Citat:
Ursprungligen postat av
murder_u
Dagen næringsliv (sjøfarten) är en RIKTIGT bra tidning, den håller en helt annan klass än svenska DI.
Inget politiskt korrekt dravel, bara buisness. Tog hem och läste den dagligen på mitt gamla jobb.
Jakt, industri, finans, affärer, historia i allmänhet och militärhistoria i synnerhet... anar jag att framtidens lönsamma tidningar och magasin kommer att fokusera på utpräglat borgerliga snarare än postmarxistiska teman?
Själv prenumererar jag på en utmärkt morgontidning: Financial Times. Jag är en av de kunder som lockats över från pappersversionen till den digitala upplagan, som jag läser på min telefon och min surfplatta. Såväl pappersversionen som den digitala kostar knappt 3000 kronor om året, alltså inte mer än en svensk tidning. Och faktumet att de tar lika mycket betalt för den digitala versionen som för den i papper måste betyda att de skär guld med täljkniv. Kvalitet säljer!