Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 18:57
  #1189
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffsan
Jag menade att källa finns länkad tidigare i tråden förlåt om jag inte va tydlig nog för att du skulle förstå.

VAR i tråden finns denna länk?
Citera
2014-04-13, 18:59
  #1190
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Tack för din korrigering!


Det var iof en bättre - och absolut inte otänkbar! - story att GM blev upptäckt av personal medan han höll på med flickan och sen smet iväg. Synd om den uppgiften är fel, jag hade hellre sett att den var sann istället för att behöva lita på vad småbarn säger.
Undrar hur många av det aktuella dagisets barns föräldrar det är som nu har hunnit lägga sina egna ord och tankar i skallarna på sina ungar.

Wow, bara för att du rätt ut ljög som barn behöver inte alls innebära att majoriteten av alla barn ljuger. En sak är att bli som barn missförstådd av vuxna, vilket händer och en annan att rätt ut ljuga.

Själv ljög jag aldrig som barn, har väldigt svårt att förstå din lilla grej som du fastnat för "barn ska man inte lita på".
Citera
2014-04-13, 19:04
  #1191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zahanna
Så vidrigt alltihop, särskillt också att han har planerat och nästlat sig in på ett dagis. Det lilla avskrapet har nog mer i bagaget. Det finns ju pedofiler som aldrig rör barn, som skäms över sin sjuka fetish, jag tycker synd om dem faktiskt. Men de avskrap som tar steget är det skört för, ett rovdjur är alltid ett rovdjur. Han borde avlivas. Tyvärr ser vi väl honom ute om ett par år, arbetandes någon annan stans där barn finns tillgängliga.

Fan, fan, fan. Blir så jävla paranoid. Det finns en manlig barnskötare (kanske vikarie) på mitt dagis där mina barn går. Första gångerna jag sett honom trodde jag han var en förälder, han hälsade inte ens, utan rusade nästan förbi. Så jävla fel alltifuckinghopa.

Min feting.
Gärna länk tack, vore intressant att veta vart du läst detta! Eller så kan du sakta ner lite!
Citera
2014-04-13, 19:43
  #1192
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Går att undra om de verkligen inte hade eller om de bara var dåliga på att sätta två & två ihop, en mamma vars 3-åring utsatts nämner att det var inte alls ovanligt att J bytte blöjor med en stängd dörr. Hon beskriver en situation då personalen öppnar och säger "oj, är du här".

"Men enligt mamman lämnar förskolan felaktiga uppgifter för att skydda sig själva. I samband med att hon lämnar sin dotter på förskolan på morgonarna stannar hon ibland en dryg timme tills bussen kommer.

- Så jag har ju sett varenda gång att han byter blöja med dörren stängd, personalen vet inte ens var han är ibland. När någon i personalen öppnat badrumsdörren så har de sagt "oj är du här inne och byter", säger mamman."
http://www.expressen.se/kvallsposten...pp-pa-dottern/

Hmm. Om jag som mamma nu skulle sett, med egna ogon, att en manlig praktikant stanger in sig nar han byter bloja sa skulle jag def. lagit larm.

Kanns som att en del "vittnesmal" fran foraldrarna skall tas med en hel skopa salt just nu.
Citera
2014-04-13, 19:57
  #1193
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Hmm. Om jag som mamma nu skulle sett, med egna ogon, att en manlig praktikant stanger in sig nar han byter bloja sa skulle jag def. lagit larm.

Men inte om en kvinnlig hade gjort det?
Citera
2014-04-13, 20:12
  #1194
Medlem
Erkände JS det första övergreppet direkt eller nekade han först?
Citera
2014-04-13, 20:44
  #1195
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Wow, bara för att du rätt ut ljög som barn behöver inte alls innebära att majoriteten av alla barn ljuger. En sak är att bli som barn missförstådd av vuxna, vilket händer och en annan att rätt ut ljuga.

Själv ljög jag aldrig som barn, har väldigt svårt att förstå din lilla grej som du fastnat för "barn ska man inte lita på".
Rädda föräldrar som frågar ut sina barn har sällan kompetensen att faktiskt låta barnet berätta utan att färga barnets svar ...

