2014-07-01, 19:09
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dancedancedance
Är inte hästens rätt ute nuförtiden? Läste det i någon inredningstidning. Min naprapat berättade att de allt för "fina" sängarna inte alls är speciellt bra för kroppen, bäst för ryggen skulle tydligen vara att sova på en kartong.

Du bör lyssna på din naprapats råd för din rygg.

Dessutom, man skall aldrig välja säng efter vad som är inne eller ute.
Enda rätta är att prova ut ordentligt under vägledning av någon som är mer kunnig än sig själv.
I ett blindtest vann hästens säng med hästlängder för mig.

Så din plånbok har väl tur kan man säga, som passar bäst på en kartong.

//Brute
Citera
2014-10-04, 10:16
Medlem
JustZlatans avatar
Hästens är väl handgjorda eller?
Citera
2014-10-04, 11:12
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag har en Jensen från SOVA. Fick 6000 kr rabatt så jag gav 16.000 kr istället för 22.000 kr. Köpte sedan en schysst ram på IKEA med bra förvaring som jag tittat ut sedan tidigare.

Jag säger till 100 % JA på frågan om dyrare sängar är värda sitt pris. Nu är alla sängar olika, dyra som billiga, men det finns en anledning till att vissa sängar kostar mer och andra mindre. En säng är en investering för mig, jag ska ha den i många år och använda den varje natt. Så det är väl värt att lägga en större summa pengar om man hittar en som känns bra. Jag sover riktigt jävla bra, och ångrar inte köpet en sekund.

På den sängen jag har är det 5 års totalgaranti samt 25 års garanti på ram-fjäderbrott.
Citera
2014-11-14, 02:14
Medlem
Bowmoresfinests avatar
nån med erfarnhet av inbed sweden no3 kinnabäddens venus eller stjärnbädden smaragd/diamant!

väldigt sugen på den inbed men hittar ej mkt om den

mvh
Citera
2014-12-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
nån med erfarnhet av inbed sweden no3 kinnabäddens venus eller stjärnbädden smaragd/diamant!

mvh

Kan absolut rekommendera att köpa en säng från InBed Sweden, mycket hög kvalité på sängarna och jag känner Tom som äger företaget. Sängarna tillverkas i samma stad som jag bor

No3 är storsäljaren i sortimentet och är en sjukt bra säng till ett bra pris som lever upp till förväntningarna.

Om du bor i närheten eller kan tänka dig en liten roadtrip finns den att provligga i Valskog (5km utanför Köping ca) där de även har tillverkningen. Annars kan du kontakta Tom på telefon om du behöver rådgivning om vilken typ av säng som passar din kropp.

Lycka till! En bra säng är viktigt att ha
Citera
2014-12-04, 19:21
Medlem
HannaLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest

mvh

Vi har en stjärnbädden diamant, 210x210 (loooove it! jag som älskar att bre ut mig) och jag är hittills grymt nöjd. Har haft den i ca 4 månader. Inte hört nåt klagomål från maken heller. Sjukt härlig sovkomfort och jag som har dålig rygg har inget att invända, valde fast gällande fasthet. Med det sagt, man kan säkert sova underbart i en ikea-säng också, men nu ville vi ha just denna säng, med bra garantier och allt sånt. Har för mig vi gav strax över 30.000.
Citera
2015-08-16, 20:35
Medlem
Hästens olika återförsäljare verkar tillämpa olika prissättning , så i ena butiken kanske samma sorts säng är dyrare än i en annan butik...

Funderar på att inom överskådlig framtid införskaffa en hästens av ´exklusivare´ modell.
Citera
2015-08-16, 20:46
Medlem
Har en styv skummadrass på golvet. Ca 500:- spänn. Sover som en gud. Kan inte sova i Hästens.
Citera
2015-08-16, 22:49
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Hästens olika återförsäljare verkar tillämpa olika prissättning , så i ena butiken kanske samma sorts säng är dyrare än i en annan butik...

Funderar på att inom överskådlig framtid införskaffa en hästens av ´exklusivare´ modell.

Snöa inte in på enbart Hästens om du ska köpa en dyrare säng. Finns fler tillverkare som gör bra och bättre sängar än vad de gör.

Exempel på tillverkare som gör riktigt bra sängar är Carpe Diem, Jensen och Viking Beds.
Citera
2015-08-18, 21:23
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Har en styv skummadrass på golvet. Ca 500:- spänn. Sover som en gud. Kan inte sova i Hästens.
Gissar på att T-röden, skogaholmslimpan och Folkölen står på första parkett bredvid en gammal frostig Lindexkatalog?
Citera
2015-08-19, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Har också sovit på en (gäst)skummadrass på golvet och sov som en gud. Hemma åkte resårbotten ut och en skummadrass kom in. Nu sover jag bättre än jag gjort på flera år.
Citera
2015-08-19, 03:53
Bannlyst
Funktionella .överskattade,instutionsliknande sängar,som med ett kitchigt påslakan försöker höja looken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in