2014-04-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
JUSTICE HAS BEEN DONE!

Underbart avsnitt! Väldigt bra! Dock ville jag ha mer utav Oberyn Martell.

En fråga

Tyckte de såg solklart ut att Sansa låg bakom det.
Citera
2014-04-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Det är inte uppenbart vem som gjorde det när man ser avsnittet. Men det ges tydligare hintar än i boken.

Enligt reglerna är Tommen den som ska ärva tronen efter sin bror. Men han lär ju få en förmyndare tills han blir äldre, precis som Joffrey hade i början.

Jag måste varit blind när jag kollade. Har inte läst boken så jag har ingen förkunskap här. Men enda saken som står ut var att narr-riddaren verkade ju ha full koll på vad som höll på att hända då han försökte dra bort Sansa, men det kändes lite för uppenbart.
Citera
2014-04-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tyckte de såg solklart ut att Sansa låg bakom det.

Ja just fan, hon plockade upp bägaren från golvet.

<= Mig själv.
Citera
2014-04-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Ja just fan, hon plockade upp bägaren från golvet.

<= Mig själv.

Japp, när den låg under bordet så var de ju hon som tog upp den och gav till Tyrion.
Citera
2014-04-14, 11:25
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Jag måste varit blind när jag kollade. Har inte läst boken så jag har ingen förkunskap här. Men enda saken som står ut var att narr-riddaren verkade ju ha full koll på vad som höll på att hända då han försökte dra bort Sansa, men det kändes lite för uppenbart.

Han KAN vara inblandad, men det kan lika gärna vara så att han förstod vad som höll på att hända (då låg ju Joffrey redan på marken och sprattlade) och ville rädda Sansa från att bli misstänkt.

Återigen - det är inte uppenbart vem som gjorde det. Men det ges hintar. Tänk också på att flera kan vara inblandade.

Jag vill tillägga att jag förmodar att det är helt i sin ordning att ägna sig åt spekulationer här (vad är tråden annars till för? ), så länge man inte avslöjar viktiga händelser framöver.
Citera
2014-04-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Lite kul att mod påminner om spoilers och direkt efter ser man flera som skiter fullständigt i det och skriver om saker som hände i senaste avsnittet utan att använda spoilers. Visst ni får diskutera saker som hänt i ett redan sänt avsnitt, men tänk på alla som fortfarande inte sett avsnittet då det sändes inatt, finns många som kommer att se det på HBO nordic efter 12 idag och andra kl 21 på Cmore. Så ha lite respekt för dom förfan

Nej du borde ha respekt!

När serien sänts diskuterar vi fritt det spelar ingen roll var du väljer att se den vi följer USA tid inte din tid!
Citera
2014-04-14, 11:33
Bannlyst
Är det bara jag som trodde kakan var förgiftad och inte vinet?
Citera
2014-04-14, 11:34
Medlem
Aviarts avatar
Citera
2014-04-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Daneyries (Stavning Draktjejen), Arya, Jon Snow är mina favoriter atm, speciellt efte att alla Rob/Ned är döda.

Av icke mänskliga karaktärer så är drakarna mina absoluta favoriter!
Citera
2014-04-14, 11:39
Medlem
Neuss avatar
Citat:

Jo, det kan mycket väl stämma. Lägg därtill, att det var narren som gav Sansa sitt halsband. Känns som att det fanns en tanke med att visa den scenen!

Fast å andra sidan. Vem som helst hade ju kunnat förgiftat exempelvis tårtan. Märkligt att Tyrion direkt får skulden, när det likväl hade kunnat vara bagaren av tårtan som bör ha tillfångatagits. Men, men!

Magiskt avsnitt hur som haver. Kanske det bästa hittills. Dvärgporr, minst sagt!

Garvade högt när Varys fick en klubba i bakhuvudet av förbipasserande dvärgar. Aldrig sett någon se så besvärad ut!
Senast redigerad av Neus 2014-04-14 kl. 11:42.
Citera
2014-04-14, 11:50
Medlem
Var det Varys som skickade efter den där lönnmördaren som skulle förgifta Daenerys när hon var på den där marknaden? I så fall vet vi ju vem det är som har tillgång till gift.
Citera
2014-04-14, 11:57
Medlem
BlodigDelfins avatar
Fyfan vilket underbart avsnitt. Gillar verkligen hur dålig stämning det var under hela bröllopet, och att man såg att vissa inte riktigt gillade det. Alla i klanen Tyrell verkade minst sagt obekväma, men tror att den som älskade det mest var den nya killen som retade upp Tywin rejält där vid middagen. Tror jag har hittat en ny potentiell favoritkaraktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in