2014-06-14, 13:36
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
En annan sak; hon har skrivit mycket om sin "bedragarpersonlighet", men ska alltså då ha AS enligt vissa. Går det ihop?

Jag är ju ingen utbildad expert men åter igen så tror jag med flera att hon har en svag variant på AS (syndromet är beskrivet som ett spektrum också) så det går ihop. Det hade dock inte gått ihop om det varit en stark variant (så vitt Jag vet utifrån min erfarenhet).

Citat:
Jag vet inte tillräckligt hur personer med AS är, om de kan bedra, ljuga, tolka och lura på ett så pass övertygande sätt. T ex när hon och hennes pojkvän lurade hotell och personer på pengar och saker när de var hemlösa. Det är väl ännu ett skäl som talar emot hennes påstådda AS.

För det första ska vi ju minnas att denna incident sannolikt skedde under rejäl drogpåverkan. För det andra.. jag har levt nästan ett helt liv med en person som har en stark variant på AS och dessa personer är normalt sett mycket ärliga av sig och även ifall dom misstolkar omgivningen ofta så har dom en klar uppfattning om vad som är rätt och fel rent moraliskt och därmed uppvisar dom inte egenskaper som manipulativ personlighet t ex. Det kan så klart finnas undantag då AS är ett spektrum som sagt!

EDIT/OT: En del med stark AS har t om HÖGRE moral än "vanligt folk"! Något jag funnit mycket paradoxalt.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-06-14 kl. 13:43.
Citera
2014-06-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
För det första ska vi ju minnas att denna incident sannolikt skedde under rejäl drogpåverkan.

Dock var det flera tillfällen som de lurade och stal. Pojkvännen brukade skicka ut henne för att typ "göra sin grej" (dvs lura).

Och vad menar du? Att de/hon var så starkt drogpåverkade att hennes "lilla AS" försvann?
Citera
2014-06-14, 14:19
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Jag är ju ingen utbildad expert men åter igen så tror jag med flera att hon har en svag variant på AS (syndromet är beskrivet som ett spektrum också) så det går ihop. Det hade dock inte gått ihop om det varit en stark variant (så vitt Jag vet utifrån min erfarenhet).

För det första ska vi ju minnas att denna incident sannolikt skedde under rejäl drogpåverkan. För det andra.. jag har levt nästan ett helt liv med en person som har en stark variant på AS och dessa personer är normalt sett mycket ärliga av sig och även ifall dom misstolkar omgivningen ofta så har dom en klar uppfattning om vad som är rätt och fel rent moraliskt och därmed uppvisar dom inte egenskaper som manipulativ personlighet t ex. Det kan så klart finnas undantag då AS är ett spektrum som sagt!

EDIT/OT: En del med stark AS har t om HÖGRE moral än "vanligt folk"! Något jag funnit mycket paradoxalt.

På vilket sätt skulle drogpåverkan göra skillnad?
AS handlar inte om ovilja att interagera, det handlar om oförmåga.
Det kan inga droger i världen ändra på.
Det är inte som att en med AS är blyg och mister sina hämningar när de får i sig lite knark.
Hjärnan fungerar annorlunda och skickar ut och tar emot information på ett helt annat sätt än en sk vanlig person gör.
Citera
2014-06-14, 14:31
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Dock var det flera tillfällen som de lurade och stal. Pojkvännen brukade skicka ut henne för att typ "göra sin grej" (dvs lura).

Och vad menar du? Att de/hon var så starkt drogpåverkade att hennes "lilla AS" försvann?

Haha exakt!
BTW: Sen när har Berny någonsin varit förminskade av någonting i diagnosväg? "Svag AS" matchar ju inte riktigt med hennes SVÅRA PTSD, GRAVA missbruk och STORA ADHD-problematik...
Citera
2014-06-14, 14:47
Medlem
shittingbrickss avatar
Såg någon kommentar i hennes blogg (Gunilla Persson-inlägget som ni kallade det i Skvallerbloggen) som löd "Godmorgon! Vad fin du är såhär tidigt" och jag tänkte att det är väl väldigt ovanligt att Berny skulle stiga upp tidigt på en lördag och orka sminka sig och göra sig fin? Kul om det vore så, men eftersom hon sett så väldigt nedknarkad ut för bara några inlägg sedan och skrev igår eftermiddag att hon skulle gå ut med hunden och sedan skriva fattas ju direkt misstankar hos mig om många vakna timmar, skrivande och tjackrace för att hålla sig vaken.

