2014-04-11, 23:18
Medlem
Det här är faktiskt en populär internationell trend. Istället för att göra nytta - skapa goda incitament och jaga de stora riktiga skurkarna i toppen börjar man på olika sätt jaga "fuskare", "hatare" etc i samhällets botten. Detta primitiva fascistbeteende är förstadiet till alla civilisationers kollaps, och är att apbeteende som i i första hand genererar mer brutal extremism (människor "lär sig"). Den rådande ordningens galna "PK"-normer och privilegierade som tar störst plats ska in absurdum förvaras, vilket kommer att skapa än mer brutala reaktioner på alla plan.

Att jaga vardagens osynliga obetydliga människor som t ex reagerar på människor med omättliga behov av att exponera sina trynen, glappkäftar och tramsbeteenden på ett sätt de aldrig skulle acceptera eller orka med i sin vardag vittnar om total idioti.

Det lilla jag såg i programmet verkade i första hand vara stackars förvirrade frustrerade småpojkar, tämligen harmlöst skvallrande rabiata fruntimmer och annan småpotatis som den tuffa hjälten Aschberg gav sig på och försökte "sätta på plats". -Tragikomiskt ynkligt korkat och fegt. Vissa genier, troligen inom media, verkar dock finna det underhållande, genialiskt och konstruktivt att satsa energi och resurser på detta.

Konstigt att världen ser ut som den gör.

Vi får nog ta och kalla på Putins självförvarsstyrkor snart, så han kommer och befriar oss. Det verkar vara det enda hopp som återstår.

Polpot, var tog du vägen? -Kom tillbaks!
Citera
2014-04-12, 00:42
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Du är inte en flashbackanvändare.

Tror att detta gör flashbackrasisterna mycket rädda. De är väldigt konflikträdda och vågar knappt säga ett knyst i verkligheten.

När Robert Aschberg dundrar in och ställer dem mot väggen, då jävlar skiter de ner sig. Aschberg är fan min min idol!

Beklagar grammatikfelet tidigare. Det skulle stå "Aschberg är inte svensk".

Det är synd om honom, denne Robert Aschberg. Vem som helst kan se att han inte mår bra. Han är en rotlös jude född i Sverige, i ständig opposition till det omgivande samhället. Just Robban är extra hatisk och föraktfull då han inte lyckats så bra karriärmässigt som man kunde förväntat sig av honom. Man måste i sammanhanget betänka att han kommer från en förmögen judisk familj.
Hans högre utbildning begränsar sig till endast 2 månaders juridikstudier. Av någon outgrundlig anledning fick han efter att ha frilansat som lite allt möjligt en tid fast anställning vid Bonnierägda Expressen.

Att Aschberg är besatt av sin judiska inre identitet i kontrast till den yttre svenska framgår klart när man läser vad han faktiskt skrivit. Det vore naivt att inte tro att hans bakgrund har väldigt stor betydelse för honom, ja att den rentav är hans viktigast drivkraft och det är vad som formar hela hans gärning.
Citat:
På fädernessidan har Aschberg judiskt påbrå [ läs mer om det här ]. Det har haft betydelse för människan Robert Aschberg.
- Jag har fått en del antisemitiska brev och så där. Men jag är stolt över mitt judiska påbrå. Jag gillar Salomon Schulmans Jiddischland som jag läst och snackat med honom om. Jag kan ingenting om judarnas tradition, vi var en ganska sekulariserad familj. Jag tycker det är ganska bra att jag har en brokig bakgrund.
Citat:
Om min farfars far hade kommit till Sverige i dag så hade han med intill visshet gränsande sannolikhet omedelbart avvisats och skickats tillbaka till Ryssland. Om han inte satts i flyktingläger först, för att bli försörjd och utredd några år, innan han avvisades.
Herman Asch var ju ekonomisk flykting. Jude, men inte opraktiskt religiös.
Citat:
Dessutom var Olof svensk, även om han i dag på ett konstigt sätt skulle kallats andra generationens invandrare. Och under en blöt kväll på restaurang Skomakarekällaren bestämde han sig för att utöka efternamnet till Aschberg. Man kunde ju inte heta en interjektion.
Citat:
Återigen: nuförtiden hade Herman Asch inte blivit insläppt i Sverige, annat än möjligen på turistvisum. Nydemokraterna, facket, regeringen och rasisterna i centern hade stoppat honom. Och, om så endast i den meningen, så var det fan i mig bättre förr.

