2014-04-17, 02:09
Medlem
nedranss avatar
Nån som vet en bra sida där man kan jämföra sin gear och se sin "riktiga" dps? dom jag hittar verkar vara utdaterade.
Citera
2014-04-17, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Grattis till det! Strunta i tomtarna som kommenterat, tydligen har dom inte vart i en fight med Malthael på någon torment nivå, och definitivt inte på hardcore.

Om du är först med crusader vet jag icke, dock är där någon som streamat(?) sin kill på torment 6 för ett tag sen vet dock inte vilken karaktär det var.

Tack! Ja, avundsjuka softcore-kids får kommentera så mycket de vill, jag vet att de väljer att kommentera av en specifik anledning.

Jag är relativt säker på att det bara är två streamers som har gjort det, den ena var en Barbarian och den andra var en Wizard. Sedan var det en till Barbarian som inte heller streamade, här. Men klart att det kan finnas någon som gömmer sig från alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Man måste bara orka läggain evigheternas tid på det och inte få ut något utav det.

Om man spelar ett spel med målet att vinna över den sista bossen, på svåraste svårhetsgraden och på det mest krävande spel-läget, så är det att "lägga in evigheternas tid på det och inte få ut något utav det"? För dig skulle det sannolikt ta "evigheternas tid" - för mig tog det totalt 88 timmar, som du kan se i mitt screenshot. Sedan förstår jag inte hur du kan föredra att farma enformiga rifts hela dagarna, med målet att kunna farma enformiga rifts ännu snabbare, men alla spelar väl av sina egna anledningar.

[EDIT]:
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
GRATTIS! Men 4h känns lite overkill :=)

Körde du igenom spelet på T6 eller bara sista bossen? Om du körde igenom hela hur många gånger var du nära döden?

Tack du! Visst är det väldigt länge, men det är även inkluderat pauser. Det var egentligen sista fasen som tog all tid, man har inte så lång tid på sig att dps'a mellan hans attacker och alla moln.

Jag har absolut inte kört allt på T6, men några elit-packs har jag allt fått ner. Saken är den att vanliga champions med "fel" affixer kombinerat med trångt utrymme och/eller fel mob-typ gör att det i princip är omöjligt att klara sig ur det levande. Väger man då risk mot reward så är det inget svårt val. När jag kör på T6 så är jag nära döden nästan hela tiden haha.
Senast redigerad av Bitsocker 2014-04-17 kl. 02:47.
Citera
2014-04-17, 02:18
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Så! Det tog nästan exakt fyra timmar, inkluderat pauser på kanske 10-20 minuter. Jag postade en tråd på EU-forumet, ska se om någon vet om jag var först eller inte, jag hoppas det i alla fall! Först och främst, bevis. Det blev samma skills och stats som jag redan har länkat. Skills + stats. Fas ett var enkel, där bytte jag till dyra dps-delar som jag hade som dubblade min damage medan min toughness minskade från 43 M till 31 M, men det var mest i ren HP så det var ingen fara. Fas två var den mest intensiva, jag var tvungen att rotera mina cooldowns etc för att kunna tanka allting samtidigt, jag kan säga att det var riktigt tur att jag lade till Shield Glare igår, annars skulle jag inte ha klarat det. Någon sa att han inte spawnar adds efter 50%, och det verkade stämma, så då bytte jag till dps-gear igen. Men nej nej, då kom det adds och jag fick panik, lyckades ändå att sköta det snyggt. Fas tre var väl ganska lätt, se bara till att alltid var bakom honom och spara Steed Charge så mycket du kan. Fas fyra är samma som fas tre, bortsett från att han spawna dubbla moln (skulle dödat för att ha haft amuleten som gör en cold immune). Så samma sak där, men eftersom molnen är det svåraste på hela fighten så var det väldigt hektiskt och svårt även där.

Total speltid blev 88 timmar om någon är intresserad. Ledsen att jag inte kunde streama eller spela in en video på det, men jag har varken gjort det förut eller ville riskera något. Jag hoppas att det går bra ändå. Om ni undrar över något så är det bara att säga till!

GRATTIS! Men 4h känns lite overkill :=)

Körde du igenom spelet på T6 eller bara sista bossen? Om du körde igenom hela hur många gånger var du nära döden?
Citera
2014-04-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
På tal om godly items... jag har läst mkt om SoH, TF etc... men inte mkt om Maximus (two handern)... hittade en med 2750 dps, perf fire dmg och socket idag... tänkte "fan en two hander på ww kan la inte funka, men kul att testa fire chain proccen"... och det var en jävla tur jag testa det för nu gör jag helt plötsligt t3 snabbare än vad jag gjorde t1 innan.... den där jävla fire chain demonen är ju uppe typ 95% av tiden ihop med WW, samt att man spinner runt med den där fire-chainen som tickar för 5-10 mille flera ggr i sekunden på alla som befinner sig i den. Helt galet. Aldrig fått testa SoH innan nerfen men det här är så pass godly att spelglädjen kom tillbaka.
Innan tog en rift guardian ganska exakt två minuter för mig på t1, nu går den på 15 sekunder på t3 :S

Hittade en Maximus med 3000 DPS igår ... på min WD. :/

Givetvis är det Int på den. Slängde den i banken i ren besvikelse. Kanske går att rädda lite genom att rolla bort Int mot en socket? Något som funkar på en Crusader?
Citera
2014-04-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hittade en Maximus med 3000 DPS igår ... på min WD. :/

Givetvis är det Int på den. Slängde den i banken i ren besvikelse. Kanske går att rädda lite genom att rolla bort Int mot en socket? Något som funkar på en Crusader?

Ja rolla en socket av inten, hört att crusader + maximus kan vara rätt OP.
Citera
2014-04-17, 10:53
Medlem
Opilus5500s avatar
Finns någon lista med alla namns på alla Rift grottor? eller totalt randoms även där? Jag tycker Mad Madness Riften har levererat bäst hittills. De den kartan man får ifrån Act1 och de Misery fields som är helt rödfärgad och de bara elite packs överallt Rena monster orgasmen
Citera
2014-04-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Finns någon lista med alla namns på alla Rift grottor? eller totalt randoms även där? Jag tycker Mad Madness Riften har levererat bäst hittills. De den kartan man får ifrån Act1 och de Misery fields som är helt rödfärgad och de bara elite packs överallt :evilgrin39: Rena monster orgasmen :D

Ja den är bra, synd att 95% av alla andra rifts suger gällande Mobdensity.
Citera
2014-04-17, 11:05
Medlem
ja, mob tätheten i rifts kan vara extremt dålig ibland. lite små tråkigt.
Citera
2014-04-17, 13:46
Bannlyst
Fan vad tråkigt spelet blev nu med Shard nerfen.. Önskar det fanns något annat att spela..
Citera
2014-04-17, 14:16
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Önskar det fanns något annat att spela..
de bästa kopiorna: Torchligth 2, Patch of Exile, Titan Quest IT
Billigt eller gratis.
Citera
2014-04-17, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
de bästa kopiorna: Torchligth 2, Patch of Exile, Titan Quest IT
Billigt eller gratis.

Spelat igenom Torchlight, TQ och även spelat ett par hundra timmar av PoE. Så tyvärr är det uteslutet, Diablo 3 är det enda som hållit mer än 500 timmar plus för mig. Men nu när dom bara dödar min char helt totalt så känns det så värdelöst :/.
Citera
2014-04-17, 15:25
Medlem
Citat:
Fan vad tråkigt spelet blev nu med Shard nerfen.. Önskar det fanns något annat att spela..
Nerf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in