Inlägget med kommentaren hette "Happy happy hoppy" och publicerades 05:50 och inlägget innan hette "Let it be" publicerades 03:03 samma dag. Har du sovit gott inatt Berny?
Senast redigerad av shittingbricks 2014-06-14 kl. 15:09.
Citera
2014-06-14, 15:11
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:

Ja.
Citera
2014-06-14, 15:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är Berny hora/nymfoman/sexmissbrukare?

Hur vanligt är namnet Berny?
Citera
2014-06-14, 15:19
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
På vilket sätt skulle drogpåverkan göra skillnad?
AS handlar inte om ovilja att interagera, det handlar om oförmåga.
Det kan inga droger i världen ändra på.
Det är inte som att en med AS är blyg och mister sina hämningar när de får i sig lite knark.
Hjärnan fungerar annorlunda och skickar ut och tar emot information på ett helt annat sätt än en sk vanlig person gör.

Tappar du omdömet helt pga en drog och upphör att vara dig själv så skulle troligen även en person med stark AS få en tillfälligt förändrad "inre kemi" som faktiskt ändrar på AS (eller då personligheten då). Jag hade lite brått innan pga några ärenden här så jag ska lägga till det att jag känner (sedan många år) även en person med svag AS (nej, det är inte Berny jag syftar på). Det lite märkliga med dessa två är att båda är MYCKET försiktiga med alkohol och har aldrig testat droger (så vitt jag vet). Varför det är så och vad för slutsatser jag ska dra utav det vet jag dock ej! Kanske är dem rädda för att förlora kontrollen (vem är inte det förresten OM man tar den risken med vissa substanser).
Citera
2014-06-14, 15:45
Medlem
Citat:
Tappar du omdömet helt pga en drog och upphör att vara dig själv så skulle troligen även en person med stark AS få en tillfälligt förändrad "inre kemi" som faktiskt ändrar på AS (eller då personligheten då). Jag hade lite brått innan pga några ärenden här så jag ska lägga till det att jag känner (sedan många år) även en person med svag AS (nej, det är inte Berny jag syftar på). Det lite märkliga med dessa två är att båda är MYCKET försiktiga med alkohol och har aldrig testat droger (så vitt jag vet). Varför det är så och vad för slutsatser jag ska dra utav det vet jag dock ej! Kanske är dem rädda för att förlora kontrollen (vem är inte det förresten OM man tar den risken med vissa substanser).

Med tanke på att jag själv har AS och är engagerad på många plan inom Attention och ständigt möter människor med neruropsykatriska funktionshinder så måste jag säga att jag inte känner igen mig ALLS i något du beskriver.
Citera
2014-06-14, 15:51
Medlem
Har berny tagit bort sin blogg på nattstad nu plötsligt? Jag kan inte hitta den? Eller är det bara nåt tillfälligt fel för mig?
Citera
2014-06-14, 15:57
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Med tanke på att jag själv har AS och är engagerad på många plan inom Attention och ständigt möter människor med neruropsykatriska funktionshinder så måste jag säga att jag inte känner igen mig ALLS i något du beskriver.

Aha, intressant! Men då antar jag att vi helt enkelt har olika vinklar som vi ser alla dessa saker ifrån (och det är ju helt okej och även väldigt intressant faktiskt som sagt) och jag ska faktiskt poängtera att mina funderingar och personliga teorier behöver ju inte stämma till 100% (eller ens i närheten).. såpass god självdistans har jag. Jag ska tillägga det att Jag inte har AS utan istället tillhör en grupp människor som är typ "gränsfall" till ADHD/ADD men där diagnos-kriterierna inte uppfylls till den punkt där diagnosen kan ställas. Således (under de utredningar jag genomgått) har jag aldrig fått en diagnos utav något slag och reagerar dessutom helt fel på mediciner mot ADHD/ADD.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-06-14 kl. 16:08.
Citera
2014-06-14, 16:05
Medlem
Bloggen funkar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in