2014-04-14, 20:27
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos

Äh, kom igen!

Citera
2014-04-14, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Tycker scenen får ett okej, men jag har läst bäckerna och hade föreställt mig det annorlunda. Både Joffrey och dvärgen är menade att vara fulla, och jag ansåg att det borde vara natt för att höja stämningen. Men de kanske gjorde det till dag för att undvika alltför många red wedding referenser. Tycker inte heller Joffreys död var tillräckligt horribel. Han var menad att låta högt och fruktansvärt, inte lågt och surlande.

Självklart brukar man tycka så när man har läst boken,helt förståeligt. Har inte läst den tredje boken så jag vet inte hur scenen utspelar sig i boken. Du har rätt med att han kanske skulle ha låtit högre och haft betydlig mer dödsångest men sen så var ju grabben somDexter så döden ska väl inte vara så ångestfull för en psykstörd människa.
Citera
2014-04-14, 20:36
Medlem
En annan sak jag kom att tänka på var hur pass futtigt det var. Lite gäster i en park, jag hade förväntat mig hela salen där tronen finns smockfull med folk och musik.
Citera
2014-04-14, 20:41
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnazioWolfLupo
Såg den också och även om de påstår att det är så man ska tolka Stannis i serien så tycker jag fortfarande att de gör ett väldigt dåligt jobb med hans karaktärisering. Man skulle absolut kunna göra det annorlunda och rätta sig mer efter boken. Det kan ju inte vara en slump direkt heller då jag noterat på ett antal andra forum att många tycker likadant.
Nu när jag tänker mer på det är det nog jävligt svårt att lyckas, problemet är ju att man saknar background story och Davos tankar i serien vilket får en att tänka annorlunda angående Stannis. Ganska svårt att få in Stannis då det verkligen ser ut som att han viker sig för Melisandre i serien när de följer böckerna.
Citera
2014-04-14, 20:54
Medlem
BootyLuvs avatar
Alright, klicka inte på det nedan om ni inte vill läsa spekulation om "vem som gjorde det".

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
STOR SPOILER;;

Men, hmm,
Citera
2014-04-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Men vilka efterblivna idioter, när man ser spoiler så tror man ju att det är för serien och inte boken .

Läs innan ni postar era jävla nötter.

Nåväl. Scenen där Joffrey dör var otroligt bra gjort, såg sjukt verkligt ut. Intressanta är ju att Margaery är drottning nu och det betyder att hon härskar nu istället för Joffrey, så mina misstankar ligger något åt det hållet angående vem som mördade henne. Olenna kanske?

Tänker du inte lite fel här. När Joffrey dör så betyder väl inte det att Margaery tar över som härskare, utan att Joffreys arvinge tar över tronen, i hans fall hans lillebror. Jag menar ifall vår kung skulle dö så skulle ju inte drottning Silvia bli regent utan Viktoria. Någon liknande successionslag måste ju finnas i Westeros.

Detta medför ju att Tyrells förlorar på Joffes död, eftersom de inte gifter in sig i makten.
Citera
2014-04-14, 21:05
Medlem
okok1s avatar
Han är ju ganska ung också, Joffreys bror. Så makten kanske tillfaller rådet eller liknade tills åldern är inne?
Citera
2014-04-14, 21:05
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Alright, klicka inte på det nedan om ni inte vill läsa spekulation om "vem som gjorde det".

Men, hmm,

Spoilern innehåller "How IT happened", dvs angående giftet.
Citera
2014-04-14, 21:06
Medlem
Phasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv

Men, hmm,

Citera
2014-04-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Nåväl. Scenen där Joffrey dör var otroligt bra gjort, såg sjukt verkligt ut. Intressanta är ju att Margaery är drottning nu och det betyder att hon härskar nu istället för Joffrey, så mina misstankar ligger något åt det hållet angående vem som mördade henne. Olenna kanske?

Precis som när Robert dog så fick ju inte Cersei makten (på ett sätt som drottningregent visst) men det är ju arvingen som tar över.. "Joffrey's arvinge" är hans yngre bror Tommen.
Citera
2014-04-14, 21:17
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabin
Daneyries (Stavning Draktjejen), Arya, Jon Snow är mina favoriter atm, speciellt efte att alla Rob/Ned är döda.

Av icke mänskliga karaktärer så är drakarna mina absoluta favoriter!

Jag håller Tyrion och Arya som favoriter. Jycken är med rätt nice.
Citera
2014-04-14, 21:19
Medlem
Copterss avatar
Har inte tagit tag i säsong 3 än så jag funderar hur mycket skärmtid tortyren av
får? Jag vill verkligen inte se detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in