2014-04-17, 15:19
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Sen är väl många irriterade på att mängden reklam har ökat samtidigt som innehållet har blivit sämre. Dessutom sättet man gör reklam är mindre bra. Jämför med Joe Rogan's podcast. Han tar reklamen i början, sen är det bra med det, istället för att förpesta hela podden.

Att ta all reklam i ett svep (som i värvet eller WTF med Marc Maron) kan ju vara ett alternativ, givetvis. Fortfarande dock häpnande att så många surar över reklamen. Vem är det som är girig, egentligen? Arbetaren som vill ha betalt för sin produkt eller LYSSNAREN som inte betalar ETT JÄVLA SKIT och inte behöver ladda ner ett jävla skit för den delen heller? Hur man än vrider och vänder på det är det absurt att kritisera podden för att sända ut för mycket reklam.
Citera
2014-04-17, 15:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Att ta all reklam i ett svep (som i värvet eller WTF med Marc Maron) kan ju vara ett alternativ, givetvis. Fortfarande dock häpnande att så många surar över reklamen. Vem är det som är girig, egentligen? Arbetaren som vill ha betalt för sin produkt eller LYSSNAREN som inte betalar ETT JÄVLA SKIT och inte behöver ladda ner ett jävla skit för den delen heller? Hur man än vrider och vänder på det är det absurt att kritisera podden för att sända ut för mycket reklam.

Självklart har de rätten att vara sponsrade och göra reklam för något men kritiken handlar ju inte om reklamen i sig utan att reklamen försämrar podcasten i övrigt. Jag vet att många stör sig på att Sigge pratar om en tv-serie i fem minuter och sedan avslutar med typ "och det här kan ni spela in på Tivo". Man känner sig lurad och det som nyss har sagts känns fejk. Det är faktiskt oförskämt att slösa på andras tid på det sättet.

Jag är mycket mer för den modell Värvet och F&F har använt (även om F&F verkar ha ändrat på det med Easy Park-prylen).
Senast redigerad av snillet_1 2014-04-17 kl. 15:27.
Citera
2014-04-17, 16:07
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hur orkar man bry sig över huvud taget? Schulman och Eklund har ju sedan avsnitt ett gjort en grej av att så tydligt marknadsföra sina sponsorer på det sättet, det vill säga "Ja, förresten - Tack Pampers som sponsrar oss. Köp nu så många rullar ni kan" eller vad det kan vara. Att de marknadsför sitt eget vin på samma sätt är inte konstigt heller - varför skulle man i sin egen podcast, vilket i och med det höga antalet lyssnare också är ett slags forum, inte marknadsföra sitt eget vin? Jag ser inte hur man hade kunnat göra det på ett bättre sätt.

Det är orimligt att människor överväger att sluta lyssna på deras podcast, med anledning av den knappa minut av marknadsföring och tackande av sponsorer som förekommer. Precis som att människor vässar öronen under just denna minut men inte under den hela timma som de pratar om annat.

Om du har hört podcasten från avsnitt ett så skulle du veta att i de inledande podcastavsnitten slog sig för bröstet flera gånger för att de minsann inte hade några sponsorer och att det då gör det lättare att prata om olika ämnen utan att ta hänsyn till om man trampar någon på tårna, och på så sätt ge sponsorn badwill. Detta lämnade de helt därhän när dem fick smak för kosing.

Alla gör som de vill men personligen slutade jag lyssna för cirka 7-8 avsnitt sedan, efter att ha lyssnat från start då det blev så bottenlöst mycket reklam. Köp det här och köp de där, och sen långa haranger om företaget som sponsrar. Och nu pitchar de var jag förstår även sitt egna vin till absurdum.
Outhärdligt.
Citera
2014-04-17, 17:13
Medlem
Citat:
Sett till hur relativt billigt det är att producera podden så får de väldigt mycket reklampengar och tjänar alltså riktigt bra. Filip och Fredrik tar t.ex. 50 000 för att omnämnas i podden två gånger i ett avsnitt. http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3806646.ece

Med tanke på att Alex och Sigge har flera sponsorer som omnämns rejält mycket så det är ganska enkelt att räkna ut att Alex och Sigge drar in grova pengar på den här podden. Det handlar om flera hundra tusen i månaden. Med tanke på det tycker jag att man kan förvänta sig ett förstklassigt innehåll, och det är ju där det brister. Innehållet är mediokert.
Citera
2014-04-17, 18:28
Medlem
mrtowlies avatar
Antalet lyssnare talar sig tydliga språk, oavsett vad före detta lyssnare skriker om här i tråden. Gamla lyssnare som tyckte det var "bättre förr" kanske borde ta o lägga podden bakom sig en gång för alla. Än så länge har de ju massor med lyssnare men den dagen siffran kryper ner till fem-siffrigt kan vi börja konstatera att slutet är kommet. Just nu peakar ju fan podden både i lyssnare och rent kommersiellt.

