Citat:
Ursprungligen postat av
ickerokare
Tja, when in doubt går det alltid att anklaga människor för att näthata. Undrar om detta blir nya trenden.
Säger det igen: Aschberg är en hjälte med stort civilkurage och han, tillsammans med teamet, gör samhället en stor insats genom sitt program.
Det fetade. Ja det borde du ju kunna svara på, som både näthatar och anklagar. Du är professor inom detta område
Och vad menar du med det fetade egentligen? Du näthatade ju. Jag anklagar inte. Jag påpekar genom att citera dina egna ord. Kolla här liksom.
Jag är ingen "flashbackrasist" eller judehatare som ville försvara mig.
En stor insats? Folk visste inte om att hårda ord på internet förekom innan Aschberg berättade det?
Påstår du att han är en whistleblower?

Edward Snowden och Robert.
För ingen visste ju innan trolljägarna att det finns en hård internetjargong
Eller att folk har förmågan att hata i skrift.
Men för att belysa vad detta hela handlar om egentligen.
Tycker du det skulle vara positivt om du inte fick vara anonym på flashback?
Ska jag som aldrig näthatat straffas med att inte kunna trolla i humorns tecken, bara för att du näthatat?
Kollektiv bestraffning rimmar illa med min inställning till samhällsapparaten. Speciellt om jag inte har någon sorts relation till dig och din synd öht.
Vad är insatsen? Att han får folk med ett hat inom sig att vara tysta på nätet.
Vart tar hatet vägen då istället? Försvinner det? Slutar folk hata för att det kommer en skallig mediagubbe och pratar allvar med dom?. Om det är så verkar det vara ett väldigt lamt hat. Och är således inget att bry sig om, eller?
Om detta är riktigt farligt hat gjorde han det med detta ännu farligare. Anonymare.
Raderade varningssignalerna helt. Eller hur?
Och är det en harmlös företeelse så har han inte gjort någon insats. Bara belyst en harmlös företeelse.
Vart är djupdykningen i problematiken "näthat"?. Vilka lösningar har presenterats?
Nä, sensationsjournalistik som all annan idag. En insats för samhället. Jo tjenare. En insats för juridikinstitutet dock.
Men jag tycker att alla de fall som inte handlat om troll eller näthat har varit bra att belysa. Ett sånt program skulle väl vara bättre. Folk som förtalar, kapar identiteter och liknande.
Och förövrigt så bryr jag mig inte om du näthatar.
Tror ingen tar dig på allvar eller blir vidare kränkt.
Du är säkert en hyvens kille som bara har lite svårt att uttrycka frustration på ett balanserat sätt. Men frustration brukar ju te sig så..
Men du var lite rolig som inte verkade förstå vad du höll på med när du ville ställa dig på den "goda" sidan bärandes ondskans uniform. Men du kanske trollar
Och angående programmet så var det bara så jävla segt. Bättre att gå in här och läsa dina inlägg om man vill veta något om näthat

Här kan man iallafall vara polis själv. Behövs ingen Robban här.
Nä nu ska jag gå och nätälska lite istället, eller så blir det lite nätapati. Har inte bestämt mig. Nätambivalent är jag iallafall.