2014-04-18, 13:26
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag skrev
Gud tycker om när människor är ödmjuka och ber, istället för att vara högmodiga och självöverskattande.
och av detta drog du "slutsatsen"
Så om man inte ödmjukar sig och ber, så är man högmodig? Vilken fin dikotomi.
Jag ändrade inte betydelsen, det är bara du som är fastlåst i dina positioner. Ord som kontroll och makt har vidsträckt betydelse. Vi kan kontrollera naturfenomen, vi har inte full kontroll över dem men i vissa fall visst inflytande och i många fall så kan vi observera dem. Observera! Att kontrollera kan också vara att observera!
Nähä du, fastlåsta positionen ligger inbäddad i din sekvens av att allmängiltiggöra gud, enormt falsk retorik, falsk grundpremiss och falskt försök att ge dina teser sken av att ha ens spår av anlays : för det första.. redan barnet! är självreflekterande i ABSOLUT koncentration av sin egen personm, än av from anda. Det du säger vilar på enormt labil grund eller vi säger tunn is.. den spricker hela tiden, även om din jesus var en trevlig jävel, så är det tunn is dy försöker bygga teorier på..

det är det här med "fix gud", han "är"

VAR ÄR GUD : försök svara nu så jorden sfolk förstår, då du anser att ni hela tiden är på rätt köl eftersom det ju hävdats att "se så många som trpr på gud, alltså finns han, eftersom folk bygger hus... för gud.. "

guden : var är han?

om du har bakfickorna fulla av gudar, förklara så al jordens folk förstår att du inte talar i nattmössan att vara så högmodig att själv vilja upp.. nej, så kan det inte vara.
Citera
2014-04-18, 13:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Åter igen svarar du inte på någonting. Är du bara här för att predika, eller vad?

Du konstruerade en dikotomi, inte jag.

Kontrollera kan vara att observera? Exempelvis hur? Ska du byta den semantiska betydelsen igen?
Du skrev kontroll, så ska du nu ändra betydelsen till att observera så tappar det all sin ursprungliga mening och du argumenterar inte längre för ditt första argument. Du är så fokuserad på att framstå som att du har rätt att du inte ens bryr dig om vad du försökte förmedla till att börja med.
Är du så blockerad att du inte kan erkänna att 'kontrollera' kan betyda allt från att helt behärska till att titta till något? Hur ska då någon människa kunna bevisa för dig att Gud finns? Ger du dig in i sådana här diskussioner bara för att du är fast förvissad om att du bara kan blunda och slå dövörat till?

Du har ingen kontroll över Gud, du kan varken styra Gud eller "titta till" Gud.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2014-04-18 kl. 13:43.
Citera
2014-04-18, 13:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Är du så blockerad att du inte kan erkänna att 'kontrollera' kan betyda allt från att helt behärska till att titta till något? Hur ska då någon människa kunna bevisa för dig att Gud finns? Ger du dig in i sådana här diskussioner bara för att du är fast förvissad om att du bara kan blunda och slå dövörat till?

Du har ingen kontroll över Gud, du kan varken styra Gud eller "titta till" Gud.
Där du skriver gud, avslöjar du att du är tom, ju mer gud figurerar i texten, desto mer desperation över fusk avslöjas.
Citera
2014-04-18, 13:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Där du skriver gud, avslöjar du att du är tom, ju mer gud figurerar i texten, desto mer desperation över fusk avslöjas.
Kan du bevisa det?
Citera
2014-04-18, 14:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Kan du bevisa det?
ja det kan jag faktiskt. men som den människa jag är för jag inte saker i bevis ensam. du år nog räkna länge till att komma med flokslerna.. varje bevis som utförts utifrån evidens.. när något ska i evidens, förs aldrig, dvs NEVEr, det betyder aldrig, av en person. Så där du lägger in gud.. där sjunger du poesi utan grunder mer än i att det är bra med vaggvisor för dig. eftersom rättsvetnskap inte ligger för alla... framförallt inte stackarna som behöver kedja fast sig vid gud eller , bli fastkedjade eller omgående hänvisas till mörkret...

man ser den extremt gamla retoriken langas upp, vilket i sig .. enligt mig utgör tillräckligt underlag visserligen inte rota upp Estonia-skeendena.. däremot är förnekelsekonsten inte särskilt populär i upplysta världar, längre.

det jag menar med att religion som "obligatorium" på gymnasienivå... är extremt fatalistiskt.. enbart dem som investerat i långa teologiska studier, som vill "omvandla" sina investeringar.. det kan bli korrosion av det hela, visade sig också spåra ur och det snabbt där lögner ska in, medan ungdomarna väntar på kunskaper med rätt verktyg. Skolorna HAR urholkats... skulle du kunna erkänna det? att lite för många skolor, totalt mist sitt värde och producerat fram illbattingar på löpande band också, lite här och var.. nej?
Citera
2014-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror
du har ju inte fattat nånting jue, fattaru inte att man inte kan bevisa gud lixom därför man tror på gud jue...
Men man kan ju inte bara tro på en massa saker. Något måste väl ha fått en att börja tro?
Citera
2014-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Gud tycker om när människor är ödmjuka och ber, istället för att vara högmodiga och självöverskattande.
Hur vet du att han tycker det? har han sagt det till dig?
Citera
2014-04-18, 15:30
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Hur vet du att han tycker det? har han sagt det till dig?
"Askmeaboutjösses" har nog ingen chef utan är s.k privatare.. med "egen klinik-praktik-förhörskonst-bevisföring" , är det så iesho att du har dr phil som ultimate bossen?