De har nu en så pass stark fan-base att lite reklam här o där knappast skrämmer bort instagrampöbeln som poserar med sina complicityflaskor.

I grunden handlar det mesta här om ett hat mot Alex o Sigge personligen. Om F&F skulle släppa ett rödvin som heter GAPA o nämna det i podden tror jag knappat folk skulle börja grina på flashback för de har en helt annan respekt här.

Detta måste vara Flashbacks suraste tråd. En jävla kontrast när man har småskrattat sig igenom ett avsnitt o går in här för lite eftersnack o översköljs av hat bland annat från folk som INTE ENS LYSSNAR PÅ DEN.
Citera
2014-04-17, 19:01
Medlem
Citat:
Det var ett sanslöst jävla gnäll på reklam här. Hur lever ni era liv i övrigt? Avstår ni all form av media överhuvudtaget? Har ni missat att vi lever i en svårt globaliserad och kapitalistisk värld? Har svårt att tänka mig att det blåsvarta flashback plötsligt blivit ett gäng kommunister i just den här tråden. Deras podcast-avsnitt är mellan 50 och 70 minuter, av dessa består 2-4 minuter av sponsrade inslag. Det är patetiskt att göra en så stor grej av det. Svensk, äcklig avundsjuka är givetvis vad det handlar om. Förslag: sticka en jävla tröja och lyssna på P2 istället.
Du förstår uppenbarligen inte vad det handlar om, reklam..ok. Avgränsat precis som på TV eller F&F, ska man försöka få in det "naturligt" i samtalet blir det precis som vissa filmer där folk ser precis vad som är sponsrat och inte. De flesta förutom dig kommer då känna ett förakt för dumheterna och inte veta när de går att lita på. Precis vad som drabbar dessa herrar.
De ser uppenbarligen ner på sina lyssnare, de flesta lyssnarna är smartare än dem vilket de inte inser i sin patetiska självupptagenhet. Såg Sigge i Pluras kök, trodde dock han var lite skön så men ack vad fel jag hade, oskönare personlighet får man väl leta efter. Åtminstone så han framstod där.
Senast redigerad av retro1234 2014-04-17 kl. 19:05.
Citera
2014-04-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Detta måste vara Flashbacks suraste tråd. En jävla kontrast när man har småskrattat sig igenom ett avsnitt o går in här för lite eftersnack o översköljs av hat bland annat från folk som INTE ENS LYSSNAR PÅ DEN.
Jag lyssnar tyvärr...sur tråd som du säger men ingen rök utan eld. Alla som reagerar har då fel menar du? De är endast missförstådda, i själva verket är det sveriges bästa podcast och reklaminslagen som vävs in i samtalet så man aldrig kan vara säker på vad som är på allvar eller vad som är sponsrat och den uppenbara girigheten är endast briljant och modernt? NEJ TACK IF!
Senast redigerad av retro1234 2014-04-17 kl. 19:16.
Citera
2014-04-17, 19:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Jag lyssnar tyvärr...sur tråd som du säger men ingen rök utan eld. Alla som reagerar har då fel menar du? De är endast missförstådda, i själva verket är det sveriges bästa podcast och reklaminslagen som vävs in i samtalet så man aldrig kan vara säker på vad som är på allvar eller vad som är sponsrat och den uppenbara girigheten är endast briljant och modernt? NEJ TACK IF!

Nej, det är ej vad jag säger. Varför placerar du ord i min mun? Jag förstår att folk lackar när innehållet sjunker i kvalitet samt att den inbakade reklamen blir absurd, det tycker jag oxo. Konstaterade bara att det är jävligt mkt surt just i denna tråden. Jämför man med tråden om F&F:s podcast blandas det sura upp med allmänt snack om innehållet samt rena hyllningar när de är extra bra, som tex senaste avsnittet.

A&S rör uppenbarligen upp känslor hos fölk men det har jag konstaterat tidigare här, tänker ej sitta o repetera mig.

Beträffande reklamen tror jag de kommer nå en smärtgräns o sen backa något. De är inte tillräckligt sköna för att kunna tjöta om Läkerol på samma sätt som F&F tjötar om easy park, det låter konstlat o skådespelat, förstör känslan av ett personligt samtal man delges utav. Bättre om A&S kör avskilda reklamavsnitt som värvet o marc maron.
Citera
2014-04-17, 19:54
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Nej, det är ej vad jag säger. Varför placerar du ord i min mun? Jag förstår att folk lackar när innehållet sjunker i kvalitet samt att den inbakade reklamen blir absurd, det tycker jag oxo. Konstaterade bara att det är jävligt mkt surt just i denna tråden. Jämför man med tråden om F&F:s podcast blandas det sura upp med allmänt snack om innehållet samt rena hyllningar när de är extra bra, som tex senaste avsnittet.

