Citat:
Ursprungligen postat av
lajlakusikov
En annan sak; hon har skrivit mycket om sin "bedragarpersonlighet", men ska alltså då ha AS enligt vissa. Går det ihop?
Jag är ju ingen utbildad expert men åter igen så tror jag med flera att hon har en
svag variant på AS (syndromet är beskrivet som ett spektrum också) så det går ihop. Det hade dock inte gått ihop om det varit en stark variant (så vitt Jag vet utifrån min erfarenhet).
Citat:
Jag vet inte tillräckligt hur personer med AS är, om de kan bedra, ljuga, tolka och lura på ett så pass övertygande sätt. T ex när hon och hennes pojkvän lurade hotell och personer på pengar och saker när de var hemlösa. Det är väl ännu ett skäl som talar emot hennes påstådda AS.
För det första ska vi ju minnas att denna incident sannolikt skedde under rejäl drogpåverkan. För det andra.. jag har levt nästan ett helt liv med en person som har en
stark variant på AS och dessa personer är normalt sett mycket ärliga av sig och även ifall dom misstolkar omgivningen ofta så har dom en klar uppfattning om vad som är rätt och fel rent moraliskt och därmed uppvisar dom inte egenskaper som manipulativ personlighet t ex. Det kan så klart finnas undantag då AS är ett spektrum som sagt!
EDIT/OT: En del med stark AS har t om HÖGRE moral än "vanligt folk"! Något jag funnit mycket paradoxalt.