2014-04-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Fyfaan vilken vidrig personlighet Peter Kempe hade. Vilken kvinnohat han har.. herreguud. Man kan ju undra hans relation till hans mamma eftersom han har sån enorm hat mot kvinnor. Och va bra att dom visade hans ansikte så att man ser hur en kvinnohatare ser ut i verklighet!

Peter är absolut ingen kvinnohatare. Han är så jävla snäll mot alla att det till och med slår tillbaka mot han själv. De där tweetsen de tar upp är ju sarkasm, meningen är att ge nazifeministerna en dos av sin egen medicin.
Citera
2014-04-12, 11:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Men vänta lite nu. Startade denne Zolfagary sin lilla facebookgrupp(?) anonymt? Har Åsa Linderborg skrivit sin skit utan att signera det med sitt riktiga namn?
Startade "Hult hatar" sin youtube-kanal anonymt?
Citera
2014-04-12, 11:54
Medlem
MasterBaits avatar
För mig känns det som att mycket är taget ur sitt sammanhang och att man verkligen gör sig mån att svartmåla personer. Programmet känns i vilket fall inte bra. Det handlar ju trots allt om människor som inte mår bra och skulle behöva psykologhjälp.
Citera
2014-04-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
För mig känns det som att mycket är taget ur sitt sammanhang och att man verkligen gör sig mån att svartmåla personer. Programmet känns i vilket fall inte bra. Det handlar ju trots allt om människor som inte mår bra och skulle behöva psykologhjälp.

För mig känns det jävligt bra. Människor som beter sig som as, får det de förtjänar.
Citera
2014-04-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
2. Tjejen som trakasserade den judiska tjejen är troligtvis muslim. När Robert snackade med GM:s pappa i telefonen så hade han en brytning som skvallrade om att de var från Mellanöstern. Så vitt jag vet så är det två huvudgrupper i Sverige som sprider hat mot judar: nynazister och extrem-muslimer. De flesta andra verkar inte bry sig ett skit om vem som är jude eller ej.

Usel analys.

För det första så är en STOR del av den svenska migrationen från mellanöstern kristna araber/assyrier osv.

För det andra, det var just det som var intressant med personens brytning att den INTE var det som man normalt hör från folk med bakgrund i Mellanöstern, om man nu inte räknar dit israeler. Personen lät faktiskt som en tysk eller hebreisktalande person. Och även om det må stämma att många från Mellanöstern har lite judefördomar i bagaget så lät innehållet i de meddelandena knappast som typiska för just dem. Det var mycket specifika referenser till Auschwitz och liknande snarare än "rika manipulerande judar" osv. Både pappan och tjejens språk visar att de var väldigt välintegrerade. Det allra troligaste är att de var personer som rassarna på Flashback inte ens skulle kategorisera som "invandrare" eftersom det ju bara är ett kodord för svartskallar.
Citera
2014-04-12, 12:03
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Startade "Hult hatar" sin youtube-kanal anonymt?

Nej, och i den delen av mitt inlägg som du av någon anledning inte citerade så har du förklaringen till det.
Citera
2014-04-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Nästa vecka blir det Åsa Linderborg som får gråta ut. Hon som uppviglar till våld mot polisen trots att hon själv kräver polisiära insatser för att skydda sitt liv :-D Hon kan även inte stå för sina åsikter eftersom att hon kräver att inte bli ifrågasatt. Bara rasister ifrågasätter henne.

Kan du ta något exempel på Vita kräntka män? Togs bort innan jag upptäckte sidan. Vet att Zolfagary är störd. På sin twitter spydde han ut sitt hat mot barnen som vägrade gå på simundervisning med en annan klass eftersom barnen riskerade trakasserier och stryk. Zolfagary anser att barnen ska ta mobbning för integrationens högre syfte. Lite stryk tål du annars är du rasist och främlingsfientlig. Vedervärdig människa. Det kan jag stå för.

Trolljägarna kommer öka hatet när man tar med sådana som Zolfagary och Linderborg som "offer". Annars hade jag sett ett syfte med kamrat Robbans program.

Åsa Linderborg är en self-made arbetartjej. Hon har mer cojones än du nånsin kommer i närheten av. Det är så sorgligt att se hur folk som du snedvinklar saker och ting totalt och sen utgår från dem som premisser.

Jag känner inte ens till historien om Zolfagarys twitter om barn och simundervisning, men utifrån hela ditt inlägg märker man hur trovärdig du är. Tror du på ALLVAR att det är viktigt för honom att barn går på simundervisning och att de ska ta lite stryk för integrationens skull?

Sen kan man argumentera för att han själv gav sig in i näthatarträsket med facebooksidan VKM. Men det TOG DE JU FAKTISKT UPP i programmet när Aschberg diskuterade saken med juristen... Att lite skit får han nog trots allt tåla, men att man inte skulle behöva ta hot för det.
Citera
2014-04-12, 12:47
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Jag hoppas att Trolljägarna fortsätter med många många nya säsonger. Tror inte folk fattar riktigt att det inte är OK att skjuta från busken och skriva precis vad som helst.

Aschberg är ju väldig icke-svensk i sitt stil. Ingen konflikträdsla där inte. Däremot tror jag att många cyber prickskyttar är just konflikträdda i riktiga livet typ arbetsplatser och dylik. Ilskan tar man ut i nätet för där kommer man undan ansvaret.

Måste vara mycket undantryckt ilska och hat folk bär i sina hjärtan

Skönt att läsa att det finns i alla fall ett par i den här tråden som verkar förstått idén med programmet, utan att dra in politik och andra ologiska baktankar.

Varför har så många här en sån mörk, aggressiv och partisk inställning?
Tråden har utvecklats från att handla om programmet och inslagen till en hattråd gentemot Aschberg där man ska hitta hans mörkaste hemligheter för att svartmåla honom och en del försöker till och med få det till att de offer som var med i programmet förtjänat det.
Snacka om avskum...

Varför ska det vara så omöjligt att vara skötsam?
Citera
2014-04-12, 18:38
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Hoppas det blir ett bra program! Är själv jävligt trött på nättroll. Jag tillhör varken extremvänstern eller extremhögern men vi vanliga människor kan ju också mordhotade och liknande på nätet för skitsaker. Jag har blivit det flera gånger t.ex en gång när jag nobbade en gift person på en dejtingsida för några år sedan. Som svar fick jag höra att jag skulle bli styckad osv. Nån hjälp av polisen får man ju givetvis inte, de har ju inga resurser för sånt. Det är ju löjligt att sådana påhopp ska bli så vanliga att man vänjer sig. I grund och botten är ju nättroll patetiska losers som sällan skulle våga säga något alls face 2 face. Jag har faktiskt träffat en person som har näthatat mig och killen vågade fan inte ens kolla mig i ögonen. Tyst var han också. Vilket skämt!

Robert, mosa troller ordentligt! Trollen på Flashback är ju lite svårare men en del lämnar faktiskt spår de också.
Jag föreställer mig näthatarna som förvuxna tonåringar, ungefär såhär: http://www.meh.ro/wp-content/uploads/2010/10/meh.ro5524.jpg Ja ni fattar principen.

Att de är socialt utslagna och blyga/tillbakadragna IRL är nog vanligt. Det märker man bara av att ha tittat på de två första avsnitten av Trolljägarna. Det är blånekande, ursäkter till höger och vänster och bortförklaringar, aldrig någon som vågar stå för vad de sysslar med när de blir konfronterade i verkliga livet.

Näthatarna har troligtvis väldigt dålig självkänsla, är deprimerade och går till angrepp på andra för att bygga upp en illusion där de själva inte är längst ner i näringskedjan. I själva verket borde de klippa sig, boka läkarbesök för acnen och socialfobin, säga upp nyhetsbrevet från Sverigedemokraterna, installera föräldralås på nätforum/porrsidor och gå ut och söka jobb istället så de kommer ut bland folk och får lära sig sociala koder. Behovet eller ens orken att spy galla på nätet lär släppa när de skaffar sig lite stimulering utanför pojkrummet.
Senast redigerad av KUSE 2014-04-12 kl. 18:41.
Citera
2014-04-12, 19:25
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Skönt att läsa att det finns i alla fall ett par i den här tråden som verkar förstått idén med programmet, utan att dra in politik och andra ologiska baktankar.

Varför har så många här en sån mörk, aggressiv och partisk inställning?
Tråden har utvecklats från att handla om programmet och inslagen till en hattråd gentemot Aschberg där man ska hitta hans mörkaste hemligheter för att svartmåla honom och en del försöker till och med få det till att de offer som var med i programmet förtjänat det.
Snacka om avskum...

Varför ska det vara så omöjligt att vara skötsam?

Fast vissa i programmet tex bloggare som spyr ut skit om allt och alla förutom sina egna silikonbröst och som gör detta helt utan fakta klart dom ska få lite skit. Jag vill inte ha en liten slampbloggerska som säljer sin själ för smink och silikon som dotter men det kanske du vill.
Citera
2014-04-12, 22:41
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-augie
Åsa Linderborg är en self-made arbetartjej. Hon har mer cojones än du nånsin kommer i närheten av. Det är så sorgligt att se hur folk som du snedvinklar saker och ting totalt och sen utgår från dem som premisser.

Jag känner inte ens till historien om Zolfagarys twitter om barn och simundervisning, men utifrån hela ditt inlägg märker man hur trovärdig du är. Tror du på ALLVAR att det är viktigt för honom att barn går på simundervisning och att de ska ta lite stryk för integrationens skull?

Sen kan man argumentera för att han själv gav sig in i näthatarträsket med facebooksidan VKM. Men det TOG DE JU FAKTISKT UPP i programmet när Aschberg diskuterade saken med juristen... Att lite skit får han nog trots allt tåla, men att man inte skulle behöva ta hot för det.

Det behövs ingen snedvinkling. Hon själv skriver inlägg i Sveriges Pravda på kultursidorna. Hur ska man tolka det om hon anser att våld är en bra metod? Går det ens att snedvrida? Sen gillar jag varken kommunister eller nazister. Den stora skillnaden är att en kommunist som stödjer massmördare kan göra sig en karriär medans en nazist som stödjer massmördare.... Det förstår du själv. Hon har säker det. Jag har inget intresse av att skriva krönikor i Aftonbladet eller ens jobba inom media. Precis som kvinnliga poliser i förorten har mer mod än Åsa. Eller alla som kämpar mot hedersrelaterat våld. Skriva krönikor i en blaska som sjunker som Titanic är inte så imponerande. Vi ser upp till olika personer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18580623.ab Den här jag utgår ifrån. Sen att han skriver att barnen är rasister kan man tolka hur man vill. Att utgå från Aftonbladet eller en annan tidning och sen anse att man har hela sanningen är naivt. Eftersom han verkar twittra en hel del är det bara att gå bakåt. När blev ens förskolebarn kapabla att dela in människor i raser och se sig själv som den högre rasen. Det är för mig en gåta.

Nu utgår jag från Åsas krönikor.
Citera
2014-04-13, 00:32
Bannlyst
"Trolljägarna", det får det att låta väldigt oseriöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in