2014-05-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ojoj. Här var det näthat minsann. Passa dig för trolljägaren.
Kom ihåg det moderna mantrat allas lika värde. Det innefattar också dessa som påpekar att han är jude. Och flashbackrasister.
Kawa Zolfagary kanske är en hyvens kille. Men du verkar iallafall vara fascist.
Lev väl och sluta näthata, tack.

Tja, when in doubt går det alltid att anklaga människor för att näthata. Undrar om detta blir nya trenden.

Säger det igen: Aschberg är en hjälte med stort civilkurage och han, tillsammans med teamet, gör samhället en stor insats genom sitt program.
Citera
2014-05-01, 21:51
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Om det gäller näthat så tar nog du ledningen!
Jag har sagt tidigare och säger det igen du är en fjant som näthatar
Näthat är nyttigt, lätta på trycket och sen får man sig ett gott skratt av allt

Stulna identiteter är dock något jag avskyr.
Citera
2014-05-01, 23:38
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Tja, when in doubt går det alltid att anklaga människor för att näthata. Undrar om detta blir nya trenden.

Säger det igen: Aschberg är en hjälte med stort civilkurage och han, tillsammans med teamet, gör samhället en stor insats genom sitt program.

Det fetade. Ja det borde du ju kunna svara på, som både näthatar och anklagar. Du är professor inom detta område
Och vad menar du med det fetade egentligen? Du näthatade ju. Jag anklagar inte. Jag påpekar genom att citera dina egna ord. Kolla här liksom.
Jag är ingen "flashbackrasist" eller judehatare som ville försvara mig.

En stor insats? Folk visste inte om att hårda ord på internet förekom innan Aschberg berättade det?
Påstår du att han är en whistleblower? Edward Snowden och Robert.
För ingen visste ju innan trolljägarna att det finns en hård internetjargong
Eller att folk har förmågan att hata i skrift.

Men för att belysa vad detta hela handlar om egentligen.
Tycker du det skulle vara positivt om du inte fick vara anonym på flashback?
Ska jag som aldrig näthatat straffas med att inte kunna trolla i humorns tecken, bara för att du näthatat?
Kollektiv bestraffning rimmar illa med min inställning till samhällsapparaten. Speciellt om jag inte har någon sorts relation till dig och din synd öht.

Vad är insatsen? Att han får folk med ett hat inom sig att vara tysta på nätet.
Vart tar hatet vägen då istället? Försvinner det? Slutar folk hata för att det kommer en skallig mediagubbe och pratar allvar med dom?. Om det är så verkar det vara ett väldigt lamt hat. Och är således inget att bry sig om, eller?

Om detta är riktigt farligt hat gjorde han det med detta ännu farligare. Anonymare.
Raderade varningssignalerna helt. Eller hur?
Och är det en harmlös företeelse så har han inte gjort någon insats. Bara belyst en harmlös företeelse.
Vart är djupdykningen i problematiken "näthat"?. Vilka lösningar har presenterats?

Nä, sensationsjournalistik som all annan idag. En insats för samhället. Jo tjenare. En insats för juridikinstitutet dock.
Men jag tycker att alla de fall som inte handlat om troll eller näthat har varit bra att belysa. Ett sånt program skulle väl vara bättre. Folk som förtalar, kapar identiteter och liknande.

Och förövrigt så bryr jag mig inte om du näthatar.
Tror ingen tar dig på allvar eller blir vidare kränkt.
Du är säkert en hyvens kille som bara har lite svårt att uttrycka frustration på ett balanserat sätt. Men frustration brukar ju te sig så..
Men du var lite rolig som inte verkade förstå vad du höll på med när du ville ställa dig på den "goda" sidan bärandes ondskans uniform. Men du kanske trollar

Och angående programmet så var det bara så jävla segt. Bättre att gå in här och läsa dina inlägg om man vill veta något om näthat Här kan man iallafall vara polis själv. Behövs ingen Robban här.

Nä nu ska jag gå och nätälska lite istället, eller så blir det lite nätapati. Har inte bestämt mig. Nätambivalent är jag iallafall.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-05-01 kl. 23:46.
Citera
2014-05-02, 01:41
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Edit: Tog bort all krystad argumentation om offentlig amning. Överlåter den diskussionen till er som har starka åsikter.kring detta.

Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Näthat är nyttigt, lätta på trycket och sen får man sig ett gott skratt av allt

Ja det är nog faktiskt det.
Sen vill jag ju tro att man har ett ansvar över vad man läser på nätet.
Men ren mobbning och trakasserier ska såklart motarbetas.
Men man kan faktiskt stänga av datorn och gå ut för att träffa folk som inte kastar sin egen frustration i ens ansikte.
Och att vi har mer och mer människor som lärt sig knyta an till andra människor genom en datorskärm gör nog inte under för empatin heller.

