Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Nope, de är definitivt inte samma som Carpe Diem. De har designat dom så att de liknar CD till utseendet, men that´s it!
Ett tips är att (och detta gäller för allt!) när ett företag säljer sin produkt med: "Lika bra som X, fast billigare!" så ska man dra öronen åt sig och ifrågasätta varför de försöker rida på någon annans framgång utan att presentera vad de själva gör så mycket bättre och dessutom billigare...
Ett annat matnyttigt tips som också kan appliceras på det mesta är att undvika företag som heter eller säljer något med "Sverige", "Svenskt", "Swe" etc. Att locka kunderna att tro att deras produkter är bättre, genuinare, säkrare, trovärdigare än andra för att de är "svenska" är välbeprövat (och tyvärr framgångsrikt) sätt för personer i gråzonen att lura godtrogna människor att köpa undermåliga produkter.
Ett tips är att (och detta gäller för allt!) när ett företag säljer sin produkt med: "Lika bra som X, fast billigare!" så ska man dra öronen åt sig och ifrågasätta varför de försöker rida på någon annans framgång utan att presentera vad de själva gör så mycket bättre och dessutom billigare...
Ett annat matnyttigt tips som också kan appliceras på det mesta är att undvika företag som heter eller säljer något med "Sverige", "Svenskt", "Swe" etc. Att locka kunderna att tro att deras produkter är bättre, genuinare, säkrare, trovärdigare än andra för att de är "svenska" är välbeprövat (och tyvärr framgångsrikt) sätt för personer i gråzonen att lura godtrogna människor att köpa undermåliga produkter.
Nej, det är inte samma säng som Carpe Diem men såvitt jag vet är det väldigt bra kopior. Alltså betydligt mer än utseendet som är likvärdigt. Sen sitter Carpe Diem på en del patent och då får man göra något eget eller skippa den detaljen. Sen har jag inte sett någon reklam för Bedfactory där dom påstår eller nämner Carpe. Sen att man ska undvika "Swe" håller jag inte med om för då får du t.ex. hoppa Carpe Diem också då dom helt klart marknadsför sig som "Carpe Diem Beds Of Sweden". Jag skulle påstå att Bedfactory är att jämföra med Hästens, Carpe och Jensen men de är något billigare.
..