då har du ju isf en hel armé att strida med, mot alla dessa dina som du ju sa, enfaldiga ... för ni dr-phil-fans vet ju att han alltid får rätt, arméterapeuten, han tror ju på gud i retorikens samvetsuttalanden, och det gör ju inga fler amerikaner.. de har liksom inte det som andlig diktatur där över?

när jag ett tag googlade lite amerikansk politik, ytligt.. så framkom det att man på ALLVAR ännu... håller slogans som "abort är mord" , på allvar.... och att white trash där, ännu är i omlopp som fullt acceptabelt i vissa stater med t.o.m överväldigande mandat. så varför specificerar du dig inte i gud-rär-god.... vilka program syftar du på.. var har du ambitionen, att få upp lågpannor upp till nivå att åtminstonde tycka det är roligt att rita färger inom fält istället för utanför linjer?

du har dåligt med specifikationer över vad du SYFTAR på, ändå skriver du ju så mycket med... många antal ord.. som ju klagas över nåt helt febrilt över, måtte ju vara enordsläsare... där man "begrundar" kristus ord.. typ .. en vers om dagen... efter en månad.. två verser om dagen... annars förstår jag inte var du håller dig i gud-är-god, för det ger ju som motsatsen gud-är-ond-retoriken.

jag är inte antiteist, men du manglade och präntade som bara den, gud vad duktigt av dig. jippi.. fick du t.o.m rätt föer sådan svågerpseudoism?
Citera
2014-04-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
"Askmeaboutjösses" har nog ingen chef utan är s.k privatare.. med "egen klinik-praktik-förhörskonst-bevisföring" , är det så iesho att du har dr phil som ultimate bossen?

då har du ju isf en hel armé att strida med, mot alla dessa dina som du ju sa, enfaldiga ... för ni dr-phil-fans vet ju att han alltid får rätt, arméterapeuten, han tror ju på gud i retorikens samvetsuttalanden, och det gör ju inga fler amerikaner.. de har liksom inte det som andlig diktatur där över?

när jag ett tag googlade lite amerikansk politik, ytligt.. så framkom det att man på ALLVAR ännu... håller slogans som "abort är mord" , på allvar.... och att white trash där, ännu är i omlopp som fullt acceptabelt i vissa stater med t.o.m överväldigande mandat. så varför specificerar du dig inte i gud-rär-god.... vilka program syftar du på.. var har du ambitionen, att få upp lågpannor upp till nivå att åtminstonde tycka det är roligt att rita färger inom fält istället för utanför linjer?

du har dåligt med specifikationer över vad du SYFTAR på, ändå skriver du ju så mycket med... många antal ord.. som ju klagas över nåt helt febrilt över, måtte ju vara enordsläsare... där man "begrundar" kristus ord.. typ .. en vers om dagen... efter en månad.. två verser om dagen... annars förstår jag inte var du håller dig i gud-är-god, för det ger ju som motsatsen gud-är-ond-retoriken.

jag är inte antiteist, men du manglade och präntade som bara den, gud vad duktigt av dig. jippi.. fick du t.o.m rätt föer sådan svågerpseudoism?
Frågan i grund är enkel.

Bevis för gud?

Eftersom miljarder människor är troende, så borde någon ha ett bevis.. ?
Citera
2014-04-18, 15:48
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Evidens, empiri, fakta, belägg, följer vetenskaplig metod osv.
Ok nu vet jag inte om du är genuint intresserad eller inte men detta förutsätter att Gud består av samma materia som allt annat, så diskussionen är redan över innan det ens har börjat.
Citera
2014-04-18, 15:52
Medlem
BlackJewels avatar
OT... det var ot.. men det är faktiskt jesus också : då religion knappast handlar om jesus i dessa dagar, det handlar om alla-religionerna-i-ett : bahaisk blaha
Citera
2014-04-18, 17:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Frågan i grund är enkel.

Bevis för gud?

Eftersom miljarder människor är troende, så borde någon ha ett bevis.. ?
Vi har bevis men när vi FÖRSÖKER berätta så blir vi påhoppade och förlöjligade. Naturligtvis har vi inte sådana bevis som vetenskapen accepterar eller som vi kan hävda att alla måste tro på, men vi har fått bevis som övertygat oss. Och därför tror vi.

Black Jewel har fått bevis för att hon ingenting begriper, det ramlade bara ner framför hennes fötter på kardiologen. Hon kunde ha dragit slutsatsen att oj här gäller det att ha ett öppet sinne, för trots allt, det kan ju ligga någonting i vad Jesus sa? Men nej då, varför bry sig om ett budskap som betyder skillnaden mellan himmel och helvete när man kan vinna några kortsiktiga poänger?

Självklart kan ingen människa frambringa ovedersägliga bevis för Gud, särskilt inte för dem som inte ens vet vem Gud är. Men hur svårt kan det vara att någon gång då och då åtminstone spekulera lite grand över att människors makt inte är den absoluta höjdpunkten alla kategorier utan att det kan vara en bra idé att hålla dörrar öppna och lyssna utan att försöka tysta dem som vill säga något.

Självklart kan jag ingenting bevisa. Speciellt inte för dem som inte vill ha någonting bevisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in