Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 00:49
  #1201
Medlem
pointzeros avatar
Jag minns GM från någon dejtningsida. Tänkte vilken fjant med röda linser... Så han försöker väl dejta, eller så är han ute efter barnen. Fy fan!

Men kan någon sammanfatta tråden tack?
Citera
2014-04-14, 01:01
  #1202
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Jag minns GM från någon dejtningsida. Tänkte vilken fjant med röda linser... Så han försöker väl dejta, eller så är han ute efter barnen. Fy fan!

Men kan någon sammanfatta tråden tack?
Du får gärna föröka dra dig till minnes var och länka hans profil.
Citera
2014-04-14, 01:17
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Du får gärna föröka dra dig till minnes var och länka hans profil.

Badoo eller vad den heter, tror jag. Ska ligga uppe i tråden om den ej är borttagen.
Citera
2014-04-14, 02:16
  #1204
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Är det någon som vet om Jocke uttryckt ånger än eller om han bett om ursäkt? Det senaste jag har hört så hade han inte gjort det alls. Något nytt på den fronten?
Jag undrar om han överhuvudtaget har tillräckligt med vett för att göra det, han verkar alldeles för sjuk i huvudet för att förstå sånt. Som det är nu, så är det inte möjligt för han att ha någon som helst kontakt med någon annan än sin advokat. När man sitter häktad med restriktioner (som han gör) så är det den enda kontakt man får ha. Ja, förutom med häktets sjukpersonal förstås.
Citera
2014-04-14, 08:42
  #1205
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Jag tror vi kan avfärda att han skulle vara som en 10-åring mentalt.
Han blev säkerligen lätt efterbliven och avstannade något i tillväxten mentalt, men att han skulle vara som en 10-åring i huvudet tror jag inte på.
Dels för att då hade han inte skrivit och formulerat sig som han gjort på forumen han varit aktiv på.
Hans kompisar skulle knappast gå ut och dricka öl med en "10-åring" och han skulle antagligen inte kommit så långt som att vara kvar på förskolan som praktikant i 2 månader.
Citera
2014-04-14, 09:09
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Jag undrar om han överhuvudtaget har tillräckligt med vett för att göra det, han verkar alldeles för sjuk i huvudet för att förstå sånt. Som det är nu, så är det inte möjligt för han att ha någon som helst kontakt med någon annan än sin advokat. När man sitter häktad med restriktioner (som han gör) så är det den enda kontakt man får ha. Ja, förutom med häktets sjukpersonal förstås.

- Vi har varit samlade inom familjen och skrivit ett gemensamt brev till min bror. Där stod att vi tänker på honom hela tiden. Vi utgår från att han har det jobbigt där han sitter. Men vi har fått reda på att han inte orkar prata med oss just nu, säger brodern till Kvällsposten.

http://www.expressen.se/kvallsposten...barnovergrepp/
Citera
2014-04-14, 09:11
  #1207
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det påstås ju att han är på en intellektuell nivå som en tioåring på en del håll i den här tråden. Då skulle man teoretiskt kunna anta att han inte förstår att leka-doktor-leken i själva verket är en grov våldtäkt. Själv tror jag inte alls på detta, det var bara en brasklapp för att vara tydlig med att personalen knappast kunde avgöra att det var fråga om en grov våldtäkt och inte något annat sexbrott.

Tack för ditt förtydligande. Misstänkte att det var det som det syftades på och nej, jag tror inte heller på det. Med anledning av vad han skrivit på andra forum så verkar han tvärtom angelägen att undvika pedofilmisstankar i umgänget med barn
Citera
2014-04-14, 09:35
  #1208
Medlem
I expressen säger brodern att dom träffades i torsdaga i Aftonbladet sa han att dom inte setts på ett tag? :/ har han svårt att bestämma sig
Citera
2014-04-14, 11:34
  #1209
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Jag tror vi kan avfärda att han skulle vara som en 10-åring mentalt.
Han blev säkerligen lätt efterbliven och avstannade något i tillväxten mentalt, men att han skulle vara som en 10-åring i huvudet tror jag inte på.
Dels för att då hade han inte skrivit och formulerat sig som han gjort på forumen han varit aktiv på.
Hans kompisar skulle knappast gå ut och dricka öl med en "10-åring" och han skulle antagligen inte kommit så långt som att vara kvar på förskolan som praktikant i 2 månader.
Har själv barn i den åldern hemma. Det är ingen som helst tvekan om att de begriper vad man inte får göra med andra sexuellt, så oavsett om uppgifter stämmer (vilket jag inte tror) betyder det inte att han slipper straffansvar.
Citera
2014-04-14, 13:20
  #1210
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
- Vi har varit samlade inom familjen och skrivit ett gemensamt brev till min bror. Där stod att vi tänker på honom hela tiden. Vi utgår från att han har det jobbigt där han sitter. Men vi har fått reda på att han inte orkar prata med oss just nu, säger brodern till Kvällsposten.

http://www.expressen.se/kvallsposten...barnovergrepp/

Jag gissar att han mår dåligt över att vara inlåst och att han nu är Sveriges mest hatade man. Kanske skäms han lite över att alla nu vet att han är pervers också? Han har förstört sitt liv och det vet han. Tror inte att han har dåligt samvete direkt, att han tänkt på att barnen mått dåligt osv.

Hans bror måste ju seriöst lägga av nu, han gör bara saken värre. Ingen kommer att tycka synd om Jocke eller hans familj, vi tänker på barnen och deras föräldrar. De är de som är offer här. Det är nästan så att brorsan njuter lite av all uppmärksamhet ju.
Citera
2014-04-14, 14:24
  #1211
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippifina
Tack för ditt förtydligande. Misstänkte att det var det som det syftades på och nej, jag tror inte heller på det. Med anledning av vad han skrivit på andra forum så verkar han tvärtom angelägen att undvika pedofilmisstankar i umgänget med barn

Ja, det där han skrev på nån ifokus-sida eller vad det var visade ju att han var rejält medveten om att han kan bli uppfattad av föräldrar som möjlig pedofil även i situationer då han hade nån heltäckande kroppsdräkt på sig och bara "underhöll" barnen. Sen vet man ju inte om han faktiskt fått konstiga blickar och kommentarer från föräldrarna pga att han även då tafsade lite extra på ungarna, eller om han bara föreställde sig på egen hand att de kunde ha tyckt så.

Oavsett vilket så lär han definitivt inte varit förståndshandikappad till en grad att han inte förstod att det han gjorde skulle uppfattas som fel av övriga i samhället. Däremot kan det ju faktiskt vara så att han fått minskad impulskontroll pga skadan, han verkar ju bete sig väldigt "speciellt" i allt man läst mest hela tiden. Lite som att han fastnat i nån fantasivärld och går runt i konstant cosplay-läge. Och det kan ju säkert också vara så att hjärnskadorna splittrade hjärnans utveckling på något sätt så att vissa delar kanske motsvarar en 10-årings nivå medan andra fortsatte utvecklas normalt.

En hjärnskada försvarar ju dock ingenting på ett moraliskt plan men det har ju självklart relevans ändå i frågan om han behöver nåt slags vård/medicinering eller bara fängelse.
Citera
2014-04-14, 14:53
  #1212
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Badoo eller vad den heter, tror jag. Ska ligga uppe i tråden om den ej är borttagen.
Har läst igenom tråden, men minns inte att jag sett något om det. Får skumma igenom tråden igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback