Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Gud är inte en vetenskaplig hypotes som kan verifieras eller falsifieras med experiment. För att experiment ska kunna upprepas krävs att människor har makt över och kontrollerar fenomenet. Men människor har ingen makt över Gud.
Och denna hemmasnickrade ad hoc premiss legitimeras hur ....?
Citat:
Tro är inte idioti även om det kan verka så.
Vilket banala argumentationsfel däremot ofta är.
Citat:
Jag tror inte på standardmodellerna, varken den kvantfysikaliska eller den kosmologiska, och är omöjlig att övertyga när det gäller det ena beviset eller det andra för den ena partikeln eller den andra.
Surpriiiiise. Ännu en rond med kartesianism, solipsism, new-age feltolkning av Schrödinger's cat o.dyl. i anmarch.
Citat:
Inte heller tror jag på filosoferna. Deras idéer går in genom det ena örat och ut genom det andra. Jag skrattar åt de filosofiska systemen och är helt enkelt inte kontaktbar. Men jag har inget emot att man samlar kunskap i standardmodeller eller diskuterar filosofiska system.
Och återstår: Jag-vet-allting-om-Jesus "för det är bara så"-postulat? (1)
Citat:
Med dem som inte vill tro på en makt högre än människan är det värre. De är inte kontaktbara och bryr sig inte om Guds budskap. Om de försökte förstå budskapet i stället för att förlöjliga det, så skulle de få bevis. Men inga bevis i den meningen att alla måste tro på det!
Hur bra "förstår" DU "transmofoglyfiering av ambrojade"?
Citat:
Alla borde kunna hålla med om att det skulle vara svårt att övertyga Eliza om något, men människor som inte förstår att de är något utöver elektrokemiska processer är inte mycket lättare att övertyga.
Strawman; och se iövrigt (1).
Citat:
Jag ber en bön för dem, att det ska sippra in lite ljus i deras mörker, så att de blir kontaktbara.
Tackar, men för min del undanber jag mig att bli involverat i dina voodoo-aktiviteter.