2014-04-09, 16:12
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Lite OT men har för övrigt läst igenom domen mot T.M nu och kritiken från B är verkligen helt obefogad. Den enda som ifrågasätter E:s historia är försvararen vilket är helt naturligt eftersom det är hans jobb att fria sin klient. Sen är det tingsrätten som skriver att de har några "generella iakttagelser" (bland annat att det är så länge sedan brottet begicks samt att E varit medicinpåverkad i rätten osv) men de är heller ingenting konstigt utan tvärtom nödvändigt för att stärka rättssäkerheten. I övrigt beskrivs hon som mycket trovärdig och att T.M har låg trovärdighet. Jävligt rövigt gjort. B har verkligen tagit ut valda delar ur sitt sammanhang från domen och lyckats skriva ett helt blogginlägg om detta för att misskreditera E. Fräscht.

Jag tänkte precis skriva ett liknande inlägg. Har också läst domen om Tony Meijer och Berny har verkligen vinklat sitt blogginlägg. Usch. Elisa kanske är guds bästa barn (vem är det? ) men hon förtjänar bättre än att Berny försöker basha henne.
Citera
2014-04-09, 17:35
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Jag tycker att det är ett lite konstigt sammanträffande att en av tjejerna i målet har samma advokat som den som Berny hänvisat till i sin blogg gällande sitt eget mål.

Jag vet. Känns som att all kritik Berny kastat på Elisa är saker Berny själv gjort och känt. Jag uppfattar det precis omvänt; det är Berny som är avundsjuk på Elisas rättegång, på Elisas skadestånd och försöker därför misskreditera henne och framställa henne som en avundsjuk hater som försökt leecha på Bernys bokkontrakt och efterapa henne genom att driva en "egen rättegång". Elisas involvering i Tony Meijer har för fan pågått sedan 2003 om jag nu minns rätt. De gjordes en utredning redan då men som lades ner i brist på bevis, dessvärre. Sen blir E kontaktad av polisen under 2013 och rättegången tar fart på allvar då där är så många brottsoffer samt överväldigande bevis mot T.M.
Citera
2014-04-09, 17:36
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men hur funkar sånt där då? Varför blev hon inte vräkt tidigare? Jag menar, över 130 000 i skuld till Haninge kommun.. det kan väl inte vara enbart hyror i den skulden, i så fall kan hon ju inte betalat på flera år.

Jag vet sanningen om detta till stor grad men jag tänker inte sjunka så lågt att jag säger den. Jag ska dock säga.. i sanningens namn.. att denna historia är hyfsat rörig och ganska förvånande faktiskt.. men möjligen går den faktiskt att gräva fram! So... happy digging!

På grund utav ett visst PM som jag fick för en tid sedan så tar jag en semester till Lemurien på typ en miljon år och kan således inte nås så ha d fint gott folk!
Citera
2014-04-12, 12:55
Medlem
kupochans avatar
Frågestund på bloggen nu. Rätt svettiga frågor som ställs, undrar om hon kommer svara på några. ..kan bara se typ två frågor som hon nog skulle vilja svara på.
Citera
2014-04-12, 13:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Frågestund på bloggen nu. Rätt svettiga frågor som ställs, undrar om hon kommer svara på några. ..kan bara se typ två frågor som hon nog skulle vilja svara på.