Det måste vara jobbigt för lilla Robert att ständigt bli påmind av näthatare att hans farfar Olof blev förmögen på att tvätta stulet guld. Ja, det var inte nazisterna som stal guldet utan judebolshevikerna.
Citat:
Aschberg sympatiserade med den kommunistiska rörelsen och hjälpte till att förmedla ekonomiska medel till bolsjevikerna i Ryssland. Han fick av den anledningen smeknamnet Den röde bankiren.[3] Genom kontakterna tog han emot runt 500 ton konfiskerat guld under åren 1917-1921. Det smältes om i Stockholm varvid de tsarryska insignierna ersattes med svenska, vilket omöjliggjorde spårning. Han deltog även i försäljningen av tsarryska juveler på auktionshus runt om i Europa.[4] Genom sina goda affärsförbindelser med Sovjetunionen grundade han Ryska handelsbanken i Moskva 1921. Åren 1922-1924 var han chef för den sovjetiska banken Ruskombank.

Men visst, det står dig fritt att tycka att den vulgära gaphalsen är häftig. Somliga gillar Gudrun Schyman, andra Sebbe Staxx.

http://web.archive.org/web/19991001213005/http://fib.se/snackasc.html
http://web.archive.org/web/19990221040804/http://www.fib.se/asch.html
http://fib.se/fib_1/aschberg.html
http://web.archive.org/web/19991012201610/http://fib.se/bund.html
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg
http://blog.zaramis.se/2013/05/16/den-rode-bankiren/
Senast redigerad av hansl77 2014-04-12 kl. 00:44. Anledning: stavfel
Citera
2014-04-12, 00:57
Medlem
Det kommer att bli svårt att få dit någon i en rättegång.

Åklagarna kommer inte att ta i detta. Den förfördelade får driva ett civilmål för att kräva ut 5.000 kr. Det givna försvaret kommer att vara "Det var inte jag. Mitt konto har hela kompisgänget fått använda". I en del fall kommer det nog dessutom vara sant.

Eftersom detta kommer att bli ett civilmål kommer man inte åt ip-loggar och sådant.

Blir spännande att se om det blir någon fortsättning i rätten.
Citera
2014-04-12, 01:31
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Hur svårt är det att skydda sin identitet när man skriver något på nätet? Sådana här program kommer endast leda till att den normalbegåvade användaren lär sig dom extra ”stegen” för att kunna skriva något helt anonymt som inte är spårbart. Så kanske har programmet den positiva effekten att flera individer lär sig den enkla kunskapen hur man skyddar sin rätt till ”privacy”.

Men även om man är anonym på nätet, skriv endast sådant som du kan stå för!

Programmet är för övrigt sådär. De fall som tas upp ganska svaga förutom det första inslaget i första programmet om Moa som jag tillsammans med som många andra blev djupt berörd av.

Jag kommer absolut inte se alla program det är för många svaga och tveksamma berättelser som den som behandlade näthataren Kawa Zolfagary. Där han framställdes ett offer när han i själva verket är en grov näthats-förövara som via sin Facebook sida ”Vita kränkta män” trakasserade människor från lägre socialklass och handikappade (t.ex dyslektiker).

Aschberg borde skämmas över det inslaget!

Nästa vecka blir det Åsa Linderborg som får gråta ut. Hon som uppviglar till våld mot polisen trots att hon själv kräver polisiära insatser för att skydda sitt liv :-D Hon kan även inte stå för sina åsikter eftersom att hon kräver att inte bli ifrågasatt. Bara rasister ifrågasätter henne.

Kan du ta något exempel på Vita kräntka män? Togs bort innan jag upptäckte sidan. Vet att Zolfagary är störd. På sin twitter spydde han ut sitt hat mot barnen som vägrade gå på simundervisning med en annan klass eftersom barnen riskerade trakasserier och stryk. Zolfagary anser att barnen ska ta mobbning för integrationens högre syfte. Lite stryk tål du annars är du rasist och främlingsfientlig. Vedervärdig människa. Det kan jag stå för.

