2017-01-01, 01:27
Medlem
Tigerskotts avatar
Jävlar vad Raptor är grym!!! Sjukt fina och stora krevader som känns i kroppen
Det var ett tag sen jag hade den så blev lite paff över hur bra den egentligen är

Hanssons Super Power var också bra, den gick högt och hade fina krevader och var härligt att se på.

Hanssons Multicolor Bomb var också väldigt grym och small riktigt bra och brett!
Jag körde av 3 stycken och tror att två av dom missade ett skott och dom ligger nu och väntar tills faran är över Enormt vingliga och måste säkras extra noga(dock får dom ej säljas efter detta nyår och beror nog på att dom knappt kan står av sig själv).
Citera
2017-01-01, 01:30
Medlem
Harrybs avatar
Mitt mest brutala nyår någonsin. Helt sjuk. Jag är så jävla uppe i varv
Citera
2017-01-01, 02:14
Medlem
Legionariis avatar
Allt gick jävligt bra Hade en publik på ca 100 pers, vart ett rejält tempo. Ända negativa är att min rygg tog stryk av att bara alla tunga tårtor, samt att jag knappt sköt några raketer/3" och 2" shells Likväl hade jag två 4" Mines som inte funkade ordentligt, ena har jag kvar som jag får skarva stubin. samt två utländska tårtor som inte funkade, ena fick jag tända på igen, andra blir det till att skarva med stubin. Men publiken älskade det.

Mest skrämmande var när jag drog av en Impacto, en 25m ifrån och fick en bit av fanskapet på benet, glad att det inte tog en meter högre.

Jävligt surt med 4" Mine när man kört det för att få 3 att brisera på en gång Men folk skrek och jublade när jag drov av dem var för sig så..
Senast redigerad av Legionarii 2017-01-01 kl. 02:21.
Citera
2017-01-01, 02:35
Medlem
Har Skjutit nästan alla mina raketer och är väldigt nöjd med fyrverkerierna trots att man blev sugen på att köpa lite fler raketer. Dock blev jag imponerad av extreme fireworks Fyrverkerier då jag älskade både Salute bomberna och R8 tårtan med 25 skott men måste erkänna att R8an var den absolut bäst av dem. Dock förväntade jag mig mycket mer av extreme 100mm då jag trodde det skulle bli en gigantisk smäll som den min pappa sköt en gång som täckte nästan över hela himlen men annars var den helt okej och ändå underhållande.

När det kommer till sveas 24 karat så måste jag medge att de var ganska kul att skjuta med och smällen från dem var inte alls så farliga som jag trodde de skulle vara.

Dock var nyåren långt från den bästa. Det var knappt många som sköt då det kändes mycket mer mindre än vad det gjorde förra året.
Citera
2017-01-01, 02:54
Medlem
pyro860s avatar
Det blev ett gött tolvslag! Inga rörsprängningar eller annat

Började med en gammal stor vulcan från Royal Party, minns inte riktigt vad den heter just nu. Stor var den och hade lite knaster i sig. Helt okej start.

Sen gick jag över till mitt egna arrangemang. Två Flip som jag gjorde om till 7x10 rader och satte i vinkel. Dessa gick därefter över till 3x röda Air Bomb från Krevad. Sedan iväg till 4x25skott missilbatterier parallellt med att en Scorpion startade, visslet fortsatte och vi kom över i 5x5 (eller 5x6, minns inte exakt) rader med airbombs. Sedan två av Linders Air Bomb följt av två .35 Monster. Sedan 2x Stjärnbomb 50 (Linders) och sedan 4x quickmatchade av Bonnens gamla 50mm. Blev förvånansvärt bra i år

Därefter körde jag en gammal Coctail från Svea. 25mm skott med främst horsetails till blått, grönt och rött. Mmmm..

Sen blev det en London. Satan vad den pangade på den jävlen! Trevlig som fan.

Sedan 2x Rio över till en Sophieholm i mitten och 2x Cobra (Extreme Fireworks) i vinkel. Vet inte riktigt vad som hände här. I samband med att Rion slutade blev det sjukt intensivt och sen hände inget i mitten. Misstänker nästan att Sophieholmen hade fel sorts stubin så att det gick sjukt fort.. Lite för mycket vinkel på Cobrorna och dom synkade inte riktigt, men det blev ändå bra får jag säga Hade hoppats på att guldregnet på slutet i dom båda synkroniserade lver hela himlen.

Nästa på tur var 2x Tiger. Jag hade quickmatchat backbonen på andra Tigern så att alla sju matningsraderna drog iväg på några sekunder Var sjukt mäktigt, men varade väl lite väl kort kan jag väl erkänna

Sedan var det 2x Super Salute (Royal Party) som tårtfinal. Anledningen till detta var att jag redan hade en ståendes. Här kändes det som jag redan sett det mesta tidigare, men det var trots allt fett. Dom synkade inte heller riktigt, men var bra knall och tempo i dom alltså!

Avslutade tolvslaget med en 3" Red Wave och en 4" Brocade Crown To White Strobe /w Silver Tail. Skulle kanske haft två andra, men satan vad fina dom var trots allt!!

Helt klart godkänt, men känner att jag inte fick den där asnajsiga avslutningen i tårtväg.