A&S rör uppenbarligen upp känslor hos fölk men det har jag konstaterat tidigare här, tänker ej sitta o repetera mig.

Beträffande reklamen tror jag de kommer nå en smärtgräns o sen backa något. De är inte tillräckligt sköna för att kunna tjöta om Läkerol på samma sätt som F&F tjötar om easy park, det låter konstlat o skådespelat, förstör känslan av ett personligt samtal man delges utav. Bättre om A&S kör avskilda reklamavsnitt som värvet o marc maron.

Denna tråd har blivit lite bitter. I vissa fall helt befogat men i många fall något överdrivet. Det finns uppenbarligen folk som fortfarande oreserverat älskar podden, åtminstone av deras Facebooksida att döma. Varför de inte försvarar A&S i större utsträckning här vet jag inte men de är naturligtvis välkomna.
Citera
2014-04-17, 20:11
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Antalet lyssnare talar sig tydliga språk, oavsett vad före detta lyssnare skriker om här i tråden. Gamla lyssnare som tyckte det var "bättre förr" kanske borde ta o lägga podden bakom sig en gång för alla. Än så länge har de ju massor med lyssnare men den dagen siffran kryper ner till fem-siffrigt kan vi börja konstatera att slutet är kommet. Just nu peakar ju fan podden både i lyssnare och rent kommersiellt.

De har nu en så pass stark fan-base att lite reklam här o där knappast skrämmer bort instagrampöbeln som poserar med sina complicityflaskor.

I grunden handlar det mesta här om ett hat mot Alex o Sigge personligen. Om F&F skulle släppa ett rödvin som heter GAPA o nämna det i podden tror jag knappat folk skulle börja grina på flashback för de har en helt annan respekt här.

En sak som gjort att många här tappat respekt för kanske framförallt Alex är väl det där Notar snacket han drog när han skulle sälja sin lägenhet. I verkligheten hamnade det jobbet hos Sigges brors firma istället (logiskt nog kanske?). För att använda ett tråkigt mediahippt ord så är ju lite ökad transparens alltid trevligt och känns mer ärligt.
Citera
2014-04-17, 20:23
Medlem
snillet_1s avatar
Jan-Olov Andersson sågar Sigges insats i Plura på Sicilien och hyllar Filter-artikeln:

Citat:
Vad värre är, var att ingen medverkande i tv-programmet heller var särskilt intresserad av Sigge Eklund.
Flitigt omskriven senaste veckan på grund av en lysande artikel i magasinet Filter om hans, brorsans och pappans karriärer och självupptagenhet. Han själv och hans mäktiga vänner i mediabranschen är upprörda.
Men i tv-programmet var han mest bara bortkommen. Man blir inte automatiskt en rock ‘n’ roll-kille för att man bär solglasögon i skymningen.
Plura sa tidigt att han bara hade orkat lyssna några minuter på Sigges och Alex Schulmans Podcast, sedan tröttnade han.

http://bloggar.aftonbladet.se/tv-kronikan/2014/04/jag-ar-ointresserad-av-sigge-eklund/

(någon som vet hur man får bort bilden? den hamnar i vägen för halva texten i min webbläsare)
Citera
2014-04-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jan-Olov Andersson sågar Sigges insats i Plura på Sicilien och hyllar Filter-artikeln:
Citat:
Vad värre är, var att ingen medverkande i tv-programmet heller var särskilt intresserad av Sigge Eklund.
Flitigt omskriven senaste veckan på grund av en lysande artikel i magasinet Filter om hans, brorsans och pappans karriärer och självupptagenhet. Han själv och hans mäktiga vänner i mediabranschen är upprörda.
Men i tv-programmet var han mest bara bortkommen. Man blir inte automatiskt en rock ‘n’ roll-kille för att man bär solglasögon i skymningen.
Plura sa tidigt att han bara hade orkat lyssna några minuter på Sigges och Alex Schulmans Podcast, sedan tröttnade han.
http://bloggar.aftonbladet.se/tv-kronikan/2014/04/jag-ar-ointresserad-av-sigge-eklund/

(någon som vet hur man får bort bilden? den hamnar i vägen för halva texten i min webbläsare)

Är det Sigges fel att Plura och hans märkliga sidekicks inte orkade kolla upp vad de har för gäst i sitt eget program? Säga vad man vill om Sigges "insats" i programmet men jag tyckte att det var direkt respektlöst av Plura när han sa "att det vara bara var Alex som pratade" och att han "stängde av efter tio minuter". Sigge måste inledningsvis undrat vad han gjorde där.

För övrigt så var Nina Perssons insats i programmet betydligt sämre än Sigges. Hon sjöng två låtar (givetvis från hennes nya album) och stod i övrigt mest i bakgrunden och såg rädd ut.
Senast redigerad av Rastapopulos 2014-04-17 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in