2014-04-14, 18:58
Medlem
Danieloss avatar
Citera
2014-04-14, 19:03
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos

Citera
2014-04-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
MEN D&D beskriver det inte alls så i senaste Inside the Episode. Dom säger tvärtemot att han INTE bryr sig om religion och att han använder Melisandre för att det är det bästa sättet att få makten, och det är även så jag tolkar det när jag ser TV-serien.

Tycker att det är lite väl överdrivet gnäll på Stannis i tv-serien i den här tråden.

Länk till Inside the Episode ep.32:
http://www.hbo.com/game-of-thrones#/game-of-thrones/episodes/4/32-the-lion-and-the-rose/video/inside-the-episode.html/eNrjcmbO0CzLTEnNd8xLzKksyUx2zs8rSa0oUc-PSYEJBSSmp-ol5qYy5zMXsjGyMXIyMrJJJ5aW5BfkJFbalhSVpgIAXbkXOA==

Såg den också och även om de påstår att det är så man ska tolka Stannis i serien så tycker jag fortfarande att de gör ett väldigt dåligt jobb med hans karaktärisering. Man skulle absolut kunna göra det annorlunda och rätta sig mer efter boken. Det kan ju inte vara en slump direkt heller då jag noterat på ett antal andra forum att många tycker likadant.
Citera
2014-04-14, 19:06
Medlem
Nohulos avatar
Citera
2014-04-14, 19:07
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Seriens mest efterlängtade dödsfall sedan slutet på första säsongen.
Citera
2014-04-14, 19:14
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo

STOR SPOILER;;

Senast redigerad av Giggsy 2014-04-14 kl. 19:39.
Citera
2014-04-14, 19:19
Medlem
knazbarnets avatar
Bara jag som tror att det var pajen som förgifta han? Eller rättare sagt duvorna? Kan vara så att jag fått det om bakfoten men vid 49:29 så zoomar dom in på pajen och där ligger åtminstone en död duva, rimligtvis borde de kunnat döda honom typ fågelinfluensa tänker jag fast lite värre. Har jag fel?
Citera
2014-04-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrladda
Denna tråd är ju för fan löjlig nu. Alla dessa spoilers tags.

GG tråd förstörd.

Diskutera avsnittet och serien som sådan går alltid. Däremot behöver man inte skriva spoilers i caps (oneliners) enbart en timme efter avsnittet har sänts i USA då det är föga troligt att majoriteten redan sett avsnittet.

Sen ska man inte skriva bokspoilers öht i tråden, vilket "Giggsy" precis gjorde.
Citera
2014-04-14, 19:20
Medlem
Intervju med Alex Graves om nattens avsnitt samt säsongen i övrigt

Citera
2014-04-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Bara jag som tror att det var pajen som förgifta han? Eller rättare sagt duvorna? Kan vara så att jag fått det om bakfoten men vid 49:29 så zoomar dom in på pajen och där ligger åtminstone en död duva, rimligtvis borde de kunnat döda honom typ fågelinfluensa tänker jag fast lite värre. Har jag fel?

Om det vore sant så riskerade man att förgifta halva hovet. Jag tror snarare att det var något man förgiftade ifrån en tredje part. Annars hade alla andra varit med på det, vilket låter antingen "far-fetched".
Citera
2014-04-14, 19:27
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Jag tror det var Tjoffe som knivade ett par duvor med svärdet,.
Citera
2014-04-14, 19:28
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Om det vore sant så riskerade man att förgifta halva hovet. Jag tror snarare att det var något man förgiftade ifrån en tredje part. Annars hade alla andra varit med på det, vilket låter antingen "far-fetched".

Jo fast jag menade inte att det nödvändigtvis låg någon bakom det, bara där brister ju iof mitt resonemang lite då det alltid är någon som ligger bakom allt, men att han råka döda en duva när han slog till "kakan" med svärdet och fick i sig något "ohälsosamt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in