2010-02-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Nope, de är definitivt inte samma som Carpe Diem. De har designat dom så att de liknar CD till utseendet, men that´s it!

Ett tips är att (och detta gäller för allt!) när ett företag säljer sin produkt med: "Lika bra som X, fast billigare!" så ska man dra öronen åt sig och ifrågasätta varför de försöker rida på någon annans framgång utan att presentera vad de själva gör så mycket bättre och dessutom billigare...

Ett annat matnyttigt tips som också kan appliceras på det mesta är att undvika företag som heter eller säljer något med "Sverige", "Svenskt", "Swe" etc. Att locka kunderna att tro att deras produkter är bättre, genuinare, säkrare, trovärdigare än andra för att de är "svenska" är välbeprövat (och tyvärr framgångsrikt) sätt för personer i gråzonen att lura godtrogna människor att köpa undermåliga produkter.

Nej, det är inte samma säng som Carpe Diem men såvitt jag vet är det väldigt bra kopior. Alltså betydligt mer än utseendet som är likvärdigt. Sen sitter Carpe Diem på en del patent och då får man göra något eget eller skippa den detaljen. Sen har jag inte sett någon reklam för Bedfactory där dom påstår eller nämner Carpe. Sen att man ska undvika "Swe" håller jag inte med om för då får du t.ex. hoppa Carpe Diem också då dom helt klart marknadsför sig som "Carpe Diem Beds Of Sweden". Jag skulle påstå att Bedfactory är att jämföra med Hästens, Carpe och Jensen men de är något billigare.
Citera
2010-02-16, 18:19
Bannlyst
tänker bara tillföra är bilen du tillbringar 1timme i om dagen värd flera 100.000 ..

sängar är värda att lägga pengar på man spenderar många timmar i dem
Citera
2010-02-16, 19:45
Medlem
Snurrens avatar
Har nog skrivit det förut, men min gamla Dux-säng var helt nedlegad efter 15 år. Hängmatta var ordet och det orsakade mig flera ryggskott.
Citera
2010-03-05, 22:57
Medlem
Deliras avatar
Jag och min sambo investerade ca 50k i en Tempur-säng. Helt klart värd varenda krona. Hennes ryggbesvär har minskat betänkligt och jag själv känner av mina problem mycket mindre. Utsövd är jag också.
Citera
2010-03-05, 23:48
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag föredrar den kontinentala stilen med ribb-botten och latexmadrass. Fjädermadrasser med bäddmatrass är inte min stil.
Citera
2010-03-06, 21:50
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Jag och min sambo investerade ca 50k i en Tempur-säng. Helt klart värd varenda krona. Hennes ryggbesvär har minskat betänkligt och jag själv känner av mina problem mycket mindre. Utsövd är jag också.

Hur länge har ni haft sängen?
Hur har funktionen blivit? känns den lite som ner-sutten eller vad man ska säga?
Citera
2010-03-08, 15:15
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
Hur länge har ni haft sängen?
Hur har funktionen blivit? känns den lite som ner-sutten eller vad man ska säga?

Vi har haft den i ett par månader; på den tiden har den förstås inte hunnit påverkas av tiden, så det kan jag inte säga så mycket om. Men skön är den.

Däremot klarar jag inte att sova med kuddarna varje natt utan får varva med vanliga. Men den har gjort så att mina låsningar i nacken har lindrats, helt klart.
Citera
2010-03-08, 15:40
Medlem
KillerMonkeys avatar
Denna är då knappast värd sitt pris!
http://sova.se/website1/sangar/kontinentalsaengar/haestens-vividus.php
Citera
2010-03-08, 16:23
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey

Jävlar.
Citera
2010-03-08, 19:06
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey

Jaså? Du har den hemma så du vet av erfarenhet eller?
Citera
2010-03-08, 20:00
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Hur kan den vara värd pengarna egentligen? Det finns i regel en övre gräns för hur mycket man kan lägga ner på en vara och fortfarande få ett mervärde bortom prestigen. En säng för en halv miljon lär inte ha något konkret mer att erbjuda än en säng för 100.000. Hur bra kan man sova? Att köpa den där känns bara som kukmätning och något man gör för att imponera på folk. Jag sover utmärkt i min säng från KungSängen. Jag kanske skulle sova bättre i en säng från Sova för 50.000. Men så mycket bättre än så tvivlar jag på att det blir.
Citera
2010-03-08, 20:23
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:

Alltså en säng kan omöjligt vara värd en halv mille! Då ska den då massera mig varje kväll, ha sex med mig, städa min lägenhet, laga min mat etc etc.

Alltså den kan ju omöjligt vara sååååå mycket bättre än en säng för 50k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in