Trolljägarna kommer öka hatet när man tar med sådana som Zolfagary och Linderborg som "offer". Annars hade jag sett ett syfte med kamrat Robbans program.
Citera
2014-04-12, 01:42
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Nästa vecka blir det Åsa Linderborg som får gråta ut. Hon som uppviglar till våld mot polisen trots att hon själv kräver polisiära insatser för att skydda sitt liv :-D Hon kan även inte stå för sina åsikter eftersom att hon kräver att inte bli ifrågasatt. Bara rasister ifrågasätter henne.

Kan du ta något exempel på Vita kräntka män? Togs bort innan jag upptäckte sidan. Vet att Zolfagary är störd. På sin twitter spydde han ut sitt hat mot barnen som vägrade gå på simundervisning med en annan klass eftersom barnen riskerade trakasserier och stryk. Zolfagary anser att barnen ska ta mobbning för integrationens högre syfte. Lite stryk tål du annars är du rasist och främlingsfientlig. Vedervärdig människa. Det kan jag stå för.

Trolljägarna kommer öka hatet när man tar med sådana som Zolfagary och Linderborg som "offer". Annars hade jag sett ett syfte med kamrat Robbans program.

Men vänta lite nu. Startade denne Zolfagary sin lilla facebookgrupp(?) anonymt? Har Åsa Linderborg skrivit sin skit utan att signera det med sitt riktiga namn?

Det är väl främst anonymiteten, att inte stå för sina hatiska åsikter som programmet tar upp. Det och fall där det enligt den homosexuelle professorn har begåtts brott.
Citera
2014-04-12, 01:55
Medlem
Clean_hus avatar
Kan tro att Aschberg kanske har lite samvete pga han själv hetsat en person till självmord.

Skulle man kanske starta en egen serie?

#JOUNRALISTJÄGARNA

Knacka på hos Aschberg och konfrontera denna man med vad han själv gjort. Han vet ju inte ens själv vad ett troll är i Internat sammanhang..
Citera
2014-04-12, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Flashback har inte och kommer aldrig att lämna ut IP-nummer oavsett vem som frågar. Kan vara värt att notera det eftersom det trots allt verkar finnas en del oro.
Vilket på intet sätt är någon garanti för bevarad anonymitet.

Om man inte vill att flashback ska läcka ut ipnummer, epostadress eller dylikt så måste man se till att hålla de sakerna från flashback. Har man gett flashback tillgång till de sakerna så är oron befogad, tyvärr. Utöver detta måste man tänka på vad man skriver.
Citera
2014-04-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu
Kan tro att Aschberg kanske har lite samvete pga han själv hetsat en person till självmord.

#JOUNRALISTJÄGARNA

Knacka på hos Aschberg och konfrontera denna man med vad han själv gjort. Han vet ju inte ens själv vad ett troll är i Internat sammanhang..

Mycket snack och lite verkstad på många. Nu håller jag hoppet på dig. Kör igång en serie!

Internat?
Citera
2014-04-12, 08:22
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu

#JOUNRALISTJÄGARNA

Vem har Aschberg hetsat till självmord ?

ganska stor grej måste det varit så det har säkert tagits upp här, men orkar inte läsa hela tråden.

Vem ?

eller baja du bara ?
Citera
2014-04-12, 08:50
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM

ganska stor grej måste det varit så det har säkert tagits upp här, men orkar inte läsa hela tråden.

Vem ?

eller baja du bara ?
En ansiktstattuerad wannabegangster som var med i Svensk Maffia med sitt egna lilla gäng. Vad jag minns dog han av överdos; men att det var självmord är väl inte säkerställd, inte heller att det var Aschberg som orsakade det.
Citera
2014-04-12, 08:54
Medlem
syndabocks avatar
Citat:

Vem ?

eller baja du bara ?

http://www.friatider.se/aschberg-lovar-uthangningar-med-eftertanksamhet
http://corruptiosweden.blogspot.se/2014/03/polisens-nyttige-idiot-robert-aschberg.html
Citera
2014-04-12, 09:25
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Vem ?

eller baja du bara ?

Här är det tragiska inslaget
http://www.youtube.com/watch?v=ptTj597Qv34
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här