Per usual då. Svarar på det som är bekvämt och svarar "kan inte ge er hela sanningen" på det som är obekvämt.
Citera
2014-04-12, 21:19
Medlem
Denosynliges avatar
Jag förstår inte varför hon drar igång frågestunder så ofta, hon svarar ju ändå aldrig klart på alla frågor innan hon börjar nästa frågestund. De mest kända bloggarna har bara en frågestund per halvår som mest. Man kan egentligen ställa frågor i kommentarsfältet när som helst ju. Vill man inte svara på obekväma frågor så borde man inte dra igång en frågestund heller. Annars blir det ju så genomskinligt vilka frågor som är obekväma och då kommer folk bara undra och försöka rota ännu mer. Hade jag varit i hennes sits så hade då inte jag varit särskilt sugen på att svara på många av de frågor hon nu fått.
Citera
2014-04-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag förstår inte varför hon drar igång frågestunder så ofta, hon svarar ju ändå aldrig klart på alla frågor innan hon börjar nästa frågestund. De mest kända bloggarna har bara en frågestund per halvår som mest. Man kan egentligen ställa frågor i kommentarsfältet när som helst ju. Vill man inte svara på obekväma frågor så borde man inte dra igång en frågestund heller. Annars blir det ju så genomskinligt vilka frågor som är obekväma och då kommer folk bara undra och försöka rota ännu mer. Hade jag varit i hennes sits så hade då inte jag varit särskilt sugen på att svara på många av de frågor hon nu fått.
Hon kanske vill att folk ska undra så det ligger en mystik över det hela?
Citera
2014-04-14, 19:32
Medlem
Kardnialvokals avatar
Vill avliva folk som skriver "DETTA är det bästa/starkaste inlägget du någonsin skrivit" i Bernys kommentarsfält. Vet inte hur många gånger jag läst det men det är verkligen skrämmande hur dumma och naiva folk är. Det räcker att Bönan hostar upp ett par floskler för att den handfull rövslickande fanskaran hon har ska bli helt till sig i trosorna. Starka, vackra, kloka Berny Pålsson. VOMIT.
Och naturligtvis besvarade hon bara utvalda frågor i sin tvåhundraåttonde frågestund. Det är uppenbart att hon inte vill prata om det faktum att hon fortsätter att begå brott nu trots att hon nu har både tak över huvudet och sub-behandling. Tacksamt, verkligen. Hoppas de slår fast fort som satan att hon inte har varken ADHD eller asperger och sparkar ut henne från LSS-lägenheten med huvudet före.
Citera
2014-04-14, 21:59
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Vill avliva folk som skriver "DETTA är det bästa/starkaste inlägget du någonsin skrivit" i Bernys kommentarsfält. Vet inte hur många gånger jag läst det men det är verkligen skrämmande hur dumma och naiva folk är. Det räcker att Bönan hostar upp ett par floskler för att den handfull rövslickande fanskaran hon har ska bli helt till sig i trosorna. Starka, vackra, kloka Berny Pålsson. VOMIT.
Och naturligtvis besvarade hon bara utvalda frågor i sin tvåhundraåttonde frågestund. Det är uppenbart att hon inte vill prata om det faktum att hon fortsätter att begå brott nu trots att hon nu har både tak över huvudet och sub-behandling. Tacksamt, verkligen. Hoppas de slår fast fort som satan att hon inte har varken ADHD eller asperger och sparkar ut henne från LSS-lägenheten med huvudet före.

Jag håller med i allt du skrev.
Samt har jag börjat gräva i miss. Pålssons liv. Den där stämningen från Haninge verkar vara känsligt ämne. Samt så har jag försökt luska ut mer om "R". Hon hävdar att det är sträng sekretess kring ärendet. ... men det är ju inte så. .
Citera
2014-04-15, 08:21
Medlem
Hon beskriver sig som änka på sin blogg. Har jag missat att hon varit gift? (Sorry om det tagits upp någonstans i tråden, men det är lite väl många sidor att kolla igenom)
Citera
2014-04-15, 12:52
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Hon beskriver sig som änka på sin blogg. Har jag missat att hon varit gift? (Sorry om det tagits upp någonstans i tråden, men det är lite väl många sidor att kolla igenom)

Nej hon har inte varit gift, när hennes ( sambo/pojkvän ) Nicklas dog, så har hon ansett sig själv som änka.
Citera
2014-04-15, 13:03
Medlem
Okej, tack Gafflen. Då var det som jag hade för mig ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in