2014-04-13, 19:19
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
6tusen i mån i hyra åt dina föräldrar? Vad fan är det för summa, hur jävla snåla är de.
Bättre att snylta max va?
Citera
2014-04-13, 19:28
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Bättre att snylta max va?
Din signatur säger mycket om dig. Håll dig till neonazist-forumen, idioter som dig behövs inte här.

Nej, påstod aldrig att han borde få snylta. Är bara nyfiken över hurdant lyxboende hans föräldrar har för att de skall kunna rättfärdiga 6k/mån i hyra.
Citera
2014-04-13, 20:04
Medlem
papa_smurfs avatar
Citat:
6tusen i mån i hyra åt dina föräldrar? Vad fan är det för summa, hur jävla snåla är de.

Då ingår allt ! Mat osv
Citera
2014-04-13, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Då ingår allt ! Mat osv
Fortfarande en hutlös summa för att få bo hemma... om inte dina föräldrars ekonomi är ansträngd, så klart.
Citera
2014-04-13, 21:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

Nej, påstod aldrig att han borde få snylta. Är bara nyfiken över hurdant lyxboende hans föräldrar har för att de skall kunna rättfärdiga 6k/mån i hyra.
Hur rättfärdigar du att bo gratis?
Citera
2014-04-13, 21:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
30år, bor ensam. 25k innan skatt. Fast jobbar en hel del övertid under vinterhalvåret så har snittar 30k senaste halvåret.

Har 60k på mitt sparkonto. Mitt mål är att öka på det till 100k till nästa sommar.

750k i bostadslån och 125k i kontantinsats. Kör billiga bilar och äger inga dyrare materiella ting. Reser för pengarna.
Nyfiken, vad går din boendekostnad på?`
Citera
2014-04-13, 21:08
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Då ingår allt ! Mat osv
Fortfarande en enorm summa. Äter du bara innerfilè eller?
Citera
2014-04-13, 21:09
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hur rättfärdigar du att bo gratis?
Genom att det var mina föräldrars val att skaffa mig och således är det inte mitt problem om de inte gillar att försörja mig (upp till 21 då, efter det får de väl sparka ut mig vid vilja).
Citera
2014-04-13, 21:12
Avslutad
Citat:
Genom att det var mina föräldrars val att skaffa mig och således är det inte mitt problem om de inte gillar att försörja mig (upp till 21 då, efter det får de väl sparka ut mig vid vilja).
Ska du inte ta studenten det år du fyller 19?
Citera
2014-04-13, 21:21
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ska du inte ta studenten det år du fyller 19?
Ja, men eftersom att jag kommer att studera vidare direkt (+ värnplikt) så måste de betala för boende tills jag är 21.

Dock irrelevant eftersom att mina föräldrar inte är giriga idioter, de hade gärna sett att jag bott hemma i många år till ändå. Vad fan är idèn i att skaffa barn om man tänker bli en girig jude när de blir myndiga och således försvåra barnets framtidsutsikter.
Citera
2014-04-13, 21:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Vad fan är idèn i att skaffa barn om man tänker bli en girig jude när de blir myndiga och således försvåra barnets framtidsutsikter.
Det kan jag visserligen hålla med om, men det är absolut inget man bör ta för givet, som du verkar göra. Många är inte födda med ens stålsked i munnen.
Citera
2014-04-13, 21:35
Avslutad
Citat:
Ja, men eftersom att jag kommer att studera vidare direkt (+ värnplikt) så måste de betala för boende tills jag är 21.

Dock irrelevant eftersom att mina föräldrar inte är giriga idioter, de hade gärna sett att jag bott hemma i många år till ändå. Vad fan är idèn i att skaffa barn om man tänker bli en girig jude när de blir myndiga och således försvåra barnets framtidsutsikter.
Jag håller med om att föräldrar, om ekonomin tillåter, inte bör kräva hutlösa summor från sina barn för att de ska få stanna kvar hemma något - eller några - år.

Men om du bor i Sverige upphör försörjningsplikten vid genomförd gymnasieutbildning. Om man inte slutför gymnasieutbildningen i normal takt upphör försörjningsplikten inte förrän man fyllt 21 - då spelar det ingen roll om man fortfarande går på gymnasiet. Föräldrar är alltså inte försörjningspliktiga för barn som studerar på högskolenivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in