Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Hoppas det blir ett bra program! Är själv jävligt trött på nättroll. Jag tillhör varken extremvänstern eller extremhögern men vi vanliga människor kan ju också mordhotade och liknande på nätet för skitsaker. Jag har blivit det flera gånger t.ex en gång när jag nobbade en gift person på en dejtingsida för några år sedan. Som svar fick jag höra att jag skulle bli styckad osv. Nån hjälp av polisen får man ju givetvis inte, de har ju inga resurser för sånt. Det är ju löjligt att sådana påhopp ska bli så vanliga att man vänjer sig. I grund och botten är ju nättroll patetiska losers som sällan skulle våga säga något alls face 2 face. Jag har faktiskt träffat en person som har näthatat mig och killen vågade fan inte ens kolla mig i ögonen. Tyst var han också. Vilket skämt!
Robert, mosa troller ordentligt!

Trollen på Flashback är ju lite svårare men en del lämnar faktiskt spår de också.
Jag föreställer mig näthatarna som förvuxna tonåringar, ungefär såhär:
http://www.meh.ro/wp-content/uploads/2010/10/meh.ro5524.jpg Ja ni fattar principen.
Att de är socialt utslagna och blyga/tillbakadragna IRL är nog vanligt. Det märker man bara av att ha tittat på de två första avsnitten av Trolljägarna. Det är blånekande, ursäkter till höger och vänster och bortförklaringar, aldrig någon som vågar stå för vad de sysslar med när de blir konfronterade i verkliga livet.
Näthatarna har troligtvis väldigt dålig självkänsla, är deprimerade och går till angrepp på andra för att bygga upp en illusion där de själva inte är längst ner i näringskedjan. I själva verket borde de klippa sig, boka läkarbesök för acnen och socialfobin, säga upp nyhetsbrevet från Sverigedemokraterna, installera föräldralås på nätforum/porrsidor och gå ut och söka jobb istället så de kommer ut bland folk och får lära sig sociala koder. Behovet eller ens orken att spy galla på nätet lär släppa när de skaffar sig lite stimulering utanför pojkrummet.