra en "clean sweep" när jag flyttar. Då kan jag dessutom köpa möbler som skall passa specifikt till just det boendet, jag behöver inte kompromissa alls.
Låter som en märklig strategi. Tror aldrig någonsin jag hört någon göra på liknande vis förr. Känns som att du har rejält med dollars om du har råd att köpa kvalitetsprodukter och samtidigt byta hela ditt boting vid varje flytt - inte alla som har möjligheten att göra av med flera hundra tusen under sådana former. Bara att gratulera om du har den möjligheten. Även om jag fortfarande inte skulle slösa den enorma tid det faktiskt tar att inreda ett helt hem vid varje flyttillfälle, jämfört med att bygga upp sitt hem med kvalitet successivt.
Citat:
Största anledning med säng är dock att jag sover lika bra i min Ikeasäng som i de "märkessängar" jag testat. Sen är sömn något jag försöker minimera då jag tycker det är slöseri med tid så det är inget jag är beredd att lägga pengar på bara för att.
Har du någonsin ägt en kvalitetssäng? Jag förutsätter det då du har lyckats forma dig en åsikt om det. Alla ryggar är givetvis olika, men det krävs såklart att man de facto provat något innan man kan rättfärdiga en åsikt om detsamma!
Citat:
Allt samlar på sig smuts, specielt saker i textil, det är fullt med damm med mera i luften som samlas lite var stanns. Kvalster finns även om det är tagel.
Lämnar detta därhän, känns som en icke-diskussion.