2014-04-17, 15:37
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Spelat igenom Torchlight, TQ och även spelat ett par hundra timmar av PoE. Så tyvärr är det uteslutet, Diablo 3 är det enda som hållit mer än 500 timmar plus för mig. Men nu när dom bara dödar min char helt totalt så känns det så värdelöst :/.
Väl bara att hitta ett nytt vapen
Citera
2014-04-17, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heltanonymts
Nerf?

Den proccar aldrig på WW längre. Proccar helt okej ofta med allt annat, men jag har gått från att göra T3 rifts på 5-6 minuter, till ungefär 15.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Väl bara att hitta ett nytt vapen

Ja, jag har börjat plocka på mig fire gear. Men jag har inte haft så tur med fire gear gudarna så har en lång väg att gå.
Citera
2014-04-17, 16:21
Medlem
Citat:
Den proccar aldrig på WW längre. Proccar helt okej ofta med allt annat, men jag har gått från att göra T3 rifts på 5-6 minuter, till ungefär 15.
De fixade en bug med vapnet som gjorde det extremt op för dual wield kombinerat med vissa attacker. Alla som säger att det är en nerf eller dylikt är totalt efterblivna.

Det är fortfarande ett av de absolut bästa vapnen i spelet.
Citera
2014-04-17, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
De fixade en bug med vapnet som gjorde det extremt op för dual wield kombinerat med vissa attacker. Alla som säger att det är en nerf eller dylikt är totalt efterblivna.

Det är fortfarande ett av de absolut bästa vapnen i spelet.

Ja, det vet jag väl. Och nej, det är det inte, det är totalt värdelöst. Ghom T6 ca 25 sekunder, Ghom T6 efter nef, 1 minut och 15 sekunder. Inte värt att använda sig av Shard längre för Barbs då Fire Barb är dubbla dpsen jämfört med en Lightning Barb pga nerfen.
Citera
2014-04-17, 16:56
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Ja, jag har börjat plocka på mig fire gear. Men jag har inte haft så tur med fire gear gudarna så har en lång väg att gå.

Fire% gear verkligen nerfat i dropprate, de som droppas är i arm slotsaren, inget annat..

Jag tror att de var efter att elite spelare visades sin firebuild på 1.2 miljoner dps på fire, och där efter insåg väl blizzard att fire% gear är uber =)...
Lighting% gear droppas desto bättre och jag tror där finns hämta coola builds
Citera
2014-04-17, 17:01
Medlem
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2zsu0xw&s=8#.U0_r6_l_t8E

Vilken amulet är att föredra för en HC wizard? Jag använder Moonlight ward just nu. Men generellt är det väl Crit Chance, Crit DMG och INT som gäller? Så jag borde väl egentligen rerolla Ouroboros till Crit DMG?
Citera
2014-04-17, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Fire% gear verkligen nerfat i dropprate, de som droppas är i arm slotsaren, inget annat..

Jag tror att de var efter att elite spelare visades sin firebuild på 1.2 miljoner dps på fire, och där efter insåg väl blizzard att fire% gear är uber =)...
Lighting% gear droppas desto bättre och jag tror där finns hämta coola builds

Jag har 90% lightning damage, och det är värdelöst jämfört med fire. Enda anledningen att jag haft det är för att jag haft Shard of Hate, som hittils har varit det bästa vapnet in game och har proccat lightning (aka extra dmg från light % dmg). Men som nu är nerfat och är totalt värdelöst, det är absolut inte värt att spela lightning speccs längre då det är totalt underlägset när det kommer till fire.
Citera
2014-04-17, 17:40
Medlem
clase2s avatar
Någon som skaffat en hellfire ring i RoS? Köpte en plan i D3 för 2 milj men antar att den är värdelös i Ros... nu går den på 5 milj.

Verkar svårt att få alla wardens att droppa keys,har fyra war men inga andra för tillfället.
Vet inte hur många gånger jag kört dom fyra olika key acterna men har i alla fall fixat fyra infernal Machines och av dom åtta bossarna har jag fått EN (1) bodypart !

Vad jag menar: är det mödan värt att lägga ner en massa tid på en ring ?

Spelar DH på T1 lvl 70, paragon155.
Citera
2014-04-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clase2
Någon som skaffat en hellfire ring i RoS? Köpte en plan i D3 för 2 milj men antar att den är värdelös i Ros... nu går den på 5 milj.

Verkar svårt att få alla wardens att droppa keys,har fyra war men inga andra för tillfället.
Vet inte hur många gånger jag kört dom fyra olika key acterna men har i alla fall fixat fyra infernal Machines och av dom åtta bossarna har jag fått EN (1) bodypart !

Vad jag menar: är det mödan värt att lägga ner en massa tid på en ring ?

Spelar DH på T1 lvl 70, paragon155.

som det är nu är de inte värt skaffa en lvl 70 hellfire ring nej, bättre lira rifts och få xp för man kommer vilja ha grandeur ringen + en annan. Inte värt ha en ring för bara den extra xpn.
Citera
2014-04-17, 17:49
Medlem
Dagens första rift.. börja bra med 10st goblins pow pow pow pow!
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/d3_ros-260.jpg
Citera
2014-04-17, 18:03
Medlem
clase2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
som det är nu är de inte värt skaffa en lvl 70 hellfire ring nej, bättre lira rifts och få xp för man kommer vilja ha grandeur ringen + en annan. Inte värt ha en ring för bara den extra xpn.
Då gör jag så, tack för infon !
Citera
2014-04-17, 18:38
Moderator
^Eazs avatar
Fick ett nytt svärd idag, på papper tappar jag 3k damage, men fan det proccar fan hela tiden.

Helt underbart svärd: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/sv_C3_A4rd-957.PNG

Lite trist att lägga 2h flailen i banken, älskar looken med flail och crusader.

Statsen nu: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/stats1-221.PNG

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Dagens första rift.. börja bra med 10st goblins pow pow pow pow!
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/d3_ros-260.jpg

Aldrig sett det hända själv, men skulle fan aldrig våga stanna på T2 som du gjorde i ditt screenshot, vette fan om jag hinner nöta ned dem i T2.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-17 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in