Citat:
Ursprungligen postat av
retro1234
Läste kommentarerna på Jan-Olov Anderssons Siggesågning..Haha tycks finnas de som tycker Sigge är ett geni. Vet inte om man ska bli rädd eller road.
Skrämmande är det hur som helst när man inser att de som själva anser sig tillhöra intelligentsian tycker sig se något "djupt" där hos lättmjölksfilosofen. Vilken tid vi lever i! Dock lätt att urskilja och göra ett första urval vilka som man bör lyssna på eller inte, de som ser Alex och Sigge som någon slags gurus väljer jag bort och ignorerar. Säger så mycket om dem. IF!
Ja, kanske tillhör Sigge en ny tids mer lättillgänglig intelligentia för den nya generationen. Den äldre generationen gillade Herman Lindqvists timslånga och mossiga historieprogram, den yngre kollar wikipedia. Steget är oerhört från att spela xbox och kolla roliga youtubeklipp till att försöka ta till sig litteratur och språk i klass med Sigge Eklund, så good for them! Lika stort är steget för dig tydligen att gå från din plats vid molnen vid de lärdes bord ner till Sigges en-celliga nivå - good for you!
Personligen lägger jag Sigge i kategorin "intelligent fyllesnack", som någon så träffande beskrev F&F:s podcast. De som geniförklarar Sigge Eklund vet ej vad ett geni är, det kan jag hålla med om, men förneka ej Sigges plats i bruset. OM han kan inspirera EN av TV-spel lobotomerad 20-åring till att läsa en bok samt fundera utanför boxen (pun intended), så har han förtjänat sin plats i samhället. Som du så mycket riktigt säger - vilken värd vi lever i!