Kört lite smått med. Thunder King XXL från bonden hade ju sjukt bra smäll och krevad! Sen deras nya danska från Royal var ju grymma. Drog iväg ashårt dock så den kommer en bra bit upp, men inte för långt, sedan peony i respektive färg. Rätt trevliga må jag säga!

Testade även New York från Stars Fireworks. Dom största var grymma. Dom andra lite taniga i storleken på krevad, men fortfarande riktigt bra färg på stjärnorna och här pratar vi runda krevader!

Även Cosmos från Linders var jävligt trevlig. Tricolor-raketerna var väldigt liten och tyst, vilket var vad jag letade efter. Aquarium var blåa med vit fish effekt i mitten, jättetrevliga! Wave var ungefär som Big Bang-raketerna i satsen, fast tror det var lite mer guld i den. Big Bang raketerna är inte alls lika bra som dom var för ett antal år sedan.. Liten röd/grön/blå peony och knallen är inte längre signifikant tyvärr.. Men satsen var vad jag letade efter; mindre raketer som inte låter så mycket. Alltid kul att ha om man vill dra av något fint i tätbebyggelse under året!

Hade även dom där enkelskottarna jag gjorde om från en 30mm saluttårta. Fyfan vad dom small, och ekot därefter... Helt jävla superbt! ..På ren franska... =)
Citera
2017-01-01, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Då var det 2017... Gott nytt år på er alla

Blev bättre och min tinnitus gick bort så kunde gå ut och smälla igen.

Bjuder på en video, kommer fler senare men detta var något som shockade mig. https://www.youtube.com/watch?v=_t-PkL4FObU. Fyfan den förstörde hela skiten och den var inte ens i den lol.

Hur som helst så vart jag rätt imponerad av Sveas 4" mine, vittnade kanske 3 styck medans jag promenerade omkring, sjukt sjukt värdig detta året iaf och de från förra åren. Det som kanske oroar mig är om den är CE märkt eller ej, är den inte det så får den en ersättare och troligen blir den lika dålig som t.ex. airbombs ersättare eller de olika raketernas ersättare.

Asså jag glömde kolla om Tiger är CE märkt, och jag kommer fan att börja gråta om den försvinner för det var nog min favorit tårta i år, den var faktiskt komponerad bra jämfört med förra året och den väckte tittarna som in i helvete och folk började jubla och skrika.

Något typiskt som hände mig i år var att en gubbjävel kom fram typ 10.30 då jag smällde mina tårtor och började skrika "MAN FÅR INTE SMÄLLA RAKETER ÄN, MAN FÅR GÖRA DET KLOCKAN 12" så sa jag något grovt, kaxigt och smart som svar (som jag inte minns exakt) och så drog han, men vad han inte visste är att jag tände min salut tårta då och då jävlar kom han tillbaks och börja gnälla HAHAHAHAHAHA

Märkte att det var BETYDLIGT mycket mer folk som hade smällare i år, smällde vid torg och liknande platser, och polisen körde förbi och brydde inte sig. Det sjuka var att det var din typiska svensson som hade dessa, även kvinnor, det var sjukt konstigt men jara man blev en med resten och kastade någon smällare

Har dessutom en jävla massa smällare kvar, i alla storlekar, fick tillsist huvudvärk efter att jag slängt 150+ bangers. Nästa gång får jag göra någon sån där grej man gör som sätter ihop en massa bangers så att de tänds samtidigt och går av.

Aja hoppas ni haft väl och inte skadat eller bränt er.

Är inte smällare olagliga och förbjöds de inte från att säljas om jag inte har fel?
Citera
2017-01-01, 03:15
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Mitt mest brutala nyår någonsin. Helt sjuk. Jag är så jävla uppe i varv

Samma här kompis! Kärlek och repsekt. 21/1
Citera
2017-01-01, 03:19
Medlem
Blev ett lyckat firande för min del. Fick bra nyårsväder utan nederbörd och blåst. Det som var lite tråkigt bara var att en utländsk tårta failade och sköt bara upp en liten del av alla skott. Vågar man tända på reservstubinen eller hur ska man göra?
Citera
2017-01-01, 03:43
Medlem
Pyronostalgis avatar
Shiiiit vad jag är nöjd!

I stressen han jag inte koppla in en del 5-6" men körde ett fyrverkeri som fick hela gatan att jubla.

Film strax!
Citera
2017-01-01, 03:59
Medlem
Pyronostalgis avatar
Nyår like a boss!

https://youtu.be/Lk9i52LBpFw

250x25 brocade tails
150x30 mix
35x30Z
49x30 Silver rock n roll
100x30 mix
64x40 posion spider
10x30W Silver tail
25x50 Wagon Wheels
5x50 gold willow tails
2x3" mines + 2x3" flower crown
5x30mm rom 8 skott
3x5x3" vinkel
7" Silver kamuro

Strax under 1000 skott och 5 minuter. Ser med glädje fram emot 2017 och världens bästa hobby!
Skaffa 154

Gott nytt år knasbollar!
Citera
2017-01-01, 04:05
Medlem
Pyronostalgis avatar
Men vad skall ni köpa nästa år ?
Citera
2017-01-01, 04:08
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Men vad skall ni köpa nästa år ?

Mer 2", 3" samt 4" shells Ha ett lager s.a.s mest troligen Balder, skiter i 4" Mine, vilket javla skamt. Tror nog jag skippar alla vanliga konsumentsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in