Citat:
Ursprungligen postat av
fckiamdead
Nej ingen kontroll, kursen krävs oftast för att du skall få ditt tillstånd när du ansöker.
Mjo, de vill ju gärna att man kan dokumentera kunskap så de inte ger vem som helst tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
fckiamdead
Enda kontroll jag haft var när jag tog vapen licens, självklart är jag ostraffad...
Somliga har tur. Själv är jag inte fullt så lyckligt lottad. Fast min historik borde vara utrensad ur belastningsregistret.
Citat:
Ursprungligen postat av
fckiamdead
Var en kille i våran grupp (jägar examen) som 3 månader innan åkte dit för brott mot vapen lagen. (skarp laddad 9mm på krogen), han fick åka till polishuset och förklara sig, sedan fick även han sin licens ??????
Eh... Va? Skaffat olagligt vapen, åkt fast med det på allmän plats, och fortfarande fick han vapenlicens? Va fan? Jag kanske skulle försöka få tag i ett utdrag på min dom, och skicka in det som tillståndsunderlag till MSB... Suck alltså. Sverige i ett nötskal.
Pyroshop har 2 olika kurser som "skulle" kunna vara aktuella. Den ena har ett rätt trevligt pris, den andra vågar de inte skriva ut priset på. "Intl. Certifierad Pyrotekniker, ICP" måste ju nästan vara helrätt, men 12 dagar, jag misstänker att det inte är helt billigt, och antagligen är orsaken till att man inte skriver ut priset på sidan. Deras "Pyroteknik som hobby" känns kanske inte fullt lika förtroende ingivande, fast jämför man schemat med Pyro's fyrverkeri kurs, är det inte så stora skillnader. Mer praktiskt skjutande på Pyro, möjligen, men det är ju mest skoj. Nåja.
B!