Att man inte kan lita på ett litet barns uppgifter behöver alltså inte betyda att barnet "ljuger" - och inte heller att föräldern gör det. Bara att fel frågor leder barnet fel...
Citera
2014-04-13, 21:03
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zweetz
Erkände JS det första övergreppet direkt eller nekade han först?

-Den 21-årige mannen har tidigare förnekat våldtäkten men under häktningsförhandlingen i Kalmar tingsrätt i dag (Läs: Måndag) erkände han övergreppet och medgav häktningsyrkandet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18679001.ab

-Han greps i fredags i sin bostad sedan det kommit in en anmälan om ett övergrepp mot en femårig flicka på en förskola i Kalmar län under torsdagen.
http://www.expressen.se/kvallsposten...-barnvaldtakt/

Han nekade fredag, lördag och söndag.
Citera
2014-04-13, 21:08
  #1197
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det sägs att det uppdagades då barnet på 4 år berättade om det för sin närhet. Alltså inte alls påkommen då enligt SR rapportör. Alltså ca 0.07 i inslaget sägs detta.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5830385

Det var just den länken jag hänvisade till i inlägget ovanför ditt.
Citera
2014-04-13, 21:21
  #1198
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Wow, bara för att du rätt ut ljög som barn behöver inte alls innebära att majoriteten av alla barn ljuger. En sak är att bli som barn missförstådd av vuxna, vilket händer och en annan att rätt ut ljuga.

Själv ljög jag aldrig som barn, har väldigt svårt att förstå din lilla grej som du fastnat för "barn ska man inte lita på".


Jag skrev inte att majoriteten av barnen ljuger. Jag skrev precis det du fetmarkerade: "Synd om den uppgiften är fel, jag hade hellre sett att den var sann istället för att behöva lita på vad småbarn säger." Förstår du skillnaden?

Det är mycket svårt att förhöra mindre barn. Det är extra svårt att förhöra mindre barn som redan har förhörts av sina föräldrar!
Barn är inte dumma, barn är vanligen känsliga för hur man frågar och hur man reagerar på svaren. "Har Joakim pillat dig i snippan?" kan sägas på olika sätt och med olika ansiktsuttryck och barn svarar ofta som de tror att man vill att de ska svara.
Citera
2014-04-13, 21:44
  #1199
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippifina
Kan du utveckla det fetmarkerade ytterligare, utan att riskera att röja din källa? Jag är alltså inte intresserad av vad som pågick i detalj men svårt att se hur man kan hamna i en sådan situation och att det råder tvivel om uppsåtet
Det påstås ju att han är på en intellektuell nivå som en tioåring på en del håll i den här tråden. Då skulle man teoretiskt kunna anta att han inte förstår att leka-doktor-leken i själva verket är en grov våldtäkt. Själv tror jag inte alls på detta, det var bara en brasklapp för att vara tydlig med att personalen knappast kunde avgöra att det var fråga om en grov våldtäkt och inte något annat sexbrott.
Citera
2014-04-13, 23:54
  #1200
Medlem
Snobbs avatar
Privata förskolor är mer beroende av ett gott rykte än kommunala, därför tror jag inte att slarvig förskolepersonal eller pedofiler är mer förekommande på privata. Jag har också fått det intrycket att de föräldrar som väljer en privat förskola till sina barn har gjort ett mer aktivt val när de valt förskola. Aktiva pedofiler är generellt duktiga på att manipulera och att låtsas vara något som de inte är. Jag tror att Joakim har haft två olika sidor och på så sätt lyckats lura alla så pass länge att han kunde utöva sina perversioner på så många barn. Hade han haft en hjärnskada som påverkat hans omdöme så hade folk, anhöriga och kollegor, märkt det tidigare. Jag tycker att familjen ska få vara ifred från hot och liknande, men det är illa att brodern sprider ursäkter om eventuella hjärnskador. Ta bara avstånd, han är inte din bror längre, han är en pedofil, han ska inte försvaras eller ursäktas.

Är det någon som vet om Jocke uttryckt ånger än eller om han bett om ursäkt? Det senaste jag har hört så hade han inte gjort det alls. Något nytt på den fronten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback