Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Ehsan Fadakhar gnäller om de otacksamma läsarna som inte klickar på de agendadrivna artiklarna:
Milda makter. Hur självgod kan en människa bli?
"Hur är det möjligt att ni läsare efterfrågar "kvalitetsjournalistik" men vägrar ta till er den? Det är enkelt. Ni orkar inte. Den är för lång. Inte tillräckligt underhållande."
Kanske det, Ehsan. Vi kanske bara är idioter. Eller också delar vi inte din uppfattning om vad som är kvalitetsjournalistik. Har du funderat över den möjligheten någon gång?
Kanske är du så van vid att kunna trycka ut din uppfattning enkelriktat utan mothugg, så du inte begriper att du gör dig själv till åtlöje. Vi kan prata själva nu, Ehsan. Vi krälar inte under era högtalare längre. Vi kan kommentera och diskutera det ni skriver. Vi är inte imponerade.
"Den texten [...] hyllades av en enig journalistkår på Twitter."
En enig journalistkår. På Twitter. Så då vet vi vad resten av befolkningen rätteligen borde tycka, menar du? Prova att ta ett par steg utanför åsiktskorridoren någon gång. Ni skriver inte facit längre, som du har märkt.
"Det gör mig frustrerad."
Jag förstår det. Kan inte hjälpas. Sorry.
"Kanske ger ert ointresse ett dåligt samvete. Då är det lättare att hävda att det inte görs bra journalistik."
Jag borde ha dåligt samvete för att jag inte läser era artiklar? Nej. Jag ser det inte som en medborgerlig plikt att ta del av era vinklade predikotexter. Snarare tvärtom.
"Men gnäll då inte. Det är bara oärligt."
Men du själv har uppenbarligen frikort att gnälla? Utfärdat av din agendasättande chefredaktör, månntro? Kliv ned från dina höga hästar. Ordet "oärlig" skulle jag inte ens ta i min mun om jag var i ditt ställe.
"I slutänden är det ni som väljer."
Tack, det vet vi. Kolla upplagesiffrorna om du vill veta vad vi valde.