Men man måste ju skilja på spydiga oneliners och riktiga hot.
Hot är ju olagligt och är ett brott även om det sker på nätet.
Men det är kanske jobbigt för polisen att reda ut brottet och leta upp den rätta förövaren.
Stackars poliser som har ett svårt jobb.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-05-02 kl. 02:05.
Citera
2014-05-02, 01:49
Medlem
OleYellers avatar
Äh, hur bräcklig behöver man egentligen vara om ammande mammor får en att fullkomligt gå loss på tangenterna? Den som hatar det är så otroligt historielös och otacksam mot alla tusentals omhändertagande mammor i släktträdet som tagit er fram till sitsen ni nu sitter i. Pinsamt. Fast videon var riktigt jävla hemsk.

Lillkillen i programmet förtjänade att få sitta och skämmas i mammas kök, tycker jag.
Citera
2014-05-02, 03:11
Medlem
Alltså, tror ni verkligen att kommentaren på amningsvideon var pga amningen i sig? Jag kan knappt titta på videon utan skämskudde, den är så brutalt dålig.

Så ni som tror att det handlar om amning öht är ju helt fel ute.
Citera
2014-05-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det fetade. Ja det borde du ju kunna svara på, som både näthatar och anklagar. Du är professor inom detta område
Och vad menar du med det fetade egentligen? Du näthatade ju. Jag anklagar inte. Jag påpekar genom att citera dina egna ord. Kolla här liksom.
Jag är ingen "flashbackrasist" eller judehatare som ville försvara mig.

En stor insats? Folk visste inte om att hårda ord på internet förekom innan Aschberg berättade det?
Påstår du att han är en whistleblower? Edward Snowden och Robert.
För ingen visste ju innan trolljägarna att det finns en hård internetjargong
Eller att folk har förmågan att hata i skrift.

Men för att belysa vad detta hela handlar om egentligen.
Tycker du det skulle vara positivt om du inte fick vara anonym på flashback?
Ska jag som aldrig näthatat straffas med att inte kunna trolla i humorns tecken, bara för att du näthatat?
Kollektiv bestraffning rimmar illa med min inställning till samhällsapparaten. Speciellt om jag inte har någon sorts relation till dig och din synd öht.

Vad är insatsen? Att han får folk med ett hat inom sig att vara tysta på nätet.
Vart tar hatet vägen då istället? Försvinner det? Slutar folk hata för att det kommer en skallig mediagubbe och pratar allvar med dom?. Om det är så verkar det vara ett väldigt lamt hat. Och är således inget att bry sig om, eller?

Om detta är riktigt farligt hat gjorde han det med detta ännu farligare. Anonymare.
Raderade varningssignalerna helt. Eller hur?
Och är det en harmlös företeelse så har han inte gjort någon insats. Bara belyst en harmlös företeelse.
Vart är djupdykningen i problematiken "näthat"?. Vilka lösningar har presenterats?

Nä, sensationsjournalistik som all annan idag. En insats för samhället. Jo tjenare. En insats för juridikinstitutet dock.
Men jag tycker att alla de fall som inte handlat om troll eller näthat har varit bra att belysa. Ett sånt program skulle väl vara bättre. Folk som förtalar, kapar identiteter och liknande.

Och förövrigt så bryr jag mig inte om du näthatar.
Tror ingen tar dig på allvar eller blir vidare kränkt.
Du är säkert en hyvens kille som bara har lite svårt att uttrycka frustration på ett balanserat sätt. Men frustration brukar ju te sig så..
Men du var lite rolig som inte verkade förstå vad du höll på med när du ville ställa dig på den "goda" sidan bärandes ondskans uniform. Men du kanske trollar

Och angående programmet så var det bara så jävla segt. Bättre att gå in här och läsa dina inlägg om man vill veta något om näthat Här kan man iallafall vara polis själv. Behövs ingen Robban här.

Nä nu ska jag gå och nätälska lite istället, eller så blir det lite nätapati. Har inte bestämt mig. Nätambivalent är jag iallafall.

Har inte bemödat mig med att läsa igenom din uppsats, men jag kan kort och gott säga att jag finner det mycket tillfredsställande att se Aschberg sätta näthatare på plats. Aschberg är en samhällshjälte som besitter stort civilkurage och ser till att världen blir en lite bättre plats att leva på.

Hipp hipp HURRA, till Aschberg och hans medarbetare!
Citera
2014-05-02, 13:46
Medlem
Citat:
Har inte bemödat mig med att läsa igenom din uppsats, men jag kan kort och gott säga att jag finner det mycket tillfredsställande att se Aschberg sätta näthatare på plats. Aschberg är en samhällshjälte som besitter stort civilkurage och ser till att världen blir en lite bättre plats att leva på.

Hipp hipp HURRA, till Aschberg och hans medarbetare!

