2014-04-14, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Diskutera avsnittet och serien som sådan går alltid. Däremot behöver man inte skriva spoilers i caps (oneliners) enbart en timme efter avsnittet har sänts i USA då det är föga troligt att majoriteten redan sett avsnittet.

Sen ska man inte skriva bokspoilers öht i tråden, vilket "Giggsy" precis gjorde.

Men vilka efterblivna idioter, när man ser spoiler så tror man ju att det är för serien och inte boken .

Läs innan ni postar era jävla nötter.

Nåväl. Scenen där Joffrey dör var otroligt bra gjort, såg sjukt verkligt ut. Intressanta är ju att Margaery är drottning nu och det betyder att hon härskar nu istället för Joffrey, så mina misstankar ligger något åt det hållet angående vem som mördade henne. Olenna kanske?
Citera
2014-04-14, 19:37
Medlem
N3ss3s avatar
Vill bara påminna om att ni kan hinta om vad spoilern innehåller för att lättare veta vad man klickar upp.

//mod
Citera
2014-04-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Men vilka efterblivna idioter, när man ser spoiler så tror man ju att det är för serien och inte boken .

Detta jag menar! Tråden är förstörd, vågar inte trycka på saker och ting ( Inte för jag bryr mig, läst böckerna)
Tråden blir bara kladdig när det är massa spoiler tags överallt.

Inför att man inte får "spoila" innan det har gått 9h ifrån det sändes i USA. DVS efter klockan 12 på dagen får man prata öppet om avsnittet.
Andra spoilers och teorier kan tas i spoiler tag // previews om nästa avsnitt.
Citera
2014-04-14, 19:44
Medlem
Danieloss avatar
Citera
2014-04-14, 19:48
Medlem
Sluta spoila kan ju fan inte kolla in tråden längre!
Citera
2014-04-14, 20:01
Medlem
Giggsys avatar
Jag ber om ursäkt, kommer inte upprepas. Tänkte bara svara på hans fråga som han ville veta. Jag markerade med caps för att det inte skulle bli missförstånd.
Citera
2014-04-14, 20:05
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Sluta spoila kan ju fan inte kolla in tråden längre!
Jag har då inte blivit spoilad något och jag har läst allt förutom spoilertaggarna (man är väl ingen idiot.)
Har man inte sett senaste avsnittet och läser i tråden så är man även då en idiot.
Citera
2014-04-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Bara jag som tror att det var pajen som förgifta han? Eller rättare sagt duvorna? Kan vara så att jag fått det om bakfoten men vid 49:29 så zoomar dom in på pajen och där ligger åtminstone en död duva, rimligtvis borde de kunnat döda honom typ fågelinfluensa tänker jag fast lite värre. Har jag fel?
Jag tror den dog pga av svärdet.
Citera
2014-04-14, 20:23
Medlem
kekelas avatar
Förstår verkligen varför George RR Martin ville skriva det här senaste avsnittet själv för TV så som jag har väntat, verkligen skönt!
Citera
2014-04-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Eller hur. Den där smygbögen från Dorne är min huvudmisstänkt. Kallar de inte honom kungen av gift i ett avsnitt?
Citera
2014-04-14, 20:26
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface

Nåväl. Scenen där Joffrey dör var otroligt bra gjort, såg sjukt verkligt ut. Intressanta är ju att Margaery är drottning nu och det betyder att hon härskar nu istället för Joffrey, så mina misstankar ligger något åt det hållet angående vem som mördade henne. Olenna kanske?

Tycker scenen får ett okej, men jag har läst bäckerna och hade föreställt mig det annorlunda. Både Joffrey och dvärgen är menade att vara fulla, och jag ansåg att det borde vara natt för att höja stämningen. Men de kanske gjorde det till dag för att undvika alltför många red wedding referenser. Tycker inte heller Joffreys död var tillräckligt horribel. Han var menad att låta högt och fruktansvärt, inte lågt och surlande.
Citera
2014-04-14, 20:27
Medlem
Kiltmannens avatar
ÄNTLIGEN! Blir ju nästan att fira till det ikväll bara pga veckans avsnitt Nu lär det ju bli kaos i Westeros ännu en gång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in