2014-04-11, 14:08
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det handlar varken om soulmates eller den perfekte partnern utan någon du helt enkelt tycker väldigt mycket om och vill leva tillsammans med. Jag få helt enkelt önska dig lycka till. Med ditt synsätt lär du behöva det om du inte ska bli ensam och bitter på gamla dar.
Njae, jag kommer snarare att behöva mera tid för att hitta en passande partner då de flesta nuförtiden tycks vara alldeles för status- och pengacentrerade (varifrån pengarna kommer är mindre relevant, lån över öronen är dock inget jag är intresserad av för att måla upp en fakad) för att kunna njuta av livet.
Citera
2014-04-11, 14:14
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag är 21 år, saknar högre utbildning. Tjänar ca 25.000kr rent/månad. Sammanlagt har jag runt 420.000kr på lön och sparkonton och ca 100.000kr i lågriskfonder.
Har nyligen köpt lägenhet utan att skuldsätta mig.

Önskar att jag kunde ta åt mig äran själv men fick tillgång till rätt mycket pengar när jag fyllde 18 tack vare mina föräldrar. Själv har jag väl sparat ca 200.000kr sen jag började jobba 2010/2011.

Jag bor i en nyrenoverad bostadsrätt, en 3:a. Den är modern eftersom den är nyrenoverad men absolut inget flashigt eller överdrivet. I övrigt lever jag rätt billigt eftersom mina intressen mer eller mindre är gratis.

Jag har inga ambitioner, min enda dröm är ett hus och en hängmatta jag kan slappna av i på somrarna.
Senast redigerad av Burkbubba 2014-04-11 kl. 14:17.
Citera
2014-04-11, 14:31
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
.

Egentligen var det inte en fråga. Du överdramatiserar väldigt mycket.
Citera
2014-04-11, 17:41
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Njae, jag kommer snarare att behöva mera tid för att hitta en passande partner då de flesta nuförtiden tycks vara alldeles för status- och pengacentrerade (varifrån pengarna kommer är mindre relevant, lån över öronen är dock inget jag är intresserad av för att måla upp en fakad) för att kunna njuta av livet.

Kan du inte använda multi-citerings funktionen som finns istället för att citera en för en och skapa flera inlägg på raden...
Citera
2014-04-12, 22:16
Medlem
jenny747s avatar
Är 25, tjej, och har väl 100 k undanlagda på ett sparkonto med typ 0% ränta, vet inte vad jag ska göra av pengarna så därför det ligger kvar där = urdumt.
Sen ca 100 k i fonder och aktier och ytterligare 100k i cash som ligger och göttar sig i ett sparkonto med bättre ränta.

Får enbart röra de förstnämnda 100 k om jag ska köpa något större, de andra 200 k får enbart röras när jag eventuellt köper bostad framöver.

Tjänar runt 24k/månad och har gjort så i ca 2 år. Dessförinnan hade jag sommarjobb när jag pluggade, men de pengarna gick åt till att leva bättre under studietiden då jag tog lån.

2/3 av min ekonomi (det långsiktiga sparandet) har jag mina föräldrar att tacka för, största delen är dock diverse arv som mina föräldrar förvaltat åt mig. Enda fördelen med att inte ha några äldre släktingar kvar i livet öht
Citera
2014-04-13, 02:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
Är 25, tjej, och har väl 100 k undanlagda på ett sparkonto med typ 0% ränta, vet inte vad jag ska göra av pengarna så därför det ligger kvar där = urdumt.
Sen ca 100 k i fonder och aktier och ytterligare 100k i cash som ligger och göttar sig i ett sparkonto med bättre ränta.

Får enbart röra de förstnämnda 100 k om jag ska köpa något större, de andra 200 k får enbart röras när jag eventuellt köper bostad framöver.

Tjänar runt 24k/månad och har gjort så i ca 2 år. Dessförinnan hade jag sommarjobb när jag pluggade, men de pengarna gick åt till att leva bättre under studietiden då jag tog lån.

2/3 av min ekonomi (det långsiktiga sparandet) har jag mina föräldrar att tacka för, största delen är dock diverse arv som mina föräldrar förvaltat åt mig. Enda fördelen med att inte ha några äldre släktingar kvar i livet öht
Frågade i en annan tråd hur det blev, köpte du 250 k bilen någongång eller hur gjorde du?
Citera
2014-04-13, 03:11
Medlem
20-25år, Väldigt varierande lön då det förekommer övertid nästan varje månad. Snittar 18-19rent i månaden. Lägenhet värderad 850k.

Just nu har jag rest mycket och ska till Asien om 3veckor, så sparkontot är lite torrt efter den resan (Vilken ålder om inte denna ska man passa på och se världen ).
Men snart blir det nog att börja spara. Har möjlighet att lägga undan ungefär 6k i månaden.
Citera
2014-04-13, 08:24
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Frågade i en annan tråd hur det blev, köpte du 250 k bilen någongång eller hur gjorde du?

du misstar mig nog för en annan användare?
Citera
2014-04-13, 09:49
Medlem
Joltiss avatar
22-25 år, fast jobb. 260 000/år efter skatt.
125 000 sparat
33 000 i fonder

Sparat jäkligt mycket nu då jag bor billigt, lever bara på 5000/månad egentligen. Vet faktiskt inte vad jag sparar till... Antagligen en bra start till då jag hittar drömlägenheten.
Citera
2014-04-13, 09:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
du misstar mig nog för en annan användare?
Satan, det var en annan ssk

(FB) Låna till bil ca. 250 000:-
Citera
2014-04-13, 12:24
Medlem
papa_smurfs avatar
I tjugoårsålder, bor hemma med fast inkomst på runt 25 k före skatt beroende på hur mycket övertid osv. Får ut ca 19.

Betalar 6 k hem, sparar undan 5k i månaden i fond lever för resten. Har gjort så i snart ett år nu
Citera
2014-04-13, 12:57
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
I tjugoårsålder, bor hemma med fast inkomst på runt 25 k före skatt beroende på hur mycket övertid osv. Får ut ca 19.

Betalar 6 k hem, sparar undan 5k i månaden i fond lever för resten. Har gjort så i snart ett år nu
6tusen i mån i hyra åt dina föräldrar? Vad fan är det för summa, hur jävla snåla är de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in