Men du är själv en näthatare du har skrivit till/om personer i denna tråd bl.a. detta:

"flashbackrasister som hatar honom bör pryglas"

"Hon är en jävla idiot"

"din jävla spånfitta"

Inser inte du att du själv är en näthatare?
Citera
2014-05-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Då kan de ge ungjäveln flaskmat.

Mådde illa när jag hörde nån äcklig kossa shunga att bebis bestämmer blablabla...

Fattar de inte att det de gör, dvs skaffar barn är destruktivt för hela mänskligheten. Det skulle behövas 30-40 år av barnafödarstopp för att vi ska ha en chans att leva drägligt på den här planeten.
Det borde blandas p-medel i dricksvattnet och genmodifieras in i grödor som ska ätas av människa..

Och ja, tills dess ska alla jävla kossor nappflaskemata barnen när det är ute offentligt.

Din kommentar är ofrivilligt komisk med tanke på att det är "Trolljägarna" vi diskuterar. För du måste vara ett troll eller hur? Din kommentar är ju liksom så störd och sjuk att det omöjligen kan finnas människor som tycker så på riktigt.
Citera
2014-05-02, 13:56
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Gällande programmet trolljägarna med Robert Asch så är det väl tydligt att programmet före det började sändas skulle exponera bland annat norra europas värsta näthatare. Dvs Corruptio, det sa Asch på radion tom. Så här ser jag på det.

Hela serien var endast utfyllnad för att tvätta skallen på svensson att se vad "vilda webben" ställer till med och sen på slutet exponera Corruptio som den värsta för att han kallat poliser för polis-pedofil , exponerat att det sitter barnknullare i högsta domstolen, fd poliser som domare, wallenbergs/statens knark och vapenhandel minst 500 mille till afghanska bönder ( nej de odlar inte potatär) sen 2007 och hur polisen sen utreder sina egna brott. Och sen på slutet så har Corruptio gjort det värsta av allt , han har vågat begära ut ALLMÄNA handlingar. Men fy vad elakt av honom. Hur kan man göra så ?

Det är beklämmande att läsa hur wallenberg/bonnier/asbhergs tvättmaskin tvättat Er via skola, media hollywood så pass hårt att ni inte ser genom maktelitens agenda att begränsa internet. Klart det säljs in med gråtande skolflickor på nätet och HAT HAT HAT. Allt regleras redan i dag av lagar men polis är på motorväg och ger er böter eller utför illegala kontroller av er när ni är ute och kör bil. " your papers pleace, your papers please".

Lär er följande:

Statens tjänstemän är inte enskild. De är staten. Staten är icke kränkbar. Du kan altlså kalla polis för gris polis. Eftersom staten inte kan bli kränkt kan statens tjänare inte heller kräva skadestånd för sådant.

Demokratin är fejk som partierna. Politik är maktens bästa tvättmedel och därför gillar de när folket tror på partier och politik = den moderna kyrkan. Så fort makteliten kom på att folk började tvivla på gud så införde de partier och ja den ekonomiska makten ,, googla "nya banken" ,, ta reda på hur svensk valuta skapas ... ni kan inget om detta.... ni tror allt är okey. Grundlurade.. Internet visar allt sånt för den intresserade och därav är internet ett starkt hot mot oligarkin. NÄTHAT måste basuseras in i skallen på soft-heads så att soft-heads själv kräver att internet regleras av staten.

Bra sajter som exponeras Aschberg och gängets historia och smutsiga agenda:

www.trolljägarna.se
http://corruptiosweden.blogspot.se/2014/04/rikspolischef-bengt-svensson-anlitar.html
Citera
2014-05-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Men du är själv en näthatare du har skrivit till/om personer i denna tråd bl.a. detta:

"flashbackrasister som hatar honom bör pryglas"

"Hon är en jävla idiot"

"din jävla spånfitta"

Inser inte du att du själv är en näthatare?

Grejen är ju att jag står för kärlek och jämlikhet, men jag drar mig inte för att bekämpa eld med eld. Således står jag på den goda sidan. Näthat mot andra människor som står för det goda och jämlika, det ser jag inget fel med att bekämpa med våld.
Citera
2014-05-02, 14:20
Medlem
Citat:
Grejen är ju att jag står för kärlek och jämlikhet, men jag drar mig inte för att bekämpa eld med eld. Således står jag på den goda sidan. Näthat mot andra människor som står för det goda och jämlika, det ser jag inget fel med att bekämpa med våld.
Nej du står inte för kärlek och jämlikhet. Utan du står för nät-facism där näthat är ett sätt att skita och trycka ner andra personer. Vilka ord man använder är mycket viktigt och talat om vilken typ av person man själv är.
Senast redigerad av fuckuto 2014-05-02 kl. 14:35. Anledning: redigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in