2013-12-03, 15:12
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Svar: alltså alla missförstod mitt inlägg. läs det igen. klart att det inte handlar om det ytliga alls och min mening "nästa gång ska det bli helt rätt. jag lovar" var inte menat exakt så. utan jag drev med mig själv lite? ironi? som bilderna, let´s be happy, ja jag ser ju inte så glad ut. jag inser att ingen kan tolka mig när jag skriver på det här sättet, men det handlade inte alls om hur lägenheten ser ut. jag skrev om den, ja, och det stämmer att det blivit fel men nu handlar det ju inte om att det är det viktigaste och som du säger- sådant tar tid.

Ironi? Vänta nu... Berny, hade inte du Aspergers Syndom nyss?
Är det inte en stor del av den diagnosen att ta saker bokstavligt och inte riktigt förstå ironi?

Hoppas du fejkar bättre för dina läkare än dina bloggläsare.
Citera
2013-12-03, 15:20
Medlem
Automagiskts avatar
shittingbricks: jag har AS och jag förstår ironi galant.
vissa med AS har problem med det, andra har det inte. på samma sätt som vissa med AS behöver stenhårda rutiner och andra inte, och vissa har problem socialt och andra inte.
det finns så många grader av AS.

därmed säger jag dock inte att jag tror på att börny har AS, absolut inte!

onT:
hon skriver i senaste blogginlägget om att soc ska kolla upp andra behandlingshem.
när jag ville ha behandlingshem för mina psykiska problem så sade soc att de inte kunde hjälpa mig med det, för de har bara hand om att ordna b-hem för drogrelaterade problem. när det är psykiatriska problem så är det psyk som hjälper en med det.
kanske är olika i olika kommuner men ja, det blir bara mer och mer uppenbart för mig att lilla "nyktra" börny knarkar friskt.
Senast redigerad av Automagiskt 2013-12-03 kl. 15:26.
Citera
2013-12-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Berny får ständigt nya chanser som hon sumpar, men erbjuds nya...Tycker det är fascinerande.
Berny skriver att hon inte vet om hon behöver ett halvår lr ett år på behandlingshemmet innan hon kan flytta till Stockholm. Jag förstår inte riktigt vad behandlngshemmet ska kunna hjälpa henne med. Jag tror aldrig den dagen kommer komma då Berny är frisk, färdigbehandlad och har gått vidare.
Hon har väl schizofreni. Det går väl inte att prata, terapia, KBTa bort.
Men att inte ta droger, leva hälsosamt, ta sina mediciner enligt ordinato skulle ju öka förutsättningarna för ett gott liv avsevärt.

Undra vilken typ av terapi som erbjuds på beh-hem. Ta fram bortträngda minnen för att bearbeta dem?

Ja, det var ju uppe på tapeten redan i Vingklippt Ängel. Det är väl därifrån allt opus Dei och incest härstammar ifrån. Just incest är ju rena epidemin när det gäller "borträngda" minnen.
Citera
2013-12-03, 15:38
Medlem
sinfons avatar
Jag är uppriktigt förvånad över hur förståndshandikappad hon ter sig just nu. Antingen pundar hon eller så har det faktiskt slagit slint på riktigt. Som Kardinalvokal sa, när de pinsamma charaderna är borta blir det tydligt vilken sorglig spillra till människa hon blivit efter alla dessa år av lögner och misslyckanden. Då fattar man inte riktigt varför man orkar irritera sig.
Citera
2013-12-03, 16:01
Avslutad
Det enda bra måendet som den bruden skulle acceptera är om någon kom in och serverade det på ett silverfat, hence I don't do shit myself.

Eller kanske inte ens då....vad ska hon annars bygga sin identitet och sitt liv på....
Citera
2013-12-03, 21:04
Medlem
Jag stör mig något så enormt på den attityd B har. "Ni kan inte döma mig, ni vet inte hela sanningen". Jag undrar om hon någonsin tänkt på att de som faktiskt dömer ofta själva genomgått förjävliga saker (iaf här eftersom många av oss drogs till B för att vi själva har haft förjävliga livsöden men många av oss har faktiskt KÄMPAT för att bli friska/nå en fungerande vardag) och att vi dömer just för att många av oss VET hur jävla kämpigt det kan vara men vi vet också att det krävs att man tar eget ansvar för sitt liv, det krävs att man möter sina demoner och slutar fly. Många av oss vet hur svårt det är och hur förbannat kämpigt det kan vara men med all den hjälp B har blivit erbjuden så är det svårt att inte döma. Och för den delen, hur vet HON att vi inte har "rätt" att döma, hon vet inte hela sanningen om oss.
Citera
2013-12-03, 21:11
Medlem
jag har AS och jag förstår ironi galant.
vissa med AS har problem med det, andra har det inte. på samma sätt som vissa med AS behöver stenhårda rutiner och andra inte, och vissa har problem socialt och andra inte.
det finns så många grader av AS.

Håller med helt och hållet, har också AS. Men jag tror fortfarande inte på B. ADHD, kanske, men absolut inte AS!!!
Senast redigerad av Veylia 2013-12-03 kl. 21:14.
Citera
2013-12-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Jag kan ju också tycka att inte bara länsstyrelsen utan också psykvården och socialen borde läsa hennes blogg så skulle de se att Bjärndöd som inte orkar/kan/klarar att gå till konsum och borsta håret, minsann klarar av att gå på systemet och köpa alkohol och åka på festivaler....
Det bästa vore om nån gjorde som med milo, alltså tog hand om theus, fast i Berny ögon var det ju kidnappning och stöld. Men det skulle vara bäst för theus. Hoppas nån "stjäl" honom på behandlingshemmet.
Grejen är att man alltid kan säga man ljuger en blogg för att man ville försköna sitt liv då vet de inte vad som är sant och inte, men visst, många bidragsfuskare har åkt för sådant på fisbok så, möjligheten finns.
Citera
2013-12-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Jag stör mig något så enormt på den attityd B har. "Ni kan inte döma mig, ni vet inte hela sanningen". Jag undrar om hon någonsin tänkt på att de som faktiskt dömer ofta själva genomgått förjävliga saker (iaf här eftersom många av oss drogs till B för att vi själva har haft förjävliga livsöden men många av oss har faktiskt KÄMPAT för att bli friska/nå en fungerande vardag) och att vi dömer just för att många av oss VET hur jävla kämpigt det kan vara men vi vet också att det krävs att man tar eget ansvar för sitt liv, det krävs att man möter sina demoner och slutar fly. Många av oss vet hur svårt det är och hur förbannat kämpigt det kan vara men med all den hjälp B har blivit erbjuden så är det svårt att inte döma. Och för den delen, hur vet HON att vi inte har "rätt" att döma, hon vet inte hela sanningen om oss.

Precis!
Grejen med B är ju just den att hon tycks tro att hon är den enda som lidit. Mår någon annan dåligt så mår B ändå alltid sämst. Har någon annan haft en taskig barndom så var Bs barndom ändå värre. Ingen har lidit som Berny...
Citera
2013-12-03, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Precis!
Grejen med B är ju just den att hon tycks tro att hon är den enda som lidit. Mår någon annan dåligt så mår B ändå alltid sämst. Har någon annan haft en taskig barndom så var Bs barndom ändå värre. Ingen har lidit som Berny...

Berny är ALLTID undantaget, i allt. Från diagnoser till lidande. Det är numera allmänt känt att ingen i världshistorien har lidit såsom Berny har lidit.

Förresten:

https://anonfiles.com/file/154a78a567daa37e1bac71bce3b91cb7

Vilket är ordet jag söker? B......
Citera
2013-12-04, 00:27
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Berny är ALLTID undantaget, i allt. Från diagnoser till lidande. Det är numera allmänt känt att ingen i världshistorien har lidit såsom Berny har lidit.

Förresten:

https://anonfiles.com/file/154a78a567daa37e1bac71bce3b91cb7

Vilket är ordet jag söker? B......

Citerade hon precis sig själv.... Nej nej nej nej.... ÅÅÅÅH!
Citera
2013-12-04, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Citerade hon precis sig själv.... Nej nej nej nej.... ÅÅÅÅH!

Det var två tjejer som skrev (jag blurrade deras namn), den ena citerade Berny. En av tjejerna är max 16 och har svartvitt hår.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-04 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in