2014-04-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ verkade må rätt bra kring 30/4. Även VB var med på hans fest.
Kanske därav, att hon var med på hans fest?
Citera
2014-04-12, 16:31
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
KJ verkade må rätt bra kring 30/4. Även VB var med på hans fest.

Källa på det. Jag kan i vart fall inte hitta något i fup där det framgår att VB var med på valborgsfesten i hans lägenhet. Om så hade varit fallet borde väl KJ:s kompisar nämnt detta i förhör?
Men jag kanske har missat nåt
Citera
2014-04-12, 16:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men den där middagen var väl inte Den Stora Bröllopsmiddagen? Jag kanske minns fel, men var det inte så att MB inte hade kunnat närvara vid den riktiga bröllopsmiddagen så att detta var en liten eftersläntrare?
Då behöver det heller inte vara så märkvärdigt. De som gifte sig hade (skulle jag tro) hängt ihop ett bra tag, och ett antal middagar kanske hade intagits med MB och AN. Att gifta sig behöver inte vara så jättestort för alla, och att då äta en bit mat ihop för att fira bröllopet kanske inte sågs som sådär väldigt betydelsefullt.

Lite märkvärdigt är det väl ändå?

Att äta en matbit och dricka en öl på en dryg timme, för att sedan skynda hem och fortsätta dricka, se på tv och sitta vid datorn?

I min bok är det ett lätt udda beteende.
Citera
2014-04-12, 16:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo jag fattar vart ni vill komma, men ni har kommit ex antal gånger nu och det börjar bli lite väl mycket, kan jag tycka, det upprepas gång på gång, samma skit hela tiden.

Finns inget negativt mellan VB o KJ alls menar du? INTE att hon kallar honom monster, att han själv medgiver att han behandlat henne illa osv. Det är bara några få ord som säger en hel del. De var fåordiga i sin kontakt, hur var det då IRL? Inget negativt alls? Verkligen?
Se fup om deras kontakt på facebook , sms, direkt när de fått kontakt igen 2012 tex

Upplys oss/mig vad du ser i FUP efter att VB tagit förnyad kontakt med "monstret" KJ. Vad ser du som negativt?
Citera
2014-04-12, 16:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Kanske därav, att hon var med på hans fest?
Enligt förhöret med WL så hade VB mest varit i sovrummet och WL uppfattade att KJ pysslat om henne. Kanske medförde det att den manlige partnern som var drogad och svartsjuk gick in på sin FB sida och skrev bara DÖ den 3/5. Resten kan ni lista ut själva. Bor dessutom denna person inom mastens täckningsområde och kommer från ett hem där man avlivar djur med treeggad kniv så får scenariot ett annat innehåll.
Citera
2014-04-12, 16:37
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
MN registrerade sig på fb den 28 april 2013 och slutade skriva den 3 maj, med orden Bara dö. Vad var det som fick honom att sluta skriva på sin sida så plötsligt? Om det var KJ själv som utgav sig för att vara Martin Något så finns det möjligen en viss logik. Uppgiven, psykiskt nedstämd, försjunken i sin egen värld kvällen innan VB plötsligt kontaktar honom senare på kvällen och vill träffa honom på nytt. KJ skiftar fokus, piggnar till något men i bakgrunden surrar det i huvudet på honom att förverkliga sina innersta mörka sidor. Då dyker objektet upp och spelet är igång. Skrivandet på MPS förstärker bilden om att det i så fall är KJ själv som skriver på hemsidan, ett fenomen som återkommer i hela perioden 4-23 maj - kontakter med polis och uttalanden om att han kommer undan med mord, att de inte har något på honom. En slags utmaning till sitt mästerverk. Detta kanske även är orsaken till att benen läggs in i gula huset. Han vill se om han klarar sig undan ett mord, han vill inte dölja sitt event utan visa upp det för omvärlden.
Om MN är MS så behövs en annan förklaring till det hela.

KJ är det knappast. Han skrev/skriver inte dem, dem, dem som MN gör på sin wall.
Citera
2014-04-12, 16:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Källa på det. Jag kan i vart fall inte hitta något i fup där det framgår att VB var med på valborgsfesten i hans lägenhet. Om så hade varit fallet borde väl KJ:s kompisar nämnt detta i förhör?
Men jag kanske har missat nåt
Har inte fup nu, men det finns noterat i fup. Vill minnas att det framkommer i förhör med bröderna H och WL.
Citera
2014-04-12, 16:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det finns inget som säger att det är en lögn. Det kan lika gärna vara ett misstag. Att hon glömt bort den verkliga tiden.

AN ljuger om att hon inte hotat VB.
Citera
2014-04-12, 16:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Absolut. Men i vissa fall är det ganska orimligt att man glömt bort något. Som ex. är det orimligt att MB skulle ha glömt bort att han hade ett förhållande med VB. Jag tror därför alla är överens om att det var en lögn när han förnekade detta i första förhöret. Att man tar fel på en timme är däremot fullt rimligt och kan därför inte kallas lögn. Åtminstone inte i min värld.

En timme fel borde således även gälla vittnet Camilla Bronning på Lorvenvägen?
Citera
2014-04-12, 17:00
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förväntansfull, eftersom tillfället han fantiserat och dömt om verkade närma sig ..?

Va? Vad verkade närma sig?
Citera
2014-04-12, 17:03
Medlem
Citat:
Har inte fup nu, men det finns noterat i fup. Vill minnas att det framkommer i förhör med bröderna H och WL.
Om VB var med paa festen maaste hon ha bjudits antingen via telefon eller facebook, eller hur? Finns detta i FUP kanske eller ligger det utanför det som studerats tidsmässigt? Det kan förstaas ha gjorts upp när de har träffats eller över VB andra telefon

(fast jag har för mej att jag läste naanstans att hon inte var med, att hon tackade nej??)
Citera
2014-04-12, 17:04
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Om VB var med paa festen maaste hon ha bjudits antingen via telefon eller facebook, eller hur? Finns detta i FUP kanske eller ligger det utanför det som studerats tidsmässigt? Det kan förstaas ha gjorts upp när de har träffats eller över VB andra telefon

(fast jag har för mej att jag läste naanstans att hon inte var med, att hon tackade nej??)

Men läs FUP istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in