Citat:
Ursprungligen postat av
Husvagn2
Gillar inte gyttjebrottning, men humor har du, å andra sidan bör du fortsätta att finslipa på din slutledningsförmåga och förkunskaper om fallet VB. Några kommentarer till din text:
Är det långsökt? Inte nödvändigtvis. Det var inte ovanligt att KJ hade militärbyxor och motsvarande på sig, sedan börjar han ha på sig bland annat svarta jeans och en grå huvtröja (syns på bild 22 maj i NSD). De kläder som gm hade på sig i samband med mordet och styckningen är antingen uppeldade, nedgrävda eller bortkastade på soptippen, någonting sånt. JJ uppger att han har påträffat en grå tröja (huvtröja?) som han trodde var blod på , som visade sig vara falu rödfärg. Var i denna värld har han fått på sig färgen ifrån? Det är inte direkt vanligt att gå omkring och stryka efter väggar med otorkad falu rödfärg, än mindre att måla med den, Frågan borde ha ställts av polis om en vettig förklaring om var färgen kommer ifrån. Idén jag fick var att KJ kan ha återvänt till brottsplatsen i syfte att dölja den. Ett sätt skulle då kunna vara att måla om väggar (ytter- eller innerväggar, beroende på om mord/styckning skett inom-eller utomhus). Möjligheten finns även att JJ bytte ut den gråa tröjan som kan ha varit nedblodad mot en annan och stänkt ned den med falu rödfärg, låtit den torkat några dagar och sedan lämnat in den till polisen. Inte helt otroligt om det är JJ som är den som städat efter KJ.
Det finns förutom det röda förrådet 450m från gula huset, även i FUP omnämnt en annan byggnad som är röd (falu rödfärg? troligen då kronan ofta använder den färgen) - ballonghuset. I FUP framgår det att det är möjligt att komma in där utan nyckel.
Blod i bagaget och korkat samt vad mer du har skrivit är bara svammel i ett försök att verka rolig och förlöjliga andra skribenter. Idén kanske störde dig.
Ursäkta om jag upprörde dig, var på ett väldigt glatt humör när jag skrev.
Hursomhelst om JJ hittat en grå tröja som han trott var nerblodad. Om han velat skydda sin son så tror jag att vi aldrig hade fått höra om tröjan alls utan den hade varit försvunnen, men det är bara min åsikt.
Sen om han använt den till att måla om vid brottsplatsen, ja visst. Men tror inte tröjan hade återfunnits då heller, samt finns det inte risk att någon skulle sett honom när han målat om.
Tror också någon skulle uppmärksammat om någon av byggnaderna ovan nämnda skulle vara målad med falu rödfärg invändigt, brukar inte sådana förråd vara trärena invändigt? Nu är det länge sedan jag har tittat in i ballonghuset så jag kommer inte ihåg exakt. Någon som varit därmer nnyligen kanske